Bab 2: Neusyellete

88 6 0
                                    

Gadis itu merenung kearah Marina kemudian sambung buat kerjanya. Dia keluarkan buah mangga, basuh dan mula potong. Marina mendengus.

"Where's your respect towards your Qed?"

"I didn't do anything."

"Well, I can give you money."

"By fucking me senseless?"

Alamak, taktik Marina sudah diketahui umum! Marina tersengih. Dia berjalan merapati gadis itu. "Nama you apa?"

"...Erika."

"Erika. Cantik nama. You tengah camping ke?"

"This is where I live."

"Ouh. Eh? Live? Kenapa duduk dalam hutan simpan?"

"Away from people."

"Why are you so...nonchalant?" Marina senyum. Dia berjalan mengelilingi Erika. "Erika, hm?"

"Erika."

"You look familar somehow tapi biarlah. Saya dekat sini sebab saya nampak awak lawan dioranh tadi. Diorang pun ada Gulungan jadi saya fikir...mungkin awak berminat untuk sertai tournament. Best tau? Pemenang dapat duit dan hadiah dan kalau menang lagi tahun depan, you'll get to fight me. Rebut kuasa." Jelas Marina. Erika mengeluh. Dia hulurkan semangkuk mangga yang siap dipotong kepada Marina.

"Takpelah. Saya tak berminat."

"Kenapa pula? Duit kot. Kalau awak dapat duit, boleh awak berhenti duduk disini. Boleh duduk dekat rumah besar!"

"I live alone so it's unnecessary."

Marina muncung bibir. Ish, dingin betul! "Kenapa awak duduk dalam khemah by the way? Everyone deserve a house."

"I don't."

"Haih. Yelah. Tapi kalau awak ubah fikiran..."

"I've always come to the tournament. My favourite player is...Yelani."

"Yelani? The Beach Girl?"

"Ya. I selalu tengok dia setiap tahun. Setiap tahun juga dia menang and I'm happy for her. Hopefully, she'll win again this and next year, she'll win and win against you." Senyuman Erika tipis. Marina senyum lebar. That's the spirit!

"So you already have your favourite player then! Pergilah join sekali. Mana tahu battle dengan dia. Your idol~"

"Taknak."

Marina mengeluh. "Alright, alright. Sukahati you lah. Sebelun I pergi, boleh I tanya you kerja apa?"

"I'm working as a guardian of Hutan Simpan Wira."

"Ouhh~ well that explains why you choose to live here..."

"Lelaki-lelaki tadi adalah penceroboh. Ada seorang perempuan mereka bawa untuk dirogol. I saw it and fight them. The woman is long gone. Tak tahu dia pergi mana. Hopefully she's safe now."

"Ah, I seeeee!" Mata Marina membulat. Now she knows. "Okeylah. I think I need to go. Before I go...can I fuck you?"

"I don't fuck bluntly."

"Come on, pretty..." Marina mendekati Erika dari belakang. Tangan Marina menyentuh belakang tapak tangan Erika. Leher Erika dicium. Tiada respon dari Erika sehinggalah batang Marina muncul. Dia teransang.

Erika pusing ke belakang. "I'm a virgin."

"What?" Marina terus diam. Dia melangkah setapak ke belakang, menjauh. "How old are you?"

"34."

"34 and...? Virgin?"

"So? Is it wrong to be a virgin by age of 34?"

"Uhh..." Marina tersengih. "T- tak. Of course! Then I takkan kacau you. So...umm..." Awkward. Marina lihat sekeliling. "Tournament akan berlangsung lagi 2 minggu. Datanglah dan tengok Yelan. I'm sure she'll win again today."

"...okay."

"So...I minta diri dulu. Bye~"

"Bye~"

Marina berlalu. Malunya! Dia langsung tak menyangka Erika tu virgin. Sumpahlah? Dia virgin? God, she's beautiful and virgin! Pakej yang sangat lengkap!

**************
Marina duduk diatas kerusinya. Heula didepan dia namun matanya ke lantai, mindanya kearah lain. Masih terfikir akan tadi. Itu pertama kali dia ditolak kerana alasan virgin. Biasanya dia ditolak atas alasan sudah berpunya dan sebagainya. Yelah, penduduk dekat sini semuanya sangap! Umur 9 tahun pun ada yang sudah kena toron.

Gila!

Virgin? Siapa tu? Virgin?

Ah, sakit otak!

"Umm...Qed?" Nama gelarannya disebut. Marina angkat kepala memandang Heula. "Ya, Heula?"

"Do you listen? Sebab mata you dekat..." Heula menunjuk ke lantai. Marina senyum.

"Saya mendengar."

"Um, jadi...boleh sertakan cadangan Tuanku?"

"Cadangan? Err..." Penerangan pun serba tidak dengar, disuruh beri cadangan. "Saya rasa kita patut...ikut saja apa yanh chief nak."

"Chief...? Chief is waiting for your answer before any decisision."

"My decision is to follow chief's decision."

Heula tepuk dahi. Sah, dia tak dengar! Marina tersengih dan bersandar ke belakang. Walaupun umur Marina hampir ke 100 tahun, masih juga dia begini.

"Maaf, maaf. Boleh ulang? I just finished sex so I still teringatkan moan dia." Bohong Marina. Sedangkan tadi dia tidur kot dalam bilik. Yelah, nak tidur bukan senang. Sebagai Qed of Buluhan, dia selalu sibuk. Heula angguk.

"Tak tahu buat cara tak tahu. Tuanku ni...!"

"Sorry, sorry. Hehe." Kalini Marina fokus mendengar. Mereka sedang uruskan cara untuk membasmi tokan dadah di negara mereka. Walaupun Marina selalu keluar dan penjarakan mereka, tokan dadah terbesar masih tidak diketahui siapa orangnya kerana tokan dadah tersebut tidak gunakan namanya yang sebenar dan tidak berurusan secara bersemuka dengan anak-anak buah dia.

"Do you think...benda ni ada kaitan dengan corruption?" Tanya Marina. Heula diam seketika, berfikir. Setelah itu dia geleng kepala.

"Saya pun tidak pasti. Saya rasa macam iya. Kerana bertahun-tahun lamanya kita tidak dapat sebarang petunjuk tentang Neusyellete."

Neusyellete. Nama gelaran bagi tokan dadah itu. Kot ya pun letaklah nama Along ke, Angah ke, Bangcik ke. Nama bukan main sedap lagi. Marina menongkat dagunya. Fail siasatan Neusyelette itu diperhati lalu dia bangun. "Siasat semua unit dalam jabatan kita. You lead."

"...baik, Tuanku."

Malayanian: BuluhanWhere stories live. Discover now