chapter 10

38 2 0
                                    

Samuel.
M'n telefoon trilt. Berichtje van Kaj zo te zien. Ik open hem.

Sam, er is iets mis met Romy. Toen ik haar net kwam ophalen zat ze tegen de muur te huilen en leek het alsof ze haar hart vastgreep. Ineens werd ze slap. We zijn nu met de ambulance onderweg naar het ziekenhuis. Zie je daar. Hoop ik.
K.

'SHIT' roep ik door het hele huis. Zo snel als ik kan ren ik de trap af, pak mijn auto sleutels en jas.

Snel stap ik in de auto en rijdt naar het ziekenhuis.

Ja het gaat niet helemaal lekker tussen Romy en mij. Maar als er iets is ben ik er wel.

Steken in haar hart? Hoe kan dat. Zal ze doodgaan? Duizenden vragen spoken door m'n hoofd.

Nee. Romy zal overleven, hoop ik.

Eenmaal bij het ziekenhuis loop ik zo snel naar de Balie. 'Romy de Jong. Is net binnengebracht als het goed is. Waar ligt ze?' '2e verdieping kamer 6B' 'Bedankt' mompel ik nog en ren weg.

Eenmaal daar zie ik Kaj zitten.

'Kaj' roep ik. Hij kijkt meteen met betraande ogen op.

Waarom huilt die keal om mijn meisje?

Ik loop naar hem toe en sla mijn armen om hem heen.

'I.. I... Ik weet niet wat er gebeurde. Z.. Z.. Z.. Ze zat daar tegen de muur, te huilen. Het leek wel alsof ze gigantisch erge last van haar hart had'

'We zullen de uitslag zo wel krijgen..' mompel ik.

Als de dokter de kamer van Romy uit komt lopen sta ik direct op.

'Het gaat goed met haar, ze is wakker en jullie mogen naar haar toe. Ze heeft een hartaanval gehad. De reden weten we nog niet omdat het niet heel logisch is vanwege haar leeftijd.'

Ik knik en loop de kamer in.

Romy
'Romy..' hoor ik iemand mompelen. Ik kijk op en zie Samuel in de deuropening staan. Hoe kan dat? Alleen Kaj was er bij toch.

Ik kijk hem aan en krijg tranen in mijn ogen.

Hij loopt direct naar me toe en slaat zijn armen om me heen.

'S... S... Sorry Sam.. Het werd me echt veel te veel.' Mompel ik.

Hij kijkt me even verbaasd aan.
'Wat werd je teveel Room?' vraagt hii nog steeds verbaasd.

'Alles. Dit geruzie met jou. Kaj die weer terug is. Mijn verleden dat me achterna zit. En... R... R... R.. Rowan is vannacht a.. A... A... Aangereden en o.. O.. Overleden' stotter ik.

Hij kijkt me geschrokken aan en sluit mij in zn armen.

'Het komt goed baby, het komt allemaal goed' zo zitten we een tijdje en dan horen we een kuch.

Kaj.

I thought we were friendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu