"Jom Lia, kita turun, diorang dah start tu" aku mengajak Zalia turun beberapa ketika isteriku dan Yusuf masuk ke bilik kami.
"Tak nak join sekali ke, DP Kak Bella" tanya Lia sengih
"Daripada DP Kak Bella, baik abang main dengan Lia je skang...Hehehee"
"Abang nak main dengan Lia ke?"
"Lia nak ke?"
"Entah....hehehe..."
"Tapi kita baru je main sebelum Yusuf balik hari tu" kataku pula.
"Nanti la kita main bang. Jom turun, mesti diorang tak sabar nak tau tu" ujar Zalia serya berjalan menuju pintu. Sempat aku meramas punggungnya. "Notty..." juihnya.
"Jom, biarlah Kak Bella dengan Yusuf main puas-puas. Dengar tak suara diorang..heheee" balasku sewaktu kami melintasi pintu bilik tersebut. Zalia sengih, lalu melangkah turun ke bawah, tapi terhenti apabila melihat Kak Tasya, Abang Man, Amirul dan Kak Salina berada di ruang TV.
"Amacam, sukses ke?" soal Kak Tasya semasa kami melabuhkan punggung menyertai mereka.
"Sukses..." balas Haikal pantas menunjukkan thumbs-up.
"Diorang tengah main ke tu?" Soal Kak Salina pula
"A'aa kak.." jawab Zalia ringkas
"Kau tak join ke Kal?" soal Abang Man pula, aku memberikan jawapan sama macam aku jawab pertanyaan Zalia tadi
"Kau OK tak tu,Yusuf main dengan bini kau" soal Amirul pula
"Apa tak OKnya, kan kita yang plan ni semua, kira adil la...hehee" balasku sengih walaupun isteriku yang aku nikahi secara sah itu kini sedang menyerahkan tubuhnya pada lelaki lain
"Step dua dah berjaya, Yusuf dah rasa akak dengan Bella. Kita fikir pulak macam mana nak bagi Yusuf rasa Salina pulak..." ujar Kak Tasya melihat pada Salina yang senyum simpul "Kau pun tentu nak rasa jugak penangan orang muda, kan Ina? Soal Kak Ina sambil mencuit lengan adik iparnya itu.
"Hehehe...ala....akak ni..." balas Salina malu-malu.
"Ada idea ke macam mana nak libatkan Kak Ina?" soal Zalia melihat setiap seorang yang ada depan matanya itu.
"Tu yang kita kena fikir sama-sama" jawab Abang Man sambil mengerut dahi. Suasana sepi seketika, masing-masing diam, berfikir barangkali. Aku pun buntu nak berikan idea kerana fikiranku asyik memikirkan isteriku dengan Yusuf dalam bilik. Buatnya Yusuf power, malu la aku, nanti isteriku nak banyak kali dengan Yusuf.
"Haaaa....." Amirul bersuara. "Apa kata kalau Mirul dengan Ina, direct je mintak nak tukar wife dengan Yusuf"
YOU ARE READING
ENDEMIK ( sambungan PKP)
General FictionKesinambungan kehidupan anak menantu Hisham dan Nor yang telah kembali ke tempat masing-masing setelah PKP ditamatkan. Mereka semua telah kembali bekerja seperti biasa, keadaan negara juga kembali tenang, boleh rentas negeri, melancong dan bergerak...