Pov Rein
'LISA LISA!' Ik leg Lisa op de bank en pak m'n mobiel. Uhm.. Wie moet ik bellen? Daan? Snel zoek ik Daan's nummer op. Gelukkig neemt hij meteen op.*Daan: yoooo Reinos*
*Rein: DAAN HELP LISA IS FLAUWGEVALLEN*
*Daan: hahahah niet jonge*
*Rein: gast ik meen t, wat moet ik doen?!*
*Daan: uh, ik denk dat je gewoon moet wachten, ik kom eraan*
*Rein: okee thanks*Ik kijk naar Lisa. Hoe kan dit gebeuren? Ik deed niet eens wat. Mark.. Wat heeft zij met Mark? Ik denk na. Dit zal Nils wel weten. Ik kijk op de klok. Drie uur nogmaar, Nils is bijna uit. Als Daan opschiet kan ik hem opwachten op school en kan hij me vertellen wat er met Mark is; naast het feit dat t een griezel is natuurlijk.
Na tien minuten hoor ik de bel gaan. Snel ren ik naar de deur en laat Daan binnen. 'Gast hoe krijg je dit voor elkaar?' Vraag Daan lachend. Ik kijk hem boos aan. 'Dit is niet grappig!' Roep ik boos. Daan stopt meteen met lachen. 'Uh blijf jij bij Lisa? Dan ga ik naar Nils' stel ik voor terwijl ik m'n jas pak. 'Doei'.Pov Nils
Ik loop de trap af en maak m'n kluisje open. Zal ik naar Lisa toe gaan? Nee.. Die wil me niet meer zien. En ik wil haar niet zien. Ik klap m'n kluisje dicht en trek m'n jas aan. Ik zie Rein lopen en loop de andere kant op. 'Nils hierkomen!' Hoor ik Rein schreeuwen. Ja doei, hij gaat me vast pijn doen. Ik loop door. Ik kijk nog even om en zie dat Rein op me af komt rennen. Snel ren ik via de achteruitgang de school uit. 'Nils wacht nou!' Ik weet wel beter. Ik ren sowieso al sneller dan Rein dus lang zal dit niet duren. 'Nils er is iets met Lisa!' Hoor ik hem schreeuwen. Ik stop met lopen. Lisa.. 'Wat is er met Lisa?!' Rein knalt tegen me aan en we klappen op de grond. 'Gast doe normaal!' Roep ik naar hem. 'Wat? Jij stopt ineens met rennen' zegt Rein lachend.'Lisa.. Ze is flauwgevallen toen ik..-' begint Rein maar ik onderbreek hem. 'Wat heb je met haar gedaan?!' Roep ik boos. 'Gast chill, ze is flauwgevallen toen ik de naam "Mark" zei'. M'n ogen worden groter, ik voel het. 'Maar wat heeft zij met Mark?' Vraagt Rein daarna. Mark.. D'r ex die haar dood wil hebben. 'Uhm, Mark is d'r ex' vertel ik. 'Maar eigelijk was hun relatie fake, het was om Lisa te pesten'. Rein kijkt me bang aan. 'Maar.. Ken jij hem ook dan?' Vraag ik. Rein knikt. 'Hij.. Uhm..'. Rein kijkt naar de grond. 'Hij dwingt me Lisa te pesten..'.
'Wat?! Nietwaar!' Roep ik. Rein pakt m'n jas vast. 'Ik lieg niet' zegt hij met pauzes tussen de woorden. Hij laat me weer los. 'Maar die Mark, die wil haar dood hebben toch?' Rein knikt. 'Wat moet hij dan van jou?' Vraag ik. 'Nou.. Ik moet Lisa naar hem toe brengen; wat ik natuurlijk niet ga doen, maar als ik het niet doe zal hij me blijven lastigvallen' verteld Rein. Ik denk na. Rein z'n telefoon begint te trillen. Hij pakt 'm. Hij kijkt me geschrokken aan. 'Mark is me gevolgd naar Lisa d'r huis! Omg.. We moeten d'r heen voordat er straks geen Lisa meer is!'
JE LEEST
Bullied | R.V.D
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Lisa word al jaren gepest. Ze vind haar leven een hel. Ze verhuist en hoopt dat het pesten zal stoppen. Maar, in een nieuwe stad, met een nieuwe school, in een nieuwe buurt, gaat het pesten gewoon door. Rein ma...