OLIVIA
A szívem majdnem kiugrott a helyéről, mikor meghallottam egy érces hangot a sötétben. Hát persze, hogy ő volt az. Ki más lett volna. Csak én lehettem ilyen szerencsés, hogy egy vihar kellős közepén összezárom magam azzal a személlyel, akit jobb szerettem volna elkerülni. Ilyen az én szerencsém.
– Mit csinálsz kint ilyen időben? – szólalt meg Devin semmitmondóan.
Nagyot nyeltem és megpróbáltam beletörődni a sorosomba, a vizes tincseimet eltűrtem az arcomból, majd tettem egy lépést a sötét helyiségben.
– Futottam.
– Futottál?
– Azt mondtam, nem?
– Milyen harapósak vagyunk ma, Szivi. – Nem kellett látnom az arcát ahhoz, hogy tudjam, pontosan olyan önelégült vigyor rajzolódott meg a szája sarkában, mint általában, mikor az idegeimre akar menni.
– Nem vagyok harapós. És azt hiszem nem egyszer szóltam már, hogy ne hívj így.
– Én pedig mondtam, hogy úgy nevezlek, ahogyan csak akarlak – vágott vissza, aztán megrántotta a vállát és kifújt egy adag füstöt.
A fehér felhő azonnal betöltötte a kicsiny teret, beszivárgott az orrnyergembe, onnan pedig a tüdőmbe. Egyből köhögni kezdtem és a kezeimet a torkom köré csavartam, hogy tompítsam a kaparó érzést.
– Jesszus! Nem tudnád elnyomni? Mindjárt megfulladok! – könyörögtem elhaló hangon.
– Bocs, kislány, de túl drága volt ahhoz, hogy elnyomjam a felét.
– Devin, ne szórakozz velem! Nem bírom a füstöt – szóltam vissza erélyesebb hangon, hátha attól megembereli majd magát. Mondanom sem kell, hiába.
– Miért futsz ilyen időben? – váltott témát hirtelen.
– Nem tudtam, hogy vihar lesz. Ki akartam szellőztetni a fejemet – húztam el a számat a sötét gondolatoktól.
– Nem nézel időjárást? Vagy olvasol híreket? Legalább három napja nyomatják ezt a rohadt vihart – forgatta meg a szemeit és ismételten szívott egy slukkot.
– Képzeld nem. De ha már itt tartunk, te miért vagy kint ilyen időben? – kérdeztem.
– Azért, amiért te. Kellett egy kis friss levegő. – Az állkapcsa egy pillanatra megfeszült, mintha bevillant volna neki valami, amiről jobb szeretett volna megfeledkezni.
Abban a másodpercben megláttam egy új, védtelen, sebezhető oldalát. Ez pedig felkeltette az érdeklődésemet. Tettem egy újabb lépést, majd leültem mellé a padra. Azért arra figyeltem, hogy tartsam a megfelelő távolságot, de a lábaim sajogtak, nem akartam egyhelyben ácsorogni.
– Ha már itt ragadtunk mi lenne, ha játszanánk valamit – vetette fel az ötletet pár perc néma csend után. Összeráncoltam a szemöldökömet és agyalni kezdtem, hogy vajon mire gondolhatott.
– Nem hinném, hogy szeretnék olyat játszani, amit te szoktál.
– Jaj, ne már, Olivia! Miért gondolsz mindig a legrosszabbra? Csak egy ártatlan kis játék. Felteszek neked egy kérdést, megválaszolod, utána pedig fordítva. Úgy néz ki, hogy még egy jó darabig itt ragadtunk és nincs kedvem kussban gubbasztani – fintorgott türelmetlenül.
Balra fordítottam a fejem és kinéztem a bedeszkázott ablakon tátongó lyukon. Az eső zuhogott, a vízcseppek szüntelenül verdesték a viskó tetejét, a szél hatalmas hullámokat kreált és a villámok szinte másodpercenként cikáztak az égen. Az égbolt sötétszürke és kék árnyalataiban pompázott, szóval valóban, nem úgy nézett ki, hogy egyhamar szabadulni fogok innen. Nagyot sóhajtottam, majd rábólintottam az ötletre.
YOU ARE READING
Szemtől szemben
RomanceGoromba. Arrogáns. Öntelt. Devin McCarthy akarata ellenére kezdte meg az új tanévet egy ismeretlen városban. Nem akart elköltözni, de egy félresikerült autóverseny után a szülei erre kényszerítették. A legkevésbé sem szeretne ismerkedni, pláne nem s...