Loceng rumah Erika berbunyi. Erika buka pintu rumahnya dan berkerut dahi melihat ramai orang diluarnya sedang turunkan bunga. "Wha- apa ni? Pergi baliklah! Ni kawasan rumah saya!"
"Aaaa kami dapat tempahan daripada Qed Julap untuk tanam bunga-bunga di sekitar rumah. Dia ada buat pesanan 'hope it will make your day brighter with 12,000 flowers in your house.'."
"12,000?!"
"Ya. Ini pun arahan Qed so kami cuma terima duit, tip dan jalankan arahan. Minta beri kerjasama ya?" Pinta lelaki itu yang memberi arahan kepada satu jengkaut untuk kaut tanah bagi menanam bunga. Apabila dia mahu tumbangkan pokok, Erika tolak jengkaut itu ke belakang hanya dengan Gulungan Taufan dia.
"I'm scarier than Marina. Do it kalau semua orang dekat sini nak kena campak dalam laut negara sebelah." Tegas Erika selamba. Dia malas sebenarnya nak layan. Mesti bising tapi apakan daya. Biar jelah tanam bunga.
"Ma- maaf...tapi bunga ni..."
"Tanam tanpa rosakkan alam sekitar. Also, make a beautiful pathway depan pintu rumah saya ni. Dari batu-batu marble yang biasa orang buat tu. Also tolong pasangkan pahar sekeliling rumah saya. Pagar kayu cat putih. Minta Marina duitnya."
"Ah, ba- baik!"
"Also senyap sikit. I nak sambung tidur." Tegas Erika lalu jalan masuk kedalam rumahnya semula. Mereka semua angguk. Mereka fikir Erika adalah perempuan simpanan Marina. Sebab tu dia boleh arah Marina. Bijak, bijak.
************
Nathalie menghisap batang Marina. Kepalanya naik turun bagi memuaskan nafsu Marina. Dalam Marina fokus kepada Nathalie, telefon Marina berbunyi. Marina ambil telefonnya dan dibuka chat daripada Erika."Thanks for the flowers." -Erika.
Marina senyum, membalas dengan ucapan sama-sama. Nathalie merangkak keatas dan mencium bibir Marina. "Who's that? Your other girl?"
"Erika. Perempuan yang I jumpa. Dia duduk dekat Hutan Simpan Wira. Mak Yelani."
"Hold up. Mak Yelani masih hidup?"
"Well, turns out she is."
"How's she looks? Sedap tak lubang dia? I bet not cause dia dah kahwin."
"Well, dia dah 15 tahun virgin katanya. Takde siapa sentuh lepas lahirkan Yelani. I don't know what happened to her last partner tho tapi I rasa ketat je. I pun tak pernah rasa. Dia tak bagi."
Nathalie tersengih. "Really? Dia tolak pelawaan Qed?"
"Well, she's kind of different."
"She's weird but it's okay..." Leher Marina dicium rakus. Habis digigit sana sini sampai merah. "...mmm, sayang."
Marina angkat kepalanya beri ruanh untuk Nathalie. "Gosok batang I, baby."
"Okay sayang."
***************
Marina sedang berehat di kerusinya. Tangan sibuk membaca isu-isu semasa dalam Nortic milik. Nortic, sebuah tablet bersaiz besar ala-ala Ipad. Buatan Negara Tasek.Pintu bilik Marina diketuk. Marina pandang sekilas pintunya. "Masuk."
Heula buka pintu. Dia letak fail-failnya diatas meja. "Tuanku. Boleh saya tanya?"
"Ya, Heula. What is it?"
"Tuanku selalu ke jumpa perempuan dalam hutan simpan tu?"
"Bolehlah. Kenapa dengan dia?" Marina letak Nortic ke tepi. Wajah Heula dipandang dengan senyuman. "What is it, Heula?"
"Didn't she the Regimental Sergeant Major of Buluhan Armed Forces?" Tanya Heula, menunjukkan satu fail. Gambar Erika namun rambutnya pendek. Sangat pendek. Mukanya seposen macam selalu namun nampak lebih muda dan sangat lain. Macam...personaliti yang berbeza.
Marina ambil fail itu dan dibaca biodata Erika.
Regimental Sergeant Major (RSM) of Buluhan Armed Forces (BAF).
-3 times champion of Buluhan Army Tournament.
-Received several awards for her duty and sacrifices.
-Excelent attitue and manners.
-Never applied for a leave.Erika Chrislyn Ysabella.
24 years old.Found missing on 13/12/3024.
"Mana you jumpa maklumat ni?"
"Terjumpa masa tengah cari fail Sarjan Liza. Lepas tengok nama dia...Chrislyn Ysabella, nama dia sama dengan nama Brigadler Kylie Chrislyn Ysabella yang meninggal dunia 7 tahun lepas."
Marina tarik nafas dalam-dalam. Dia berdiri dan bawa fail itu sekali dalam tangannya. "Anything else."
"Qed dari negara Jerlus minta Tuanku carikan seorang polis paling hebat dalam Buluhan untuk bantu dia dalam isu abang van."
"Yang viral pegang bibir budak tu?"
"Yup."
"...very well. I akan cari sorang nanti. Suruh dia tunggu."
"Okay."
Marina keluar dari bilik. Kepalanya mula runsing. Perempuan ni, Erika Chrislyn Ysabella. Perempuan yang dia dah lama cari bertahun-tahun rupa-rupanya adalah Erika sendiri?
Macammana dia boleh lupa? Dia benar-benar lupa.
Dia lupa muka Erika dan nama Erika.
Betullah ini Erika. Yang sekarang tumbuh dengan lebih cantik dan menawan namun kesunyian.
Stupid Marina.
YOU ARE READING
Malayanian: Buluhan
RomanceBuluhan, salah satu dari 8 negara dalam Pulau Malayanian yang terdiri dari sumber api. Buluhan yang juga majoriti penduduknya adalah pemegang Gulungan Julap serta mempunyai Qed Julap yang seperti sultan di Buluhan rata-ratanya adalah bersifat berani...