Marias perspektiv
07:43Tyvärr regnade det vår första morgon i Italien, men vårt hotell var fantastiskt. Mitt och Lollos rum bestod av en stor dubbelsäng, en fin platteve och en kyl full av godsaker som hotellet bjöd oss på. Vi hade vaknat tidigt för killarnas skull som skulle klockan nio över till arenan för att förbereda för kvällens konsert. Calum, som hade blivit klar tidigare än resten av killarna satt nu i mitt rum med mig medan Lollo hjälpte Ashton att välja kläder.
Han och jag låg på varsin sida av den enorma sängen.
"Tror du att du och Luke kommer bli tillsammans?" Frågade han plötsligt och jag tog några sekunder på mig att svara.
"Jag vet inte Calum, jag skulle så gärna vilja det men det känns inte som att han vill det lika mycket som jag" sa jag och fumlade med knapparna på min skjorta.
"Jag tror att han vill det, Maria han är bara lite blyg. Han är inte van vid att tjejer gillar han för den han är och inte hans kändisskap" Calum log mot mig. Han såg definitivt bra ut, mer än bra ut, han var gullig med sitt leende och han fick mig alltid på bra humör. Tidigare när jag inte kände killarna var jag absolut en "Cake Girl".
"Calum du får absolut inte säga till Luke vad jag sagt till dig, snälla jag litar på att du inte gör det för än Luke sagt själv att han tycker om mig" Calum rynkade på pannan men nickade förståeligt.
"Okej då, om du ger mig en kram" Han log och bet sig i läppen. Jag gav han en mjuk kram.
"Du Calum, jag har ett till problem" sa jag och drog upp min telefon ur bakfickan på mina svarta jeans.
"Jo, det var en kväll... Du vet kvällen då ni inte kunde hitta mig... Jag blev väldigt full och jag" jag stannade och tittade ner i sängen och suckade.
"Jag hade sex med en kille från min parallellklass" sa jag till slut och bet mig i tungan, så hårt att det började smaka blod.
Calum var tyst flera sekunder innan han sa:
"Okej, men Maria jag tror inte att Luke skulle tycka att det är oförlåtligt. Han kommer förlåta dig för det, men du borde berätta det för honom sen" Calum hade rätt, jag skulle berätta för Luke idag, det hade jag bestämt mig för. Men det var inte det största problemet.
"Ja men Calum, problemet är att, killen som jag hade sex med tror typ att vi är tillsammans, han ringer mig hela tiden och smsar och undrar vart jag är någonstans" jag visade Calum smsen som Gabriel skickat till mig.
"Oj" skrattade han fram och jag knuffade till han så hårt att han ramlade ur sängen och landade på mattan med en smäll.
Jag skrattade tills magen gjorde ont och Calum låg där och höll sig för magen av skratt.
"Vad gör ni för något?" Michael stod vid dörröppningen och rynkade pannan åt Calum som låg på mattan och jag som rullade i sängen av skratt.
"Nää, ingenting" Calum hoppade upp på fötter och drog mig ur sängen, jag kastade med håret och la det till rätta.
"Ska vi dra eller?" Frågade Calum den förvånade Michael som gäspade och nickade. Jag funderade på att krama Michael, och gick sedan fram och gjorde det.
"Hej Michael" sa jag som ett litet barn och omslöts av hans armar.
Vi gick vidare i hotellkorridoren och till Lukes och Ashtons rum.
"Vi kommer!" Skrek Ashton och några sekunder senare öppnades dörren. Ashton hade på sig svarta tajta jeans, ett par svarta Converse och ett grått linne. Han log stort och klev ut ur dörröppningen.
I bakgrunden stod han. Luke Hemmings. Jag fick kontrollera mig själv för att inte kasta mig i hans armar direkt. Utan jag stod där och smålog blygt mot honom. Jag var ingen blyg person egentligen men någonting i Lukes närvaro fick mig att genast tänka över varenda liten rörelse jag gjorde. Luke var den som tog första steget.
"Hej Maria" sa han bara och gav mig en varm kram. Han hade en svart hoodie och solglasögon på sig.
"Luke kan vi åka ensamma i en bil?" Tog jag mod till att fråga och han såg på mig förvånat men instämde sedan och han öppnade dörren för mig till en svart audio som stod i garaget under hotellet.
"Luke jag måste prata med dig om en sak som hände den där kvällen när ingen visste var jag var" jag väntade för att se Lukes reaktion.
"Luke? Lyssnar du ens?" Jag gav hans arm en knuff och han vaknade ur dvalan.
"Oj, förlåt, jag är så trött. Vad var det du sa?"
Då berättade jag allt och Luke iakttog mig vaksamt medan jag berättade. När jag var klar drog jag ett djupt andetag.
"Förlåt Luke, det var aldrig för att göra dig ont eller något sånt" vilket var sant. Anledningen till att jag gjorde som jag gjorde var ett desperat försök till att glömma Luke.
