Kapitel 34

916 20 7
                                    

Jag vaknar tidigt på morgonen av tv ljud. Det är en tidig morgon i november. Det är Lucy som har satt på tvn. Hon kollar på något barnprogram som jag aldrig har fattat vad det är för något.

Jag går ner för trappen och fixar frukost. Jag gör bara mackor till mig och Lucy. Jag orkade inte göra något speciellt.

"Lucy kommer du ner och äter frukost." Ropar jag, tvn stängs av och jag hör små fötter springa ner för trappen.

"Hej pappa vad ska vi göra idag?" Frågar hon.

"Jo Lucy eftersom att det är din födelsedag idag så tänkte jag mig något speciellt." Säger jag och kollar på henne. Hon ser riktigt nyfiken ut.

"Du ska få träffa din mamma."

* * *

Vi har cyklat en liten bit från stan när vi stannar. Lucy är bara 8 år men hon kan nästan cykla bättre än mig. Men jag cyklar ju inte. Det gjorde jag aldrig när jag var liten, inte där jag bodde. Den första cykeln jag fick var en motorcykel.

Vi ställer cyklarna mot ett staket och börjar gå några meter. Efter ett tag så stannar vi.

"Pappa, var är hon?" Frågar Lucy.

"Hon är precis här." Säger jag och kollar ner.

"Den här platsen var väldigt speciell för oss." Säger jag och sätter handen på den stora eken. Man kan se lite saker som är inristat i trädet. Det var många fina minnen.

Det var här jag gav henne halsbandet som hon hade på sig på sitt bröllop. Här brukade vi träffas varje dag under ett sommarlov för att hennes pappa inte tyckte om mig.

När vi först träffades här så satt jag i trädet och hon försökte klättra upp själv men det gick inte så bra.

Jag kollar på Lucy, hon har satt sig ned framför trädet. Hon håller på med det. Jag vet inte riktigt vad hon gör men hon är för underbar för att döma.

Jag kommer på efter ett tag vad jag skulle göra. Jag går mot cykeln och plockar upp min jacka. Lucy sitter fortfarande vid trädet.

Jag sätter mig ner mitt emot. Jag letar efter något att gräva med. Det som jag hittade var mina bilnycklar. Så jag gräver mig inte överdrivet djupt men så att man får plats med något.

Jag tar upp en låda ur min ficka. En såndär lyxig låda som är röd. Jag öppnar lådan. Diamanterna glittrar lika mycket som hon gjorde. Halsbandet skulle jag ge till någon jag älskar och jag älskar henne.

"Jag kommer alltid att älska dig." Viskar jag och täcker lådan med jord.

The boy next doorOnde histórias criam vida. Descubra agora