Romy
'ROMY SLAAPKOP BEN JE WAKKER' ' Wat mot je Lisah?!' schreeuw ik met mijn slaapstem terug. 'We moeten het eerste uur beginnen.' zegt ze nu zachter aangezien ze al bijna op mijn kamer is. Ik ga rechtop zitten. 'Waar heb je t over, we moeten het 2e uur pas beginnen hier het bewijs' en ik laat haar het rooster zien. Een 'o' komt er uit haar mond. 'Nu wieberen, ik moet me omkleden wekker.' 'Jaja'Als ik omgekleed ben, wat lang heeft geduurd want ik kon geen leuke kleding vinden, loop ik naar de badkamer. Snel poets ik mijn tanden, doe mijm make-up op en borstel mijn haar. Ja het zit altijd los aangezien ik het haat mijn haar in een staart te hebben.
'Ben je nou al klaar' zeurt Lisah. 'Kind, we moeten kwart voor 9 weg en het is kwart over 8.' 'Ja maar jij bent altijd te laat. Wat moet je nog doen?' 'Uhm. Tas inpakken, laptop uitzetten, eten en drinken en ja dat was het. ' Ja alweer teveel dus. ' 'Ik pak je tas wel in' maakt Lisah haar zin af. 'Okeuj'
Als we op school komen moeten we naar het andere gebouw. Ja onze school heeft een VWO en een Tl/Havo kant. Beeetje zielig maar oke. We komen net optijd binnen en gaan achterin de klas zitten. Gezellig een lesje geschiedenis van meneer Venema. Ofterwijl meneer Pedoma. Hij doet bij de meiden echt iets te close.
Maud komt nog net optijd de klas in gerend en schuift een tafel bij ons aan. 'Let's go with the floww' 2e Wereld Oorlog. Zo leuk. Waarom leren we dit. Ik leefde toch niet in die tijd of ben ik nou zo achterlijk. Dit is het 4e jaar al dat we dit hebben. Ja Lisah,Maud,ik en de rest van onze klas zitten op Havo 4. Dus hierna nog 1 jaar en dan moeten we het bekijken.
Als de les voorbij is trek ik mijn tas van de grond, waar ik onderhand niks uit had gehaald aangezien ik nooit wat deed in deze les. Samen met Lisah en Maud gaan we weer terug en lopen naar het drama lokaal. Gezellig onze Mentrix. Als we zitten komt er nog een jongen de klas ingelopen. Lisah die tegenover mij zit kijkt me direct aan. Daan daarintegen, waar ik naast zit, begint meteen te zeuren. 'Wie is die gozer nou weer' mompelt hij. 'Wie is die knappe gozer bedoel je' 'Romy shut up. ' sist hij me toe. Ik moet lachen. Even kruissen de ogen van de jongen die van mij. Damnn hij is knap.
Onze mentrix neemt hem mee naar voor in de klas. 'Nou jongens. Zoals jullie zien hebben we een nieuw iemand in de klas. Zou je wat over jezelf willen vertellen?' hij knikt. Ik zit onderuit gezakt op de stoel. 'Wacht even Samuel. Romy ga eens rechtop zitten en Daan ook.' aha hij heet dus Samuel. Daan en ik kijken elkaar aan en moeten lachen.
'Nou ik ben Samuel Leijten. Ik ben 17 jaar en ben verhuisd en blijven zitten vandaar dat ik nu hier zit. Ik zit in een band genaamd BBrave.' 'Bedankt Samuel. Je kan naast Romy gaan zitten'
Ik zucht. Daan tikt me aan geïrriteerd kijk ik hem aan. 'Wat mot je Cramer' 'Nu kan je naast je knappe gozer zitten Evans' 'Ha.ha' Lisah kijkt me even aan. Ik doe alsof ik mijn vinger in mijn keel steek. Ze moet lachen. 'Lisah en Romy kunnen jullie ophouden met jullie gedrag.' 'Maar mevrouw ik ben zoo moe' protesteer ik. 'Had je langer moeten slapen' 'Kon niet. Lisah was ineens mijn persoonlijke wekker geworden' 'Ja mevrouw anders word Romy niet wakker' bemoeit Lisah zich ermee. We schieten beiden in de lach. 'Eruit jullie!' 'Okai.' 'Daaaaag Samuel!' Roep ik expres door de klas. Hij kijkt me met een rood hoofd aan. 'Ohja. Dag lief Cramertje' Roep ik nog naar Daan. Dan pak ik mijn tas en huppel het lokaal uit.Nakomen hoeven we niet, de concierge vond het een onnodige reden. Dus nu wachten we voor het lokaal van Duits. Zodra de rest van de klas aan komt lopen blijft Samuel in zn eentje in een hoekje staan. Ik tik Lisah aan en wijs naar Samuel. Ze moet lachen. Ik pak mijn tas op en loop er heen. 'Hallo Leijten die in B-Brave zit' 'Hallo Romy Evans' verschrikt kijk ik hem aan. Hoe weet hij mijn achternaam. 'Hoe weet jij mijn achternaam?' Vraag ik snel maar nogsteeds verbaasd. 'Cramer' antwoord hij simpel. Ik loop direct naar Daan. Maar keer me snel weer om naar Samuel. 'IK ben degene die Cramer mag zeggen, jij niet begrepen Samuel Leijten.' 'Jahoor Romy Evans, maar noem me maar Sam. Zo noemen alle meiden die voor me vallen' 'Uitslofer' mompel ik.
JE LEEST
I thought we were friends
FanfictionRomy een meisje van 16 jaar haar school gaat goed en alles doet ze op haar gemakje aangezien ze de populairste van de school is. Totdat ze een nieuw klasgenootje krijgt. Samuel. Romy heeft al wat over hem gehoord en probeert zo arrogant over te kome...