Kapitel 25

683 14 0
                                    

Wes perspektiv

Det har gått några dagar sen jag slog till Vanessas pojkvän. Som tur är så hade han efter ett tag medvetslös så vaknade han och gick därifrån så han ligger inte utanför min dörr längre. Tack för det. Han var en riktigt spinkig kille, men vem vet. Han kanske är farligare än man tror. Men om han går på mig igen så kan jag lätt slå ner honom.

Det känns lite grann som om jag gör lite saker som jag gjorde när jag var 16. Dumma saker, normalt så har jag slutat med slagsmål men jag kände bara för att slå skiten ur den där tatuerade idioten. Jag plockar upp mobilen och märker ett sms från Vanessa.

"Hej, jag måste prata med dig."

"Okej kom till min lägenhet då." Säger jag och lägger ner mobilen i fickan.

Efter en kort stund så knackar det på dörren. Jag går dit och öppnar. Det är såklart Vanessa, snygg som alltid. Jag välkomnar in henne och kramar om henne. Hon verkar lite nedstämd.

"Hej hur är det?" Frågar jag.

"Eh, det är väll okej själv?"

"Det är bara bra." Säger jag och kollar på henne. Det syns att hon har gråtit.

"Så jag ville prata med dig.." Börjar hon.

"Tyler är ganska arg för att du slår honom, medvetslös." Säger hon.

"Så din pojkvän heter Tyler? Jag trodde bara han hette Psyko." Skrattar jag men jag kollar på Vanessa och hon ser bara allvarlig ut så jag slutar.

"Ex pojkvän..." Säger hon. Jag kollar upp på henne, det är så bra att hon gjorde slut.

"Han kommer att ge hämnd vet du?" Säger hon.

"Den killen är svagare än en 3 åring." Skrattar jag.

"Men det jag inte har berättat för dig är att Tyler är liksom en kriminell. Han kan säkert anlita någon." Säger hon och ser rädd ut. Jag vet tyvärr inte vad jag ska göra. Jag kommer säkert göra mig illa bara för att jag började gilla en tjej.

"Det är okej, jag kan skaffa bodyguards jag menar, hur svårt kan det vara." Skämtar jag till. Vanessa ser bara rädd ut så jag går upp till henne och kysser henne.

* * *

Jag går hem från jobbet, det var en ganska jobbig dag. Jag menar mikrofonkillen Mike spydde. Mikrofon Mike haha.

Jag går förbi en gränd och hör hur någon pratar för sig själv. Jag går in i gränden och ser en liten kille. Han sitter och mumlar något, det finns skumma människor här i Los Angeles.

"Ey du killen!" Ropar jag och går närmare honom. Han skriker till och säger:

"Gå härifrån."

"Nej men du sitter helt själv i en gränd. Det kan va farligt för dig." Säger jag.

"Du har rätt, det kan vara farligt. Men inte för mig, för dig." Säger han och ställer sig upp med ryggen mot mig. Sen så vänder han sig om och ler. Jag hinner inte fråga utan känner en smäll i mitt bakhuvud. Jag faller ner på marken med händerna för huvudet. Någon väldigt stor och betydligt starkare än mig sparkar mig i magen många gånger tills jag känner smaken av blod. När han har gått så blir jag liggandes på marken medvetslös.

The boy next doorTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang