Eline para yerine yanlışlıkla altın verilmiş bir araba sürücüsü gibi sevinçten çıldıracak gibiydim.
Kendimi yedi kat göğe çıkmış gibi hissetim. Sabırla o adamın gelmesini bekledim.
Sonunda kapından çıktı adam. Arkasındanda söyleniyordu.-Senin gibi bilgin olmaz olsun, diyordu. Tuh senin bilginliğine !
Ona,
-Yürüme mi gideceğim, dedim.
-O nasıl laf, dedi. Olur mu hiç öyle şey, tabiki ben arabamla seni bırakacağım.
-Olmaz, dedim. Ben kendim giderim.
-Bekle beni, dedi. Geliyorum.
Zorla da olsa arabasına bindirdi beni. Yolda giderken sohbet ettik.
-Senin annen nerede küçük ?
-Yok, dedim içlene içlene.
-Peki baban ?
-O da yok, dedim bir kat daha hüzünlenerek.
Elini dizine vurdu.
-Amanın ! Sen hem yetim, hem de öksüzsün, dedi
-Maalesef öyleyim, dedim.
Tekrar soru sordu.
-Şimdi sen buralardan tek başına mı geldin?
-Hayır, dedim. Dedem bakıyordu bana. Ama o da bugün ölmüş.
-Vah vah vah.
Sohbet ederken bir anda yere savruldu araba. Tek duyduğum, teker patlama sesi, çatırtılar. Ayıldığımda elim kolum bağlı bir evde buldum kendimi. Kimse yoktu burada. Fakat bir pencereden dışarıya doğru baktığımda...
Evet, evime gelmiştim. Fakat bu ev, eski evdi. Aradığım şeyi şimdi bulmuştum. Bir anda içeri birisi girdi. Bu kişi, buranın sahibiydi. Yanıma yaklaşarak,
-Demek beni bulmak istiyordun küçük, dedi.
-Hiçbir kötü amacım yoktu benim, dedim. Sadece burada kimin yaşadığını bulmaktı amacım.
-Hmm... Demek öyle. Peki neden o handa bize ateş açtın ?
-Fakat ben sana ateş açmak istememiştim, dedim. Hanı koruyup bilginin gözüne girmeye çalışmıştım.
Haykırdı.
-Aaaah ! Beni kandırma, dedi. Ben senin gibi küçük çocuk değilim.
Ağzından o cümleler çıktığından sonra sustuk. Yine bu sefer ben öldürdüm sessizliği.
-Peki, dedemi niye öldürdün ?
Şaşırdı, çok şaşırdı.
-Ne dedesi be, dedi.
-Gördüm, dedim. Hana getirdiğin sandık açıktı. İçine baktım. Dedemin saati sendeydi. Hem de kanlıydı.
-Ne diyorsun be çocuk, dedi. Dedeni ben öldürmedim. Lakin benim ikizim var. O yapmış olabilir.
-İkizin nerede senin, dedim.
-Sanane be çocuk, dedi. Bunlar insanı deli eder be. Tövbe tövbe.
Belki o yapmıştır. Fakat nasıl açıkça söyleyebildi ikizim var diye. Hem de ikizinin yerini söylemedi. Her şey limon turşusu gibi karışmıştı.
Fakat en çok ihtimali ikizi taşıyor ?
Yedinci bölüm ve dahası için, üç yorum, beş oy verin.