***************

1 0 0
                                    

„Takže místo romantické večeře máte rodinnou večeři?" zůstala na mě zírat Sofi, když jsem holkám u jídla vyklopila, co mě čeká.
„Jo," přikývla jsem a šťourala se ve svém zeleninovém salátě, protože jsem na něj neměla chuť a žaludek jsem měla sevřený.
„Takže celosvětově známá celebrita dojede k vám domů a bude u vás večeřet u jednoho stolu?" zubila se Thesa, protože ji bavilo, kolik toho je na té větě špatně.
„Jo."
„A tys na to kývla i poté, co to tvůj táta naposledy s Davidem tak zabil?" přidala se Ellie.
„Jo."
Všechny se okamžitě rozesmály. Čekala jsem, že to přijde. Nepřekvapilo mě to. Akorát jsem doufala, že alespoň jedna z nich bude trochu empatická. Sázela jsem na Ellie, ale ta od toho dne na festivalu, kdy svoji mámu skoro poslala do prdele, byla čím dál tím víc jiná.
„Není to vtipný," namítla jsem.
„Ne, protože je to monstrózně k smíchu!" hýkala Thesa. „Jen si představím Bastiena, jak tam sedí s tvým tátou, kterej se ho zeptá: ‚Tak, Bastiene, a kolik holek jste už jako frontman kapely vystřídal?'"
„Anebo: ‚A co kondom, ten doufám používáte?'" přisadila si Sofi.
„Bože, Mio, tohle je šílený!" chechtala se Ellie. „Prosím, prosím, že můžeme dojet a sednout si s popcornem před okno?"
„Jste vážně kámošky," protočila jsem panenky.
„Promiiiň, ale tohle je prostě bizár," zubila se Sofi. „Tvůj táta je prostě rebel. Nedokážu si představit, že to všechno půjde hladce."
„A do toho tam budeš mít Noru," připomněla Ellie.
„No jasně!" vypískla Thesa. „Ta si neodpustí ten trapný moment, kdy mu bude vykládat, jak tě načapala, jak se muckáš s polštářem a představovala sis, že to je on!"
„To jsem nikdy nedělala," zabrblala jsem.
„Vážně?" podívala se na mě podezřívavě.
„Jo."
„Ale určitě jsi dělala jiný trapný věci."
„Ne, ne, Mia je na tohle moc racionální. Ale vsadím se, že se Nora vytasí s něčím jiným a bude to dost podobně pikantní."
„Vytáhne něco s Davidem?" nadhodila Ellie.
Sofie se okamžitě zazubila.
„Přistihla vás doma, že? Jednou."
„Ježíš, Sofi! To mě vážně chcete ještě víc deptat? Protože jestli jo, tak tady končím," zamračila jsem se.
„Bude to David," podívala se má nejlepší kamarádka na Ellie a přikývla.
Jen jsem si hlasitě povzdechla. Doufala jsem, že už nic horšího než ráno a oběd nastat nemůže. Doslova jsem se modlila.
„A kluci dojdou teda? Na tu párty?" zeptala se Thes po chvíli.
„Myslím, že s tím počítají," přikývla jsem.
„Bezva," usmívala se.
„Bastien jen říkal, že dojedou později," dodala jsem.
„Kolik má vůbec dojít lidí?" zeptala se Sofi.
„Ani nevím," pokrčila Thes rameny. „Koluje to mezi lidmi. Ale nepočítám, že jich bude moc."
„To zní jako neřízená střela," podotkla jsem.
„Však to znáš. Vždycky to vypadá, že nás bude hodně, a nakonec to není tak žhavý," mávla rukou.
„Ne? A co minule? Skoro se tam schylovalo k orgiím ve vířivce!" podívala se na ni Sofi znechuceně.
„Hele, nemůžu všechny hlídat. To bych pak nemohla pít. A já párty dělám proto, abych si to užila i já."
Byla to párty teď o prázdninách. A ne že se schylovalo, ale ono to tak doopravdy bylo. Ale to už Sofi neviděla, protože byla příliš zaneprázdněná prozkoumáváním mandlí jednoho z Thesiných kamarádů.
„Poslední párty tohoto léta, než začnou vysokoškolský roky."
„Jo no," přikývla jsem.
„Bude to jízda, slibuju," mrkla na nás Thes.
Prošly jsme společně několik obchodů s oblečením, a ještě se stavily na zmrzlinu do mekáče, než jsme se rozdělily. Sofi mě vezla domů a neustále na mě od volantu pokukávala.
„O co jde? Vyklop to," popohnala jsem ji, protože už jsem to nemohla vydržet.
„Jsi nervózní," konstatovala.
„Jsem posraná strachy, Sofi. A to, co jste vytáhly na obědě, tomu moc nepomohlo."
„Ale no tak," pousmála se. „Jen jsme si dělaly srandu."
„Bojím se, že táta vytáhne něco, za co se budu stydět. Nikdy jsem se tak předtím necítila."
„Bude to v pohodě, Mio, Bastien není David. Je to kluk, co už má něco za sebou," snažila se mě uklidnit.
„Říkal, že to pro něj bude první večeře s rodiči."
„Vážně?" pozvedla obočí překvapeně.
„Jo," přikývla jsem.
„To zní... Páni," hvízdla.
„Já vím! Zní to jako pitomost. Přece..."
„Až taková pitomost to asi není... Ono se toho moc neví z doby předtím, co se vyloupli na hudební scénu. Jen to, že bydleli u babičky s dědou. A pak už to jsou jen skandály, ale žádnej vztah. Třeba je to pro něj taky něco novýho, Mio."
„Jestli jo, tak je sakra víc nad věcí než já."
„Jen si toho víc zažil."
Na chvíli jsem se odmlčela.
„Táta určitě vytáhne ty tetování," podělila jsem se o jednu z obav.
„Jo, to vytáhne," zasmála se Sofi. „Řekne něco ve smyslu, jestli se nestačil umýt, že je celý od barvy."
Jen jsem zaúpěla a zasunula se víc do sedačky.
„Bude to v pohodě," natáhla ke mně ruku, aby mě pohladila po paži.
A já v to doufala.

Roztříštěná (2021)Kde žijí příběhy. Začni objevovat