👑 PART 5 👑

21 2 0
                                    

HAPPY READING GUYS 🥰


🔗


" Sayang , kau telah sampai . "

Seokjin menghampiri tunangannya dengan sebuah senyuman apabila melihat tunangannya yang baru sampai di cafenya bersama Jungkook.

" Hmm ya sayang , "

Namjoon terus memeluk seokjin dan mengecut dahi seokjin tanda Sayang , lalu mengecup bibir manis sang kekasih hati.

Jungkook hanya melihat dan tersenyum saja lalu mendekati sahabatnya yang telah berkumpul di meja makan.

" Hello bro... Why lambat "

Tanya hoseok yang melihat namjoon dan Jungkook baru sampai

" Huh... Kami ada meeting tadi dengan client dan harus kembali ke pejabat dulu menyiapkan beberapa dokumen ."

Ujar namjoon lalu duduk bersama yang lain dengan sebuah senyuman

" Oo "

Hoseok hanya mengangguk bersama yang lain.

Mereka pun memesan beberapa jenis makanan dan minuman untuk santapan petang yang hampir malam itu .

Setelah itu seokjin menyuruh pekerjanya menyiapkan pesanan yang telah dipesan oleh namjoon dan yang lain.

Mereka berkerja di pejabat milik keluarga Jeon Jungkook dan mereka berteman dari sekolah menengah dan universiti lagi sehingga mereka menjadi rapat dan akrab.

Mereka berbuai santai dengan pelbagai perbincangan tentang pejabat tentunya sehingga tiba-tiba namjoon membuka suara.

" Oh ya Jhope ... Apa pengawal magang department kau sudah ada kekasih ? "

Tanya namjoon tiba-tiba memulakan bicara sehingga semua menatap namjoon tak kalah dengan seokjin yang mengerutkan dahinya kerana merasa aneh dengan pertanyaan tunangannya itu.

" Siapa maksud kau Namjoon ? Park jimin  ? "

Tanya Jung hoseok bersahaja

" Siapa dia ? "

Tanya kim seokjin tiba-tiba memandang satu per satu untuk mencari jawapan

" Apa kau sudah berpaling dari seokjin ke namjoon -ah  hahaha ? "

Tanya yoongi tersenyum mengejek

" Ah bukan-bukan ... Aku cuma tanya ... Sebab ada seseorang yang jatuh cinta pada pengawal magang tu . "

Ujar namjoon tiba-tiba membela dirinya dan melihat sekilas pada Jungkook yang masih tersenyum dengan tenang  lalu memeluk sang tunangan yang seakan bersiap sedia untuk menelannya.

" Maksud kau ? Siapa yang jatuh cinta dengan Jimin ? "

Tanya hoseok heboh meminta jawapan dari namjoon

" Dia ! "

Namjoon hanya menunjuk Jungkook dengan dagunya saja dengan sebuah senyuman yang menyeringai

Semua berpaling pada Jungkook seperti tidak percaya.

" Oh my god ! What ? Apa benar Jungkook ?"

Tanya hoseok seperti tidak percaya

" Jungkook-ah apa benar kata namjoon ? "

Tanya kim seokjin pula sedikit terkejut

KAU TAKDIRKU !  - JIKOOK -Where stories live. Discover now