Maleeq menenyeh matanya. Tubuhnya mengeliat, meregangkan otot-otot badannya. Penat majlis resespi semalam masih terasa ditubuhnya. Mujurlah majlis hanya berlangsung di hotel yang berdekatan, jadi tidak perlu untuknya menginap dihotel. Tidak terbayang bagaimana dirinya jika diletakkan bersama Amara lagi didalam satu ruang. Mengenangkan tubuh montok gadis itu sudah cukup menyesakkan dadanya.
Maleeq turun daripada katil. Cuti yang masih berbaki beberapa hari tidak valid untuknya, dia harus kepejabat. Masih banyak urusan yang perlu diselesaikan.
Tuala dicapai dan langkah kakinya diayunkan kearah bilik air.
Usai mandi dan bersiap-siap, Maleeq turun kedapur untuk membuat segelas kopi. Sudah biasa hidup sendiri, dia sering membancuh kopi kesukaannya sendiri. Dia juga tidak mengambil orang gaji dirumah itu, dia sendiri lebih selesa membuat kerja rumahnya sendiri.
"Hmm bau apa ni? Macam sedap..." kata Maleeq sendirian. Hidungnya tercium aroma masakan yang cukup menyelerakan. Langkahnya semakin laju berjalan menuju kearah dapur.
"What the hell are you wearing Amara?"
Tiba sahaja didapur, pandangan matanya dihiasi dengan Amara yang berkain batik dan baby-t. Tshirt ketat itu membalut tubuh ramping Amara, menyerlahkan setiap lekuk badannya serta kain batik yang menonjolkan lagi bentuk pinggulnya. Maleeq memicit pelipis. Sakit kepalanya dengan pakaian selekeh Amara pagi ini.
Ops selekeh ke?
"Baju yang sopan. Kot?" Gadis itu menjungkit kening pada Maleeq. Membalas pertanyaan Maleeq juga dengan soalan. Bukankah ini pakaian yang sopan? Dia selalu melihat neneknya memakai kain batik dan baju kurung kedah dan memandangkan dia tiada baju kurung kedah, jadi dia menyarungkan baby-t. Amara yang berdiri dihadapan stove sambil memegang sudip hanya menolehkan kepalanya pada Maleeq yang kacak ber-tshirt polo warna hitam dan seluar slack hitam.
"Kot?"
"Yelah, kan sopan ni? Kain batik and tshirt?"
Maleeq mendengus kasar. Ini bukan sopan! Ini menggoda namanya. Matanya tidak habis-habis ingin melirik kearah bontot gadis itu. Degil betul mata ni!
"When I said sopan, it should be a long big pants and big shirt, blouse or whatever that cover full body. Bukan macam ini," bebel Maleeq. Dia tidak betah melihat tubuh kecil molek itu.
Amara menjulingkan bebola matanya. Apa masalah lelaki ni? Kolot sangat. Semua tak kena dimatanya. Pakai itu salah, pakai ini salah.
"Awak masuk office ke hari ini?" Soal Amara pada Maleeq yang masih pegun berdiri dipintu masuk dapur. Malas dia mahu melayan topik pakaian yang tidak habis-habis dibahas oleh Maleeq.
"Yes. Separuh hari sahaja, I have something to check on," ujar Maleeq. Dia berjalan kearah Coffee Machine untuk membancuh kopi padanya.
"Err saya dah buatkan coffee, dark and thick as your mama told me how you use to drink,"
Kali ini Maleeq pula jungkit keningnya pada Amara. Tidak sangka yang isterinya ambil tahu tentang dirinya.
"Saya tak tanya, Mama yang sibuk beritahu apa yang awak suka. So, kebetulan saya dekat dapur, saya buatkan lah," jelas Amara. Tidak mahu Maleeq salah faham dan tidak mahu Maleeq perasan. Risau jika Maleeq akan mengata dia cuba mengambil hatinya.
"Okay. Thank you,"
Maleeq melabuhkan punggungnya dikerusi bar-table dan menuang kopi yang tersedia didalam pot kedalam cawan. Dia membawa cawan yang berisi kopi itu kehidungnya. Disedut bau aroma kopi itu terlebih dahulu.
'wangi...' desis hatinya. Aroma kopi kesukaannya.
"Your favourite beans I guess, your mama told me that too," jelas Amara lagi.
Maleeq hanya anggukkan kepalanya sahaja tanda mengerti.
"You want some mee goreng?" Pelawa Amara walaupun hanya untuk berbasa basi. Tidak manis pula jika tidak menjemput tuan rumah makan.
"No thanks. Aku tak biasa breakfast makanan berat," kata Maleeq.
Amara mencebikkan bibirnya. Sombong! Argh pedulilah, orang tidak sudi, tidak perlulah dipaksa.
Suasana antara mereka kembali senyap. Amara sibuk dengan mee gorengnya dikuali dan Maleeq pula sedang mencicip kopi panas itu.
Tanpa Amara sedar, Maleeq sedang memerhatikan dirinya. Ligat matanya memerhati gerak geri tubuh Amara. Bibirnya mula melakar senyuman nakal. Dia bangkit daripada kerusi dan mendekati Amara. Tubuhnya berdiri tegak dibelakang tubuh Amara.
Berderau darah Amara saat merasakan tubuh Maleeq yang berdiri dibelakangnya. Tidak semena, tubuhnya ikut berdiri tegak dan kejung disitu.
Deruan nafas hangat Maleeq kini terasa pada bahagian kiri wajahnya.
"You know what, orang zaman dulu selalunya berkemban sahaja dengan kain batik," bisikan Maleeq pada telinga kiri Amara membuatkan gadis itu mengeliat kegelian.
Amara mengetap bibir. Apa pula motif Maleeq kali ini?
Kedua belah tangan Maleeq mula menyentuh pada sisi pinggul Amara. Membulat mata Amara apabila menerima sentuhan lembut pada pinggulnya.
"Hands off Maleeq!" Nada suara Amara berbunyi keras. Dia tidak suka Maleeq menyentuhnya sesuka hati.
"Wow... you sound fierce and sexy," Maleeq tertawa sinis. Tangannya kini beralih pada pinggang Amara, merangkul pinggang ramping itu hanya dengan sebelah tangannya. Sebelah tangan lagi berpaut pada kabinet yang berada diatas kepalanya.
Amara merengus kasar. Dia menarik nafas dalam dan menghembusnya keluar.
Maleeq... you wanna play the games, let's play the games. Amara menutup api stove lalu memalingkan tubuhnya pada Maleeq.
Maleeq tersentak dengan tindakan spontan Amara. Bibir gadis itu tersungging senyum sinis.
"Awak nak tengok saya berkemban? Or you want to see me naked?"
Kali ini giliran Maleeq pula membatu. Pandangan mata Amara yang kuyu itu membuatnya gelisah secara tiba-tiba lebih-lebih lagi apabila Amara pula yang menyentuh dadanya. Jari jemari Amara menari-nari pada dada bidangnya.
Dia tidak boleh kalah pada Amara.
"Do it if you dare," cabarnya.
Terletus tawa sinis pada bibir Amara. Siapa bilang dia tidak berani?
"Don't blame me if you falls for my temptations,"
YOU ARE READING
UNRECOGNIZED WIFE (18+) - EBOOK
RomanceMaleeq x Amara PEMBACA MATANG SAHAJA CONTAINS 18+ SCENE