BAB 13 : MAKE SURE THE PLAN SUCCESFULL

6.2K 93 11
                                    



Semua orang kena berkorban. Kalau Kak Tasya sanggup, aku pun mesti sanggup. Aku perlu mengorbankan isteriku sebagai 'mangsa' kepada Yusuf. Lagi pun dah jenuh aku meneguk madu Zalia, dan aku juga sudah menikmati semua iparku, jadi apalah salahnya jika Yusuf masuk ke dalam senarai lelaki yang menyetubuhi isteriku selain Abang Man dan Abng Mirul. Aku rasa aku boleh laksanakan perancangan yang telah dirancangkan oleh mereka.


"Macam mana bang?" soal isteriku setelah dia membentangkan idea dan perancangan yang diusulkan oleh Kak Ina.


"Abang rasa abang boleh buat, sebab Yusuf pun nampak lain macam jugak masa tengok Bella" jawabku yang memang nampak akan lirikan mata Yusuf yang selalu curi pandang pada tubuh isteriku


"Lain macam mana?"


"Lain la, dia pandang tu macam geram....hehee"


"Kalau gitu mudahlah abang nanti, pandai-pandai abang tau, take your time, bila-bila abang que je kat Bella"


"OK...OK....harap-harap step kedua ni sukses jugak"


"Andai berjaya, abang izinkan ya Bella main dengan Yusuf?" tanya isteriku ingin kepastian, supaya aku tidak dibelenggu rasa bersalah


"Ye sayangku Bella, abang izinkan"


Menjelang tengah hari, semasa kami berbual di ruang tamu, aku menceritakan tentang pondok yang kami bina. Semua pakat bercerita pasal pondok tu, ada yang memuji kukuh dan kemas, sesuai untuk berehat waktu petang, lepak berborak kosong. Kelihatan Yusuf agak tertarik, sebab dia tak pernah tahu akan kewujudan pondok itu, sebab pondok itu hanya wujud ketika kami semua terkandas di kampung. Dia tak tau yang pondok itu telah menjadi saksi permulaan persetubuhan isterinya dengan aku, Abang Man dan Abang Mirul.


"Jom kalau nak tengok" ajakku bangun mempelawa Yusuf


"OK gak, boleh kita lepak sana pulak" jawab Yusuf bangun, diikuti Abang Man dan Amirul.


"Haaa, abang jangan nak ngada, abang kena jaga Aiman, ayang nak masak jap lagi" pintas Kak Tasya menjegil mata.


"Alamak, sorry, abang tak dapat join" jawab Abang Man kembali duduk.


"Jom Mirul" ajak Yusuf


"Mirul pun tak boleh, kena jaga Tina, akak Tasya kena masak, Ina tolong" sahut Kak Salina membuatkan Amirul terdiam


"Korang dua pegi je la, dah settle nanti kami join" balas Abang Man


"OK jom Usop..." ajakku sekali lagi seraya melangkah keluar, diikuti Yusuf


"Abang pegi kejap ya Lia" pintanya pada Zalia


"OK bang" jawab Lia senyum memandangku dan isteriku


ENDEMIK ( sambungan PKP)Where stories live. Discover now