chapter 5

47 5 0
                                    

Romy
Ik ben bezig met m'n make-up. Het is vrijdag. Laatste dag voor het weekend. Helaas laat school mij tot 4 uur op school.

Ik wil net een hap van mijn brood nemen als de bel gaat. Snel kijk ik naar de klok. Shit. 8 uur.

Ik gooi mijn brood maar weg en haast naar de deur waar Lisah staat.

'Romy Evans. Weer telaat' 'Jaja sst' snel trek ik mijn jas aan.

Als ik mijn fiets uit de garage trek knal ik tegen iemand aan. 'Verdomme welke eikel loo...' ik draai me om en stop direct met praten.

'KAAJJ' 'Hey Room' lacht Kaj

'Wat doe je hier?' vraag ik verbaasd.

'Ik zit vanaf nu hier op school. Ik woon naast je sinds gister. ' zegt hij met een glimlach.

'Oh' Mompel ik.

Kaj kijkt me niet begrijpend aan.

Kaj
Romy reageert niet heel enthousiast. Ik had verwacht dat ze blijer zou zijn. Of zou dit door Samuel komen?

Omdat ze nu iets met hem heeft? Nee.

Dat kan niet. Romy en ik hebben ooit een relatie gehad ja. Maar we konden beter vrienden blijven.

Als je als beste vrienden een stel word dan krijg je alleen maar ruzie. Ik ben blij met Romy als beste vriendin.

En ja ik ben nogsteeds verliefd op dr. Ik bedoel komop. Ze is knap. Maar.

Ja er is een maar. Nee ik houd van Romy als vriendin en ik zou haar nooit van mijn leven afpakken van Samuel. Tenminste...

Romy
Shit, Kaj komt naast me wonen. Wat moet ik nu? Ja Kaj is een goede vriend, maar er zijn wat dingen in t verleden.

Ik was super blij toen we gingen verhuizen. Ik wou weg van mijn vorige plek. Oldebroek. Wat een rottijd heb ik daar gehad.

Nu ik hier woon is het allemaal wat beter geworden. En zoals nu is DE Samuel Leijten mijn vriendje.

Als ik eerlijk moet zijn wist ik niet eens wie hij was voordat hij bij ons op school kwam.

Ja ik wist dat hij bij Kaj in de band zat maar dat was het. Geloof ik..

'ROMY' Ik schrik uit mijn trans en zie Lisah me aankijken.

'We moeten gaan.' ik knik en pak mijn fiets. Met zn 3 fietsen we naar school.

Als ik me jas in mn kluisje aan t stoppen ben word ik geknuffeld van achter.

Ik weet meteen dat het Samuel is. Ik draai me om en kijk hem met een glimlach aan.

'Hey' en hij drukt een kus op mn lippen.

In mijn ooghoek zie ik Kaj kijken, zag ik nou jaloersheid in zijn ogen? Nee dat kan niet. Kaj en ik zijn al een poos uit elkaar.

'Hey Sam' Glinlach ik naar hem.

Ik doe mijn kluisje dicht en Samuel slaat een arm om me heen. Hij wil zo te merken iedereen laten zien dat ik zijn vriendin ben.

Eenmaal in de klas plof ik weer naast Jesper neer. Mijn dagelijkse plek. 'Romaayy' 'Jaspaaay. Oke nee dat klinkt niet.'

Samuel kijkt een beetje voor zich uit. Als k me omdraai glimlacht ie.

Mevrouw de Velde wou net met de les beginnen als Kaj binnen komt lopen. 'Hoi, ik ben Kaj van der Voort. Ik ben nieuw.'

'Oh hallo Kaj, welkom. Je kan naast Samuel gaan zitten.' Shit. Ik rol met mn ogen en begin snel een gesprek met Jesper.

'ROMY EN JESPER, STIL' roept Mevrouw de Velde door de klas. Het enige wat wij doen is lachen.

Van Lisah krijg ik een blik van "stop hiermee". Ja Lisah en ik hebben onze "blikkentaal" noem ik het maar.

Jesper en ik gaan gewoon verder met ons gesprek.

'Ja, Jesper en Romy. Ga maar maar de concierge een gele brief halen. Jullie kunnen vanmiddag nakomen.'

Jesper en ik staan op en lopen de klas uit. Nouja Jesper.

Ik blijf voor het bord staan. 'Nou iedereen. Zoals jullie zien zijn jullie allemaal mietjes want jullie zeiden niks terwijl Jesper en ik een heeel erg goed gesprek hadden. Nou adios amigos!' en ik huppel de klas uit.

Ik hoor Samuel en Lisah nalachen. Die snappen mijn humor tenminste.

Samuel
Kaj zit sinds vandaag bij ons op school. Eindelijk een broer.

Als we bij Mevrouw de Velde zitten is Romy alweer in gesprek met Jesper. Wanneer is ze dat niet.

Als Kaj binnenkomt stelt hij zichzelf voor aan de docent. 'Hoi, ik ben Kaj van der Voort. Ik ben nieuw.'

'Oh hallo Kaj, welkom. Je kan naast Samuel gaan zitten.'

Gezellig.

Kaj komt mijn kant op lopen en ik zie Romy met haar ogen rollen. Wat is er in hemelsnaam aan de hand hier.

Zodra Kaj naast me komt zitten geef ik hem een boks. Romy is weer in gesprek met Jesper.

'Wat hebben die 2 samen?' vraagt Kaj. Wijzend naar Romy en Jesper.

'Goeie vrienden.' En ik richt me weer op de les.

Ik merk dat Mevrouw de Velde zich begint te ergeren aan Romy en Jesper.

'ROMY EN JESPER STIL' Roept Mevrouw de Velde door de klas.

Romy lacht en gaat gewoon door. Lisah en ik kijken elkaar aan en dan naar Romy. Als Romy Lisah haar kant op kijkt geeft Lisah haar de "Stop hiermee" blik.

Zo te merken nergeert Romy het gewoon want ze gaat door.

Ik trap een keer tegen haar stoel en kijk dr aan.

Ze haalt enkel haar schouders op em gaat gewoon door.

'Ja, Jesper en Romy. Ga maar maar de concierge een gele brief halen. Jullie kunnen vanmiddag nakomen.'

Romy en Jesper staan lachend op. Jesper loopt de klas uit maar Romy blijft voor de klas staan.

'Nou iedereen. Zoals jullie zien zijn jullie allemaal mietjes want jullie zeiden niks terwijl Jesper en ik een heeel erg goed gesprek hadden. Nou adios amigos!' en ze huppelt zo het lokaal uit.

Lisah en ik barsten in lachen uit en niemand uit de klas snapt ons. Mevrouw de Velde geeft ons een boze blik en snel doen we weer alsof we goed opletten.

Kaj
Wow, wat is dit? Deze Romy ken ik totaal niet. Wat is zij veranderd zeg.

En Samuel doet op school heel anders dan in de studio.

Wat ik wel weet is dat Romy,Samuel,Jesper en Lisah de populairste van de klas zijn. Ze zijn de enigste met een grote mond.

Let maar op. Ik hoor daar straks ook bij.


Hey! 

Oke ik weet dat de meeste dit toch niet gaan lezen. Maar ik zal niet heel regelmatig meer updaten want mijn Telefoon is kapot.. ik zie niks meer dus moet alles nu via de laptop doen. Wat niet heel erg fijn typt omdat ik geen automatische hoofdletter heb hier. 

sorry voor dit kuthoofdstuk. Mijn inspiratie is veeeeerr te zoeken. Ik zou niet weten waardoor. 


Goodluckk!

x Jin


I thought we were friendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu