Det känns som att jag har gjort något fel. Det har jag inte, det här var bara Wes fel. Ush Wes. Jag kommer att tänka på hur han försökte kyssa mig. Kunde jag berätta det för en kompis?
Jag smsar Ophelia:
"Heej, kan du komma, jag måste berätta en sak?"Jag får tillbaka
"Visst jag kommer om typ 20 min"
Jag väntade otåligt på henne. Men sen kommer hon. Pappa var inte hemma, han hade nyligen åkt till jobbet. Jag hör hur någon knackar på dörren. Jag springer mot dörren och öppnar, men där står inte Ophelia. Där står Wes.
"Lucy jag ber om ursäkt för igår." Säger han och biter sig i läppen. Jag bryr mig inte om han leker gullig eller badboy, just nu vill jag bara att han ska gå.
"Snälla gå, jag väntar på en viss person."
"Jag går inte förrän du tar emot ursäkten." säger han strängt.
"Okej, jag förlåter dig." säger jag snabbt och smäller igen dörren. jag hör hur han går bort från mitt hus.
Efter 5 min så kommer Ophelia. jag öppnar dörren och hon kommer in. Hon tar av sig sin röda jacka tyst och sen går vi in till vardagsrummet. Hon slänger sig i soffan.
"Så vad var det du ville säga?"
"Du får inte säga det här till Oscar ok?" Säger jag och hon ger ett "mm" till svar.
"Okej, så det har flyttat in en ny kille bredvid oss.." börjar jag
"Och du gillar honom??" Säger hon.
"Nej nej, absolut inte! Han gillar mig, igår var vi bjudna på middag och han försökte kyssa mig." säger jag och kollar på Ophelia, hon kollar ner i marken. Hon funderar säkert över vad hon ska säga. Vi sa inget mer om det, vi valde att vara osociala istället. vi kollade på Netflix.
När Ophelia hade gått hem så fick jag ett sms. Från Oscar.
"Heej vill du göra något? <3"
Jag svarade:
"Visst, kommer du hit?"
"Om 5 min."
Fen minuter senare så kommer Oscar. Vi valde att kolla på film, vi kollade på titanic. Det är en klassiker och Oscar hade aldrig sett den. Oscar låg bakom mig i soffan och höll om mig. Jag somnade och efter ett tag så gjorde han med. Jag skedade med honom tills jag vaknade. Jag vaknade och kröp ur soffan. Jag gick in i köket för att dricka vatten. Han kommer bakifrån och kramar mig ett tag.
Han håller runt min midja och kysser mig på kinden och fortsätter ner på halsen. Efter ett tag så slutar han och säger:
"När hade du tänkt att berätta för mig on Wes?"
YOU ARE READING
The boy next door
Teen FictionLucy är 17 år. Det är sommarlov och hon har äntligen skaffat en pojkvän. De hänger mycket med varandra och hon gillar verkligen honom. Men allt förändras när en ny familj flyttar in i grannens hus. Kommer allt bli som vanligt?