البارت 13🔥...

992 13 5
                                    

استغفر الله العظيم واتوب إليه من كل ذنب عظيم 🦋💙.....

في احدي الشقق....

يجلس عاصم بجانب سكر وامامهم مالذي وطاب من اشهي المأكولات ومختلف انواع الفواكه وطبعا حجر المعسل( الجوزه)...

سكر بدلع: كده ياسيد الناس، تهون عليك سكر حبيبه القلب تقعد بالسبوع مااشوفك، انا قولت لنفسي خلاص يابت عاصم بيه، زهق منك ولا هيسال عنك واكيد شاف شوفه تانيه.

عاصم بحب: يابت انتي اللي في القلب من جوه ولا واحده من عرفتهم  قبل  سابق عرفتني زيك، انتي اللي في العين والنني لكن اعمل ايه في ابوي، قاعد ليا زي الشوكه في الزور ومحرج عليا اقابلك.

سكر بحزن: اكده ياسيد الناس ولا عشان انا مش قد المقام وبنت عالمه وبشتغل غازيه في الموالد لكن بشرفي وانت اتاكد بنفسك ولا ايه؟.

عاصم بسرعه: هتقلبي عليا المواجع ياسكر، انا جاي اشرب حجرين واقضي معاكي ليله ولا الف ليله وليله، مش تقولي ابوك وامي  والكلام الفارغ ده، وانتي عالمه زين طبع ابوي صح ، يطلع وينزل علي مفيش وفي الاخر باجي وبضرب كلامه عرض الحيط واشوفك وابيت معاكي كمان.

سكر بدلع: انت وعدتني اول ماتخلص علي ابوك وتزيحه من طريقك، هتقعد عليا رسمي وتشهر جوازنا والناس كلها تعرف ان سكر مرات عاصم الجبالي،لكن ايه اللي اخرك اكده، انا قولت كل حاجه خلصت زي ماخططت ليها.

ياخد عاصم نفس من الجوزه ويطلقه في الهواء ويقول  بحزن: اعمل ايه ياسكر، طلع ليا خذوق من تحت الارض، ووقف كل خططي، لكن علي مين، بكره هتروق وتحلو وزي ماوعدتك هقعد عليكي رسمي امال ايه، انا عايز ولدي  لما ياجي علي الدنيا يلاقي ابوه كبير البلد كلها وينظر لبطنها البارز ويقول بحب انتي في الشهر الكام دلوقتي؟.

سكر وهي تضع يديها علي بطنها: في الشهر الثالث.

عاصم بشهوه: ماتجي ننام ولا هنقضي الليله كلام.

سكر بدلع: حاضر ياسيد الناس...

وفي قصر صقر الجبالي...

دهب بدموع: كلام ماهر طلع صح ومحمد طلع عايش والرفاعي كل السنين اللي فاتت كان بيحمي ابوك وبيراعيه.

صقر بجديه: لكنه هو السبب ياخاله، الرفاعي خان ابوي وحط يده في يد حسن ودخلوا ابوي السجن، وساعده  يسرق املاكنا.

دهب بحزن: عندك حق ياولدي، لكن ندم علي اللي عمله وابوك لما يطيب ويقوم بالسلامه ليه الحق يسامحه ولا لا.

صقر: مش وقته ياخاله، لازم اراجع كل خططي، اللي حصل النهارده شقلب كل حاجه.

دهب: اول حاجه لازم تعامل عطر زين.

صقر  ببرود: هي اهنا ضيفه لحد ماربنا ياذن وانا هرجعها بنفسي هرجعها لابوها.

دهب بحزن: ياولدي بكفايه قسوه القلب، البنت مالها ذنب، اتأذيت كتير منك وبكفايه هددتها بشرفها واتجوزها غصب وحابسها كمان.

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Jul 29 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

جنتك ناري 🔥... حيث تعيش القصص. اكتشف الآن