Kapitel 20

766 17 3
                                    

Jag går ganska fort nu, jag ville bara ut ur huset. Är pappa arg på mig? Oj förlåt för att jag blev kär i en kille. Är det verkligen det han vill?

Jag kommer till Ophelias hus och plingar på. Det tar ett tag innan någon öppnar dörren. Fan. Oscar öppnar dörren.

"Hej." säger han tyst.

"Hej.." säger jag tillbaka. Han går bara in i köket och bryr sig inte om mig. Men varför skulle han? Vi är ju inte ihop längre. Jag hör hur Ophelia springer ner för trappen med en handduk runt sig.

"Hej, vänta jag kommer snart." säger hon stressat och springer upp för trappen igen. Jag ställer mig och lutar mot väggen. Jag kollar på mobilen.

Jag kanske kom för tidigt. Ophelias familj brukar alltid vakna skit sent. Det är nog därför Oscar går runt utan tröja. Har han tränat nyligen? Nej, tänk inte så. Han är mitt ex.

Efter ett tag så kommer Ophelia ner. Nu är hon i ordning. Hon har snapback, shorts och en långärmad tröja som det står 69 på.

"Hej ska vi gå upp på mitt rum?" Säger Ophelia när hon kommer ner.

"Aa visst." säger jag och går upp för trappen efter henne. När vi kommer in i hennes rum så sätter vi oss på sängen.

"Så.. Anledningen till att vi inte var vänner var för att jag trodde att du var otrogen mot Oscar." Börjar hon.

"Jag vet, hade jag varit otrogen så förstår jag att du är arg."

"Vad menar du?" Frågar hon.

"Jag var ju inte otrogen. Wes försökte bara kyssa mig men jag gick undan. Berättade inte jag det för dig?"

"Det kan du ha gjort, men det ända jag hörde från dig var något med Wes och en kyss. Sorry." säger hon.

"Så jag var inte otrogen. Är vi sams då?" Frågar jag.

"Fast du blev ju dock tillsammans med Wes efter att du och Oscar gjort slut."

"Ja men man faller ju för folk. Jag dömmer dig inte för att du dejtade en lärare."

"Håll käften han var snygg." skrattar hon.

"Är du ledsen över Wes." säger hon efter en stunds tystnad.

"Ja, jag menar jag älskade ju honom. Älskar."

"Fast man vet ju aldrig när man älskar någon. Jag trodde att jag älskade Julio." säger hon.

"Julio bodde i Spanien och du träffade honom på social media."

"Det har du rätt i." skrattar hon. Vi fortsätter att prata ett tag om det. Ophelias gamla pojkvänner är ett roligt samtalsämne. Speciellt att reta henne för de idioterna som hon har varit ihop med.

Jag kollar på klockan, 18.30. Jag måste äta middag.

"Du det är mat hemma hos mig, jag måste sticka." säger jag.

"Okej, ses." säger hon medan jag springer ner för trappen. Jag tar mina Vans och knyter dem. Jag ställer mig upp och letar efter min jacka, men hittar den efter ett tag. Jag öppnar dörren men vänder mig om när någon säger:

"Hey!" Ropar någon och jag vänder mig om, Oscar.

"Vi ses." Säger han och blinkar med ett öga, jag kan inte hjälpa att ge ett litet leende.

Viktig information:
Jag kommer att åka på semester om några dagar.
Jag vet inte om jag kommer ha internet för att släppa nytt kapitel.
Men om inte så släpps nästa kapitel om 1-2 veckor. Ses❤️

The boy next doorOnde histórias criam vida. Descubra agora