"Men Maria, det är okej. Jag har också gjort misstag. Alla gör misstag" sa han lugnt.
"Han vill bli tillsammans med mig Luke, och jag vet inte vad jag ska göra" sa jag och tog huvudet i mina händer. Luke var tyst ett tag och jag kände hur han tittade på mig men jag hade ansiktet bort.
"Luke... Varför vill du inte dejta mig?" Mumlade jag tyst och trodde först att han inte hört mig.
"Jag vill det Maria" orden han sa var tydliga men jag fattade inte. Så han fortsatte.
"Jag vill det sjukt mycket Maria, förlåt att jag gjorde som jag gjorde jag orkar inte med att bli lämnad bara. Du får välja mellan mig eller den andra killen Maria. Jag vill ha dig för mig själv och inte att någon ska tråna efter dig" Luke pratade och hans röst sprack i slutet. Han tog sina händer för ansiktet och lutade sig ner mot knäna.
"Luke..." Började jag tröstande men han avbröt mig.
"Nej, Maria jag vill inte ha nått med dig att göra för än du har bestämt dig för vad du vill" med det sagt så klev han ur bilen och gick med bestämda steg in i arenan. Jag satt kvar några minuter i Audion som stått i minst 15 minuter utanför arenan innan jag klev ur bilen jag också och gick in i arenan med uppdragna axlar för att skydda mig från regnet som nu öste ner.
Inne i arenan satt Ashton med Lollo i famnen bakom trumsättet. Hon skrattade och försökte förgäves slå trummorna i rätt ordning och takt. Både jag och min syster hade ingen taktkänsla. Det enda jag kunde var fotboll, men nu under sommaren var det uppehåll.
"Tja tjejen!" Calum kom gåendes bakom mig och jag vände mig hastigt.
"Berättade du för Luke?" Frågade han och drog sina fingrar över min arm.
"Han tog det inget bra" suckade jag och fortsatte sen.
"Han sa att jag inte skulle prata med honom för än jag gjort ett val mellan honom eller Gabriel" mumlade jag och satte mig mot väggen inne i arenan. Calum satte sig med mig.
"Ojdå, vad ska du göra då?" Frågade Calum och såg fundersam ut, man märkte att Calum också var orolig för mig och Luke. Han var en bra vän.
"Jag vet helt ärligt inte, jag känner Gabriel bättre än Luke men jag är inte kär i honom" sa jag och drog fingrarna genom håret och drog mina knän intill mig.Lukes perspektiv
10 minuter senareJag satt inne i ett rum under scenen med min penna och mitt skrivblock. Det var sånna här grejer som inspirerade mig som mest till musiken. Pappret var skrynkligt efter alla gånger jag försökt komma på en början på en låt. Plötsligt som idéerna flödande och jag började skriva:
"
Tonight we're fading fast
I just wanna make this last
If I could say the things that I want to say,
I'd find a way to make you stay
I'd never let you get away
Catch you in all the games we've playedSo go ahead, rip my heart out,
Show me what love's all about
Go ahead, rip my heart out
That's what love's all aboutI want you to want me this way,
And I need you to need me to stay
If you say that you don't feel a thing
If you don't know, let me go, let me go, let me go, let me go
If you don't know then just let me goLet's forget the past
I swear we'll make this last
'Cause I remember the taste of your skin tonight
And the way that you looked, you had those eyes
I remember the way it felt inside
And the name of the songs that made you cry
You would scream, we would fight, you would call me crazy
I would laugh, you were mad but you'd always kiss me
And the shirt that I had that you always borrowed
When I woke, it was gone
There was no tomorrowI want you to want me this way,
And I need you to need me to stay
If you say that you don't feel a thing
If you don't know, let me go, let me go, let me go, let me go
If you don't know then just let me goGo ahead, rip my heart out,
If you think that's what love's all about
Go ahead, rip my heart out
Go ahead, rip my heart out
Go ahead, rip my heart out,
If you think that's what love's all about
Go ahead, rip my heart out
Go ahead, rip my heart outI want you to want me this way,
And I need you to need me to stay
If you say that you don't feel a thing
If you don't know, let me go, let me go, let me go, let me go
If you don't know then just let me go.Låten handlade om Maria, om min stora kärlek till den tjejen. Allt hon betydde för mig. Hon skulle lika gärna kunna slita ut mitt hjärta. Men hon måste välja, annars måste hon låta mig gå.
Senare tog jag killarna ner till backstage och visade låten. De älskade den, men jag kunde inte bärga mig mot att sjunga den för Maria ikväll på konserten. Snälla gör så att hon väljer mig.
DU LIEST GERADE
5 Seconds of summer Brevet
FanfictionGår det verkligen att dejta ett fan? Luke Hemmings och Maria blir kära i varandra under en konsert i Sverige. Men förhållandet börjar ostadigt och Maria, som innan var störtkär i bandet, kan hon motstå de andra killarna?