Kapitel 28

661 14 1
                                    

Jag går runt i huset själv. Oscar har stannat på hotellet för att det är otur att bruden ser brudgummen innan bröllopet eller nått. Jag tycker om min klänning, den är simpel och inte överdriven. Jag är liksom inte en överdriven person liksom.

Jag går in till köket och kollar igenom kylen. Just nu så vill jag bara ha typ rosé vin. Det ligger inget vin i kylen så jag går ut till garaget. Jag går till den minikylen som står där. Men jag öppnar den inte, jag kollar bara på en konstig låda som ligger på golvet. Den ligger under några andra lådor så jag flyttar på dem.

Jag öppnar lådan och ser en bild från min mammas och pappas bröllop. Mamma var så fin i den klänningen. Jag tar upp bilden och märker att under bilden så ligger klänningen. Klänningen som hon hade på sitt bröllop. Jag plockar upp den och springer och tar på mig den.

* * *

Nu är det bara 10 min kvar innan jag åker till mitt eget bröllop. Jag kollar på mammas klänning. Den är så fin. Jag kollar mig i spegeln och inser att jag inte har ett halsband. Så jag springer upp på mitt rum och letar igenom mitt smyckeskrin. Jag gräver lite och tar upp ett diamant halsband och sätter på mig det.

* * *

Wes perspektiv

Jag står utanför kyrkan, jag tror faktiskt inte att jag klarar av att se bröllopet. Jag kollar runt mig och ser en tjej i klänning. Lucy, det är som första gången jag såg henne. Jag går fram till henne.

"Lucy, du ser fantastisk ut." Säger jag.

"Ah tack.." Säger hon stressat.

"Lucy hur går det?"

"Tänk om allt blir fel! Jag är en dålig person som bjöd in dig. Förlåt Wes! Men jag älskar Oscar." Säger hon stressat. Jag kollar på henne och ler.

"Vad ler du för?" Frågar hon.

"Du har på dig mitt halsband." Säger jag, hon är tyst en stund. Sen vänder hon sig om.

"Jag måste gå in dit." Säger hon och sen går. Jag går in och sätter mig. Efter ett tag så kommer de in och musiken spelar bla bla bla. Prästen pratar om något som jag inte bryr mig om. Jag har bara ögon för Lucy. Men sen så kommer delen då de säger ja och nej.

"Oscar Eliot Crawford.... Tar du Lucy.."

"Ja." Säger han innan prästen hinner säga klart. Och sen så frågar han Lucy. Hon står tyst ett tag.

"Lucy?" Säger Oscar. Efter ett tag så kollar hon upp på Oscar och springer ut. Jag springer efter.

"Lucy!" Skriker jag efter henne när hon springer bort från kyrkan. Efter ett tag så stannar hon. Jag springer fram till henne.

"Du måste gå in dit igen." Säger jag.

"Hur kan du tycka det? Du är helt okej med att jag gifter mig med en annan man." Säger hon helt stressad.

"Det finns ett uttryck. Om du älskar nått släpp det fritt." Svarar jag henne. Hon stirrar bara på mig. Hon verkar ganska förvirrad. Jag går fram till henne.

"Wes, kan du ta mig hem?" Säger hon efter ett tag. Så jag går med henne och känner att hon tar tag i min hand.

The boy next doorWhere stories live. Discover now