Marias perspektiv
Luke började småspringa mot gruppen av människor som nu sett oss och höjde armarna i luften för att välkomna oss. Himlen var i skymning och det började bli kallare, så jag drog min hoodie runt mig och frustade lite. Luke omfamnades av Elin, först av alla. Jag hälsade istället på Lollo och Ashton som både var väldigt lättklädda. Det var även två andra killar där som jag skakade hand med. Filip och Gustav, Filip hade långt blont hår med mittbena och en kabelstickad tröja, medan Gustav hade en mer avslappnad stil och hade sitt röda hår rufsigt och luvan från hans gråa hoodie halvt över håret. Killarna verkade snälla, om jag hade varit hemma så kanske jag kastat ett extra öga mot nån av de, men hade bara ögonen på Luke... Som just nu slutade kramas med Elin och höll i hennes axlar medan han iakttog henne.
"Det var länge sen!" Hörde jag han utbrista och jag log, Elin kom fram till mig och gav mig en hård kram.
"Äntligen får man träffa Lukes nya kärlek" sa hon lite retsamt och skrattade till. Jag hatade henne redan. Men jag tänkte inte spela den svartsjuke flickvännen som förstörde stämningen ikväll, nej. Jag ska bete mig som om Elin var precis vilken tjej som helst. Vår grupp stod nu lutandes mot ett par stenfigurer inne i centrum och snackade lite kallprat med varandra, mest om bandet såklart.
"Vart är Calum och Michael?" Frågade Elin och tittade upp mot Luke, och jag kunde svära på att hon blinkade till honom.
Luke ryckte på axlarna och rynkade pannan mot Ashton som tydligen visste svaret.
"De orkade inte komma" suckade han sen och mötte min blick. En blick som sa att vi behövde prata.
