Kapitel 3

1.9K 27 2
                                    

Jag går ut från mitt hus dagen efter. Det är ljust ute men inte som igår. Jag går förbi grannarnas hus och ser att alla flyttlådor är borta, fan vad dem jobbar snabbt. Jag kollar ner på mina skor och ser att de behöver knytas. Jag böjer mig ner och knyter dem. När jag är klar så rycker jag till av att någon säger: "Tja" jag kollar upp. Det är grannpojken. Han står och kollar ner på mig med en svart skinnjacka och beiga chinos.

"Hej" säger jag lite osäkert.

"Jag har precis flyttat in." Sa han och pillade sig i tänderna med en tandpetare.

"Aa, jag såg er i går." Sa jag och kollade på honom när han slängde tandpetaren på marken.

"Så vad heter du?"

"Lucy, själv då?" Kollar jag självsäkert på honom.

"Wes" säger han och leker cool när han läger handen i fickan.

"Vill du gå någonstans?" Säger han efter en stunds tystnad.

"Jag har en pojkvän.." Säger jag och vänder mig om. Jag hör hur han mumlar något innan han går in i sitt hus igen. Jag fortsatte att gå, jag gick mot min kompis hus. Min kompis var Oscars lillasyster, det var lite så vi lärde känna varandra. När jag kommer fram så öppnar min kompis. Hon heter Ophelia så ni vet.

"Heej!" Ropar hon och kramar om mig och jag kramar tillbaka. Oscar var inte hemma, han hade fotbollsträning.

Jag och Ophelia valde att stanna inomhus idag, vi allvarligt orkade inte. Vi kollade på Netflix serier och filmer. Tex Orange is the new black och The big bang theory.

Efter typ ett tag så kommer Oscar, jag ligger och halvsover när han kommer in i vardagsrummet med svettiga kläder på sig. Han lutar sig över mig och kysser min panna så jag vaknar. Jag ställer mig upp och lägger mina armar runt hans hals, och han lägger sina runt min midja. Han lutar sig fram och kysser mig, sen vaknar Ophelia och vi slutar. Oscar går upp för trappen och duschar, medan så sätter vi på the notebook. Filmen hade gått typ 10 min när Oscar kommer ner igen. Han sätter sig bredvid mig och lägger armen runt mig, jag lutar mig mot hans axel.

Ophelia har inget emot att vi är ihop och så. Hon är faktiskt glad över det. Hade Oscar varit 4 år äldre än Ophelia och mig så hade det varit konstigt att vara ihop med honom, fast nu är ju Oscar ett år äldre vilket är bra.

Efter filmen så chillade vi bara i soffan tills jag behövde gå hem. Jag kände mig social som kollade på tv hela dagen idag.

När jag går hem så ser jag Wes stå där, han kollade på mig och log lite retsamt.
"Lucy! Var det väll?" Säger han när jag är ganska nära honom.

"Aa det är mitt namn." Sa jag.

"Vet du, jag tror inte att du har en pojkvän. Jag tror bara att du spelar svårfångad." Skrattade han. Jag kollade på honom seriöst.

"Jag har en och jag spelar inte." Jag börjar bli irriterad.

"Säg till när du är singel." Säger han och blinkar med ena ögat. Jag bitch-blickar honom och går fort därifrån. Vad fan är hans problem? Hade Oscar vetat om det här så hade han mördat honom.

När jag kommer hem sitter min brorsa i hallen och tar på sig skor.

"Ses senare syrran." Säger han och går ut ur huset.

"Vart ska du?" Säger jag.

"None of you business." Skrattar han och tar sin moppe och åker därifrån.

Jag går in i huset och fortsätter att kolla Netflix. Netflix is life<3

The boy next doorWhere stories live. Discover now