LUKES PERSPEKTIV
"Killar, vi måste åka och hämta upp en grej" jag var supernervös och samtidigt glad. Det här kändes på något sätt äkta. Kärlek vid första ögonkastet, undra om det var såhär det kändes.
Killarna suckade och blev frågande, men jag höll allt lite hemligt. Jag berättade för vårt chafför vart vi skulle sen åkte vi. Medan vi var på väg bytte jag om till rena kläder och tog parfym.
"Ska du träffa en brud eller?" Retades killarna och jag smilade ner i golvet lite. Jag hade på mig svarta jeans, såklart. Och en svart tröja med vita armar med stjärnor på. Jag och Michael brukar dela på den tröjan.
Jag smsade Maria.
"Vi är på väg nu :) "
"Yeey :D" fick jag till svar och mitt hjärta började rusa.
Vi stannade under en bro på nått ställe kallat slussen, killarna gick av först och jag såg två tjejer så ett tiotal meter bort. Tjejerna gick mot oss.
Maria hade samma kläder som på konserten, enda skillnaden var att hon nu var lite vildare, med ruffsigt hår och bandanan satt lite snett och sminket var lite utkletat. Men gud vad hon var sexig.
"Är inte det där tjejerna från konserten idag?" Viskade Calum i mitt öra när vi närmade oss dem.
Jag nickade bara och bet mig i läppen.
MARIAS PERSPEKTIV
De fyra killarna klev av bussen och kom mot mitt och Lollos håll. Luke såg fantastisk ut.
"Heeej tjejer" sa ashton och skrattade ett gulligt littet skratt.
"OH MY GOD DET ÄR NI OMG JAG ÄLSKAR ER SÅÅÅ MYCKET!" Utbrast Lollo och kastade sig i Ashtons armar. Jag fingrade med händerna o kollade ner i marken. Lollo var en väldigt impulsiv och ofta ganska pinsam tjej.
Luke kom fram till mig.
"Heej" sa han och jag märkte att han undrade om han skulle krama mig eller inte.
"Hey" och sedan gjorde jag det enkelt genom att gå fram o krama honom. Kramen varade ganska länge och jag hörde hans andetag och hjärtat.
"Vill du följa med i bussen, så kan vi hänga där? " frågade han och vi tog ett steg ifrån varandra.
"Det är klart... Ska Lollo också följa med?" Jag nickade mot min otroligt glada storasyster.
"Ash verkar ju gilla henne såå..."
Jag skrattade, sedan gick vi till de andra killarna.
Jag kände hur jag började fangirla när Calum och Michaeal kramade mig.
"Iiiii" pep jag till i alla fall. De skrattade åt mig.
"Wow, har ni inga snygga tjejkompisar till oss eller? Det här är ju orättvisst!" Sa Calum och la armarna i kors som ett barn. Michael höll med. Luke räckte bara ut tungan och la armen om mig medan vi tillsammans gick mot deras buss. Hans arm hängde avslappnad över mina axlar, det kändes tryggt.
"Wow" var det enda jag kunda få fram inne i bussen, det var otroligt stökigt men det syntes att killarna försökt plocka upp lite innan de hämtat oss, det luktade lite svett, men inte äckligt. Det var en stor skinnsoffa i mitten av rummet, med en platt-tv och ps4 framför. Antar att det var Michaels. Sängarna var längst bort i bussen, två våningsängar.
"Mysigt va?" Ashton la sig i soffan och drog ner Lollo med sig, hon började fnittra.
"Ska vi be chaffören släppa av oss i stan istället?" Viskade Luke i mitt öra, jag hoppade till lite grann, oförberedd på hans plötsliga närhet.
VOUS LISEZ
5 Seconds of summer Brevet
FanfictionGår det verkligen att dejta ett fan? Luke Hemmings och Maria blir kära i varandra under en konsert i Sverige. Men förhållandet börjar ostadigt och Maria, som innan var störtkär i bandet, kan hon motstå de andra killarna?