Jag går ner för trappen, ingen är hemma. Min pappa hade precis åkt till jobbet och min mamma är död. Canser är jobbigt, fuck canser. När jag kommit ner för trappen så går jag in i köket som är precis mittemot. Mina fötter är kalla, jag gick ut ur köket och in i tvättrummet. Jag tog ett par strumpor och gick ut. På bordet låg en lapp från pappa.
"Hej Lucy, det finns lunch i frysen, det är bara att värma upp. Jag kommer hem vid klockan 19. //Pappa"
Jag kollar på lappen och kollar i frysen. En mat låda med fisk i, yaay jag hatar fisk. Jag vände om och satte på tvn. Det ända som var på var mtv med musikvideor. Jag kollade ett tag men blev uttråkad.Jag tog på mig ett par lite slitna jeans shorts och en t-shirt till. Sen gick jag ut och låste dörren. Det var riktigt varmt ute och jag kände att jag var tvungen att göra något. Klockan var än så länge 11 på morgonen men jag kände att jag behövde något som kunde kyla ner mig just nu. Jag tog min cykel och cyklade.
Jag cyklade i ca 3 min och kom fram till Ica. Jag gick in och jag letade efter frysdisken. Många i affären gick runt utan tröja eller i bikini. Det hade gått en vecka in i sommarlovet vilket var bra, det ser ut att bli en bra sommar.
När jag kom ut ur affären så hade jag köpt en Magnum glass och mountain dew. Jag önskade att jag hade bikini under tröjan för jag kände hur varmt det blev.
När jag kommer hem igen så går jag mot dörren jag trycker in nyckeln i hålet. Jag känner hur någon kommer bakom mig och skrämmer mig. Jag hoppar till och vänder mig om. Det var Oscar, min pojkvän. Han kramar om mig och jag kramar tillbaks.
"Det känns som om det var så länge sen vi sågs även om det bara var 5 dagar." Säger han och tar tag i min hand.
"Jag vet, jag har saknat dig." Säger jag och går in i huset. Oscar följer med.
"Det är så jävla varmt ute just nu, vill du gå till stranden?" Säger han.
"Visst ska bara hämta mina badkläder." Säger jag och springer in i huset, jag tar med mig en handduk, filt och badkläder. Jag lägger ner allt i en påse och springer ner för trappen. Jag ser honom stå där i hallen. Han är så snygg och underbar. Han betyder verkligen allt för mig.
Vi går ner till stranden det blåser lite grann vilket är skönt. Jag känner att min kropp behöver bli svalkad. Oscar lägger ut filten och tar av sig tröjan, jag försöker att inte få honom obekväm när jag stirrar på hans magrutor men de är så jävla snygga. Jag byter diskret om till bikini och sedan springer mot Oscar som hade börjat gå mot bryggan. När jag sprungit ikapp honom så står vi ganska långt ut på bryggan. Det är inte jätte djupt men vi går tyst längst ut på bryggan. Inte så många står på bryggan, de flesta solar.
"Hur kallt är det?" Säger jag när vi kommit ut på bryggan.
"Vet inte känn efter." Säger han och jag går ner ett steg på stegen och känner efter.
"Åh fyfan vad kallt det är!" Skriker jag och börjar gå mot våra filtar. Jag hinner inte ta ett steg innan Oscar lyfter upp mig i sin famn och hoppar i. Jag huttrar till, vattnet är så jävla kallt. Jag är fortfarande i Oscars famn och kysser honom snabbt på läpparna. Jag går ur hans famn och vi går upp.
Jag känner hur många blickar jag fick av alla. Som om det var fel att vara ihop med någon. Men egentligen så brydde jag mig inte så mycket. Jag solade ett tag och kände för att gå hem efter ett tag.
Det här kommer att bli den bästa sommaren någonsin, speciellt med Oscar.
YOU ARE READING
The boy next door
Teen FictionLucy är 17 år. Det är sommarlov och hon har äntligen skaffat en pojkvän. De hänger mycket med varandra och hon gillar verkligen honom. Men allt förändras när en ny familj flyttar in i grannens hus. Kommer allt bli som vanligt?