ادعوا لاخواتنا في فلسطين والسودان......
بعد كام يوم....
الرفاعي بغضب: يعني ايه ياماهر ولد الجبالي فص ملح وداب، ومغاوي لا حس ولا خبر من وقتها.
ماهر بسرعه: اهدي ياخوي عشان صحتك، انا كلمت ضابط معرفش،وهو هيدور علي ولد الجبالي وان شاءلله نعتر علي اي حاجه .
الرفاعي بحزن: بنتي ياماهر تحت نابه وخايف يعمل فيها حاجه.
ماهر بحزن: سيبها علي الله ياخوي، انا هقوم اقابل الضابط اللي خبرتك عنه واللي فيه الخير يقدمه ربنا ويرحل..
وفي مكان اخر...
تحديدا في غرفه دهب...
دهب بحزن: انت بتقول ايه؟ مستحيل اقولك علي مكانه،مهما كان صقر بيكون ولد خيتي وزي ولدي.
المتصل: عطر ملهاش ذنب يادهب واللي عمله ولد خيتك غلط يادهب.دهب بحزن: صقر بياخد حقه من اللي ظلمه وعطر في عيني من جوه وامانه عندي لحد ماربنا ياذن وترجع لاهلها.
المتصل: دهب عايز اوصل لمكان عطر ضروري، الرفاعي غلط لكن عطر ذنبها ايه في اللي حصل زمان.
دهب بحزن: غصب عني، صقر لو عرف اني لسه علي تواصل معاك هيزعل مني، انا وعدته قبل سابق هقطع علاقتي معاك.
المتصل: وااه يادهب، انتي نسيتي انك مراتي وصقر عمره ماهيمنعك عني، انا سايبك براحتك يادهب، عشان صقر يتيم وملهوش غيرك بعد وفاه المرحومه امه، لكن صقر كبر دلوقتي وبقا راجل ويقدر يعيش لحاله ومن حقي اخد مراتي تعيش معايا وبنت اخويا هترجع يادهب غصب عنه وبالقوه كمان لو لزم.
دهب بلهفه: لا ياماهر بلاش تتسرع،انا هحاول اقنع صقر يرجع عطر،صقر حياتي ياماهر ولو حصل له حاجه هروح فيها.
ماهر: افقلي يادهب، انا عالمك زين عمرك ماهتقبلي تعرفني مكان صقر اقفلي وخلي بالك علي بنت اخوي .
دهب بحزن: ماهر غصب عني.
ماهر: مع السلامه يادهب.
دهب بحزن: مع السلامه وتغلق الهاتف وتقول بصوت خافت غصب عني ياماهر غصب عني هههي... وفجا تقف وتتفاجا بعطر خلفها حامله صنيه الشاي وفي حاله صدمه........عطر بحيره: عمي ماهر كان معاكي علي التليفون،انا مش قصدي ياخاله انتصت عليكي،لكن سمعتك بتقولي ماهر،تقصدي عمي ماهر.
دهب وهي تمسح دموعها: تعالي يابنتي وانا هخبرك كل حاجه.
تجلس عطر امام دهب....
دهب بحزن: انا هقولك علي حاجه يمكن لما احكي معاكي ينشال حمل من علي قلبي وفي الوقت نفسه تعرفي كل حاجه، انتي يابنتي رجلك جت في بحر الانتقام.
عطر بحزن: نفسي ياخاله اعرف اللي حصل زمان لكن ابوي وعمي لاتنان بيتاجروا في...الاثار..
دهب بحزن: لا ماهر عمره مايقبل بالحرام، يابنتي انا اكبر منك وشفت كتير والدنيا دي علمتني لا ابكي علي اللي راح ولا اشيل هم اللي جاي كله مكتوب علي الجبين
وانا شفت كتير وخابره صدمتك في ابوكي .
أنت تقرأ
جنتك ناري 🔥...
General Fictionباللهجه الصعيديه... فتبلع الفتاه ريقها بصعوبه وتستجمع شجاعتها وتقول: انا فين وانت مين وايه اللي جابني اهنا وتمسك الغطاء بقوه ومين قلعني خلجاتي انا... الرجل بسخرية: انتي اهنا عشان بصفي حساب قديم مع ابوكي، امابقا فين فانتي اهنا في فيلتي وعن قريب...