👑 PART 1 👑

54 4 0
                                    

Happy Reading guys 🥰




🔗





"  Park Jimin masuk bilik saya sekarang ! ".

Kata ketua bahagian pemasaran itu secara melaung sehinggakan beberapa staff yang sedang dengan kesibukan masing-masing sedikit terkejut dan berpaling melihat kearah ketuanya yang sedang berdiri dihadapan pintu biliknya itu.

Jimin yang cukup terkejut mendengar namanya dipanggil dengan suara yang lantang oleh atasannya itu pun tiba-tiba menghela nafas yang berat.

Kadang kala ia merasa cukup segan dan malu apabila ketua Timnya itu memanggil namanya dengan cukup keras dan lantang tapi bagaimana lagi... Itu adalah sikap ketua Tim yang selalu memanggil staff bawahnya tanpa penduli air muka seseorang.

Jimin melepaskan keluhan yang berat lalu behenti mengetik keyboard komputernya dan bangun dengan wajah yang sedikit merah dan lesu kerana malu dengan tatapan beberapa rakan Tim yang lain ..

Jimin tetap berjalan kearah bilik bosnya itu tanpa memperdulikan teman-temannya yang melihatnya .

Semasa Jimin berjalan menuju bilik sang ketua , ia sempat mendengar beberapa staff lain yang masih melihatnya dan ada juga yang bergosip antara satu sama lain.

Tapi ia tidak penduli ... Ia hanya mampu bersabar dan mengeluh didalam hati ..

' Apa aku melakukan kesalahan lagi ! Arghh .'

Batin Jimin berperang dengan perasaannya sendiri.

Ia sedar diri bahawa ia masih baru disini ... Jadi dia harus mengikut peraturan pihak atasan .. Jika tersilap langkah , ia pasti akan dibuang bila-bila masa sahaja ..

Jimin tidak mahu itu terjadi , ia sungguh bersyukur kerana dapat magang di perusahaan terbesar di Seoul setelah ia lulus di sebuah universiti Seoul internship.

Jika ia dibehentikan dan terpaksa mencari kerja lain , itu akan menambahkan masalahnya dan bagaimana kehidupannya dimasa hadapan.

" Jimin cukup kesiankan padahal dia anak Magang dan baru beberapa minggu berkerja disini malah mr.Jung selalu memberinya banyak pekerjaan dan memarahinya. " Ujar salah satu rakan Timnya.

" Benar , harap dia betah berkerja lama disini ".  Kata salah satu yang lainnya

" Apa kamu juga mahu diberi tugasan seperti itu " 

Tanya  Jennie sambil melirik tajam kearah namja-namja yang suka sekali bergosip .

" Ah tidak terima kasih ! "

Jawab Kai yang tersenyum kaku lalu berpaling menghadap komputernya semula dan meneruskan pekerjaannya.

Jennie adalah salah satu staff senior yang sudah lama berkerja didalam bidang pemasaran itu. Ia banyak membantu Jimin ketika Jimin masih baru dan tidak faham akan kerjanya.

Tok tok !

Jimin mengetuk pintu bilik ketuanya dan setelah mendapat kebenaran untuk masuk , ia memulas tombol pintu bilik lalu masuk mengadap ketuanya .

" Sajangnim , Ada apa sajangnim memanggil saya ."

Tanya  Jimin perlahan dan sedikit menunduk memberi hormat kepada bosnya itu setelah masuk ke dalam bilik bosnya itu

" Ah Jimin , tolong siapkan laporan ini sebelum kau pulang , ingat laporan ini harus dihantar besok pagi . "

Ujar mr. Jung datar yang memberikan beberapa fail kepada Jimin

KAU TAKDIRKU !  - JIKOOK -Where stories live. Discover now