Bab 5: Records

110 6 0
                                    

Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. Semua pemain sudah bersiap-siap di belakang pentas dengan peralatan dan senjata masing-masing. Perlawanan yang melibatkan kematian dan belakang kepala adalah tidak dikira. Hanya perlawanan dengan Qed saja yang tiada peraturan langsung.

Yelani mengintai ke luar tingkap. Dari jauh dia sudah nampak kehadiran Erika di kerusi penonton. Walaupun dia nampak kecil diantara 5,000 penonton, Yelani masih boleh cam dia.

Yelani mengeluh berat. Apabila nama Marina dipanggil, semua orang bertepuk tangan. Well, because she's a Qed. Seseorang yang manusia patut hormat dan sanjungi. Malah, Marina ada beri sepatah dua kata sebelum perlawanan untuk beri pemain semangat besar.

"Shall the game begin!"

Yelani mengeluh. Setiap tahun dia nampak je Erika tenung dia. Tapi apa dia boleh buat? Dia kena lawan. Erika adalah semangat dia untuk dapat nombor satu dan dia juara bertahan selama 6 Tahun berturut-turut.

"Excuse me..." Baju Yelani ditarik lembut. Yelani berpaling ke tepi. Seorang gadis yang agak kecil diperhati. "Ah, alamak! Ye- Yelani!"

"Ya saya." Yelani senyum, menyapa mesra. "Boleh saya bantu?"

"Errr...sa- saya peminat nombor satu awak!" Dia menyeluk poket seluarnya sendiri dan dikeluarkan sebatang pen. "Boleh saya minta tandatangan?"

"Ouh, boleh je."

Gadis itu tercari-cari kertas dan dia mengoyakkan kalendar yang tergantung atas dinding. Terus dihulurkan kepada Yelani. "Nama saya Diana."

"Diana..." Yelani menandatangani kertas tersebut. Siap diletakkan kata-kata semangat buat Diana dan juga mencium kertas tersebut.

"Terima kasih!" Diana senyum lebar. Apabila nama Diana dipanggil, dia melambai kearah Yelani sebelum berlalu ke gelanggang. Waktu untuk dia beraksi!

Yelani mengeluh. Dia gelisah sebab Erika diluar sana bakal melihatnya.

Apabila perlawanan demi perlawanan berlangsung, akhirnya peserta yang bertahan sehingga ke akhirnya perlu melawan Yelani. Yelani masuk kedalam gelanggang, tersenyum bila nampak Diana bakal menjadi peserta terakhir.

Sorakan demi sorakan buat Yelani.

"Your first time, isn't it?" Tanya Yelani. Diana angguk kepala, tersipu-sipu. Apabila loceng dibunyikan, Yelani terus menyerang. Setakat Diana yang kecil ni, mustahil dia kalah! Harini dia bakal menjadi juara lagi! Juara buat selama-lamanya dihadapan Erika.

"AH!" Tubuh Diana dilempar kuat ke dinding. Diana tidak mengalah. Mereka berdua bertarung dengan sengit. Sekejap Diana, sekejap Yelani yang jatuh dan terhempas sehinggalah akhirnya bila masa sudah hampir tamat, Yelani pasti mahu gunakan Gulungan Embun miliknya yang terkuat. Saat Diana sedang cuba untuk bangun, itulah peluang Yelani!

Yelani mengumpulkan banyak air disekitarnya lalu terus dilempar kearah Diana namun Diana berusaha menepis menggunakan pelindung Gulungan Benua. Tanah itu dia kumpulkan banyak-banyak jadikan pelindung dan akhirnya, Diana melepaskan Gulungan Benua selaju mungkin sehingga Yelani ditolak sangat kuat ke dinding, menghimpit Yelani diantara tanah dan dinding.

Erika terbeliak mata apabila melihat tangan Yelani lemah dan tidak membalas. Dia pengsan?

Diana menarik semula Gulungan Benua dia dan lari kearah Yelani yang jatuh dari tingkat yang tinggi. "Ye- Yelani! Yelani!"

Semua orang terkesima. Diana, peserta baru yang kecil molek ini berjaya mengalahkan Yelani? Are you...

"PAREMEDIK! PERGI TENGOK! WHAT ARE YOU WAITING HERE MACAM TUGU NEGARA?!" Marah Marina. Paramedik terus berlari kearah Yelani. Serangan tadi memang kuat pun namun setelah diberikan CPR, Yelani akhirnya buka mata. Dia melihat kearah Diana yang menangis teresak-esak.

"Saya minta maaf..."

"...comelnya. You win. Congratulations." Yelani bangun perlahan-lahan menyentuh dadanya. Tak dinafikan, sakit. Tapi kejayaan Diana adalah saty rekod baru. Dia seorang saja yang boleh kalahkan Yelani. Erika mengeluh lega melihat Yelani bangun.

Huh.

Yelani berdiri, mengangkat tangan Diana meraikan kejayaan dia. Para penonton terus bersorak hebat. Belon dan konfetti dilepaskan. Marina senyum lebar-selebarnya dan terus melompat turun ke bawah.

"Juara baru kita! Dianaaaaaa!"

Gendang dipalu, gitar dimainkan. Kejayaan baru bagi Buluhan! Kejayaan Diana diraikan dengan sangat meriah dan para penonton mula menari dan menyanyi mengikut muzik. Sangat-sangat meriah!

Yelani mengerling kearah Erika yang berlalu pergi. Seperti biasa, Erika tidak akan sertai perayaan kemenangan.

"Cuti peristiwa selama 2 hari bagi seluruh warga Buluhan atas rekod baru selama 6 Tahun!"

Makin kuat mereka bersorak, makin banyak hadiah diberika kepada Diana. Kejayaan yang bakal berada didalam buku rekod Buluhan.

Sampai saja ke rumah, Erika buka bajunya. Dia teruskan saja bogel dan terus masuk kedalam tub mandi. Sejujurnya, dia tidak kecewa langsung. Dia cuma lega Yelani bangun.

Jikalau Yelani tidak bangun tadi...

"Why do you back home so early?" Tanya Marina yang masuk kedalam bilik air Erika selamba. Erika yang sedang pejam mata terus buka mata. Dia baru nak rehat sekejap.

"I always go home after the tournament."

"...or after you realized that Yelani is not dead?"

Erika diam. Dia melihat kearah Marina yang buka bajunya juga. "Qed, please don't."

"Bukannya i nak buat apa pun. I nak hisap tetek je. Tetek you nampak besar."

"Qed."

Marina melangkah masuk kedalam tub mandi. Separuh daripada air itu memgalir keluar apabila Marina duduk menonggeng diatas tubuh Erika. Tanpa meminta persetujuan, puting Erika dihisap rakus. Erika mengeluh dan mengusap rambut Marina.

"...you really wanna know what's my connection with Yelani right?"

"Um. Wow, you can read my mind."

"It's too obvious. Ah, ah!" Erika mengaduh apabila Marina menggigit putingnya. "Stop! Are you crazy? Nak puting I ni tercabut but pacifier ke baru nak lembut-lembut? I bagi hisap pun dah bersyukur!"

Marina tersengih dan lembutkan siki sedutannya. Puting Erika dimain. "...so, what's your connection with Yelani?"

"She's my daughter."

Marina ternganga. Puting yang dalam mulut terlepas macamtu je. "You...have a daughter?"

"Yes."

"So you're not... virgin?"

"Well, I'm a virgin after 15 years."

Marina tepuk dahi. "Then let me fuck you!"

"No! No! Qed! Marina! Eh, stupid! Get out!"

"PUSSY!"

"GET OUT!"

Malayanian: BuluhanWhere stories live. Discover now