👑 PART 8 👑

37 4 0
                                    

HAPPY READING GUYS 😘

🔗



Namjoon yang mendapat telefon dari secretary Jungkook terus datang ke ruangan  jungkook dan melihat apa yang telah terjadi .

" Da Mia apa yang  telah terjadi sebenarnya ? "

Tanya namjoon dan yoongi yang baru sampai di hadapan ruangan secretary CEO itu.

" Selamat petang Tuan Namjoon dan Tuan Yoongi "

Ujar sang secretary Ceonya itu.

" Selamat petang Juga Da Mia . "

Ujar Yoongi hanya tersenyum lalu berjalan kearah bilik jungkook

Namjoon dan yoongi terkejut melihat keadaan bilik CEO yang berantakan itu .

" Ceritakan apa sebenarnya yang terjadi ? "

Tegas Namjoon !

" Maafkan saya Tuan..
Sebenarnya saya tidak pasti apa yang terjadi ? "

Da mia menceritakan tentang kedatangan Namja imut yang diarah untuk menghantar dokumen kepada CEOnya itu. 

Ia menceritakan juga penampilan namja imut itu setelah keluar dari bilik sang CEOnya itu yang sedikit berantakan dan dalam keadaan marah.

Dan CEOnya yang menjerit dan mengamuk setelah namja imut itu keluar dari bilik CEOnya itu .

Da Mia menceritakan segalanya sehingga namjoon dan yoongi hanya berpandangan satu sama lain dan  mengangguk faham .

Namjoon sempat meminta Da Mia agar mengemas bilik CEOnya seperti sediakala sebelum mereka berdua pergi dari situ. 

" Joon... Apa kau fikirkan apa yang aku fikirkan sekarang ? "

Tanya yoongi penasaran setelah ia masuk kedalam lift .

" Hmm .. tentu Jungkook sudah meluahkan perasaannya pada Jimin dan kemungkinan Jimin menolaknya ?"

Kata Namjoon dan yoongi hanya mengangguk faham.

Setelah sampai di tingkat 10 ... Mereka keluar dari ruangan itu ...

Namjoon dan yoongi berjalan ke department pemasaran... ia melihat Namja imut itu sedang sibuk dengan komputer dihadapannya tanpa memperdulikan orang lain.

Yoongi dan Namjoon juga sempat melihat keadaan tegang antara Jimin yang lain..

Jimin yang hanya fokus kearah pekerjaannya dan mengabaikan orang sekelilingnya.

Ia tidak tahu samada pemuda mungil itu dalam keadaan baik-baik saja atau tidak ?

Ia melihat bilik hoseok yang kosong.... Mereka tahu hoseok telah pergi ke cawangan utama Jeon Group .

" Jadi apa yang harus kita lakukan ? Aku takut jungkook akan kembali seperti 5 tahun yang lalu "

Ujar namjoon lagi masih setia memandang namja imut itu  dengan  keluhan yang berat.

Mereka berdua berada di Tim pemasaran  ... Beberapa staff disitu hanya menunduk hormat kepada mereka berdua tanpa disedari oleh jimin yang benar-benar merasa sakit hati .

Setelah itu , namjoon dan yoongi meninggalkan tempat itu dan ia harus mencari keberadaan jungkook sekarang.

Lalu namjoon menelefon sang kekasih  dan menanyakan tentang keberadaan jungkook dan menceritakan apa yang terjadi
Tapi hampa jungkook tidak datang ke cafe Seokjin.

KAU TAKDIRKU !  - JIKOOK -Where stories live. Discover now