Lukes perspektiv
På morgonen efter var jag väldigt jetlaggad och trött. Jag vaknade av att Marias telefon ringde 3 gånger på bara några minuter. Jag var som sagt väldigt trött så jag minns inte exakt vad det var för nummer, men det var inte sparat. Maria låg på mage i sängen med händerna under kudden och Calum låg i den andra sängen i hörnet av rummet, han låg vänd mot väggen så jag kunde inte se om han var vaken. Jag drog på mig ett par mjukisshorts och en tanktop. Jag skulle precis lämna hotellrummet för att gå in till Michael och Ashton när Marias mobil började låta igen så jag gick för att stänga av ljudet när jag läste ett sms hon hade fått.
"Maria, jag vet att du är i New York nu, jag är i Boston. Möt mig på Colombus Avenue 136 ikväll, 23:21. För dig själv, kom ensam. Kram pappa"
Jag vill inte vara en sån kille som snokar, men det kändes konstigt att Maria inte berättat någonting om hennes pappa, förutom att han inte riktigt var med i bilden längre. Men om han inte var med i bilden, hur kunde han då smsa något sånt här till henne. Maria hade inte vaknat av varken smset eller samtalen så jag bestämde mig för att svara:
"Hej pappa, den här mobilen är inte den jag kommer använda. Vi ses ikväll"
Sen skrev jag mitt nummer istället. Om hennes pappa hotade henne sådär kunde det inte vara något snällt han ville, och jag tänker inte låta Maria träffa honom ensam. Det måste ju funnits en anledning till varför hon sagt att han inte längre finns med i bilden. Jag raderade smsen och samtalshistoriken, sen la jag tillbaka mobilen, gav Maria en puss på pannan och gick ut. Det stod en vakt utanför våra rum och jag sa hej innan jag knackade på hos Michael och Ashton.
Michael öppnade dörren och jag vet inte hur han kunde se att jag var stressad, men de gjorde han.
"Hur mår du Luke?" frågade han och klev åt sidan så jag kunde gå in. Ashton satt i sängen med sin telefon och Lollo var inte här. Jag ryckte på axlarna och kände hur konstigt jag faktiskt mådde. Jag vet inte vilket som var värst, att Maria kanske undanhöll saker om hennes pappa, eller att han skickar hotfulla sms till henne.
"Ashton, vart är Lollo?" frågade jag, innan Michael kunde se hur jag mådde ordentligt.
"Hon skulle ner och hämta frukost tror jag" sa han utan att titta upp från sin telefon.
Jag började gå snabbt till dörren och sa tack innan dörren smälldes. Jag började springa ner för trapporna.
"OJ" jag hade sprungit rakt in i Lollo. Hon tittade konstigt upp på mig.
"Heej, Lollo, kan inte du följa med mig ner till frukosten?" frågade jag och drog i hennes arm.
"Asså Luke... Jag var ju"
"Följ bara med" sa jag och hon suckade och började gå ner för trapporna med påsen med frukosten i handen.
"Du verkar uppjagad" sa hon och tittade på mig. Jag drog ett djupt andetag.
"Känner du eran pappa bra?" frågade jag enkelt och lutade huvudet mot väggen i trapphuset.
"Vad menar du? Asså pappa lämnade mig och Maria. Men jag var så jävla less på honom och var ändå 16 år, Maria var 15 och jag tror att hans försvinnande sårade henne betydligt mer än mig. Men jag pratar nästan aldrig med honom och bryr mig faktiskt inte" Lollo ryckte på axlarna.
"Men vet du varför han försvann och så?"
"Han va väll i nått problem, han följde ju typ inte lagarna sådär jättebra, han höll väll på med något kriminellt som fuckade allt för han. Han hoppade ut genom fönstret när polisen kom för att hämta honom"
Jag var tyst och Lollo frågade:
"Varför undrar du?"
Jag berättade om smsen, om samtalet och att Maria inte sagt något till mig om sin pappa. Jag berättade om mina teorier och vart hennes pappa bett henne mötas.
"Hon kan inte åka dit" sa Lollo och jag såg hur hon blev arg.
"Vad fan håller hon på med, varför kom hon inte till oss?" fortsatte hon och sparkade mot ett gruskorn som låg vid trappan.
"Lollo, jag tänker inte låta Maria träffa honom förrän jag vet vad som pågår. Jag har en plan"Marias perspektiv
Solen lös i mina ögon och jag stönade till för att ljuset bländade mina trötta ögon. Jag drog handen bakom mig, tänkte att en varm Luke skulle ligga bredvid mig men allt jag kände var ett kallt lakan.
Jag kom sedan ihåg att Luke hade gått, efter att han gett mig en puss. Det kunde inte vara länge sen, han måste ha gått till frukosten.
Solen lös starkt genom fönstret och jag satte mig upp med lakanet runt kroppen. Calum låg inte heller i sin säng, men jag hörde hur duschen slogs på, det måste vara han.
Försiktigt makade jag mot kanten av sängen och satte ner mina barfota fötter på mattan. Det var kallt i rummet, säkert på grund av luftkonditionering. Jag tassade fram till det stora fönstret och drog bort de ljusa gardinerna, nu omslöt solens strålar mig och jag log mot alla höga, vackra hus. Jag kände mig lätt i kroppen, pappa hade inte hört av sig än och jag var trots allt i New York.
Jag såg hur gårdagens kläder låg på golvet vid sängen och sträckte mig efter bh-n. Jag hann knappt dra på mig mina vita jeans innan jag hörde hur badrumsdörren öppnades och en blöt Calum kom ut. Jag hoppade till av förskräckelse då jag endast hade en bh på överkroppen. Stelt drog jag armarna runt bröstkorgen.
Calum stannade upp.
"Godmorgon Maria" sa han och skrattade åt mitt förtvivlade ansiktsuttryck. Han hade bara en vit handduk runt höften.
Hans mage var smal, men han hade även tydliga magmuskler, dock inte lika tydliga som Lukes.
Jag kände mig lite besvärad och visste inte riktigt vart jag skulle sätta ögonen så jag kollade ner i resväskan och harklade mig.
"Godmorgon, vet du vart Luke är?"
Calum svarade inte så jag var tvungen att titta upp. Han ryckte på axlarna och gick också mot sin resväska. Kunde han inte ha tagit på sig sina kläder inne i badrummet?
"Det är ju din pojkvän" sa han och drog på sig ett par tajta svarta jeans. Han hade fortfarande inte en tröja på sig.
"Jo, jag vet, men han gick innan jag vaknat" sa jag lite irriterat.
Jag hade tagit på mig ett linne och en kofta, jag orkade inte klä upp mig så mycket under dagen, det var ikväll jag skulle behöva vara fin, 5SOS var bjudna på en fest hos en skivproducent som jag och Lollo skulle med på.
"Är du taggad för festen?" frågade Calum och drog äntligen på sig en vinröd V-ringad t-shirt, en riktigt snygg en.
"Ja, det är jag väl" sa jag, fortfarande med en lite dryg ton.Jag tog upp mobilen från nattduksbordet och ringde Luke. Han hade varit borta i mer än en timme nu. Inget svar.
Jag gick över till Lollos och Ashtons rum, de kanske visste vart han var.
Ashton öppnade.
"Vet du vart Luke är?" frågade jag och klev in.
Ashton skakade på huvudet och rynkade pannan.
"Lollo är inte heller här" sa han och satte sig upp.Vart fan var de två?
YOU ARE READING
5 Seconds of summer Brevet
FanfictionGår det verkligen att dejta ett fan? Luke Hemmings och Maria blir kära i varandra under en konsert i Sverige. Men förhållandet börjar ostadigt och Maria, som innan var störtkär i bandet, kan hon motstå de andra killarna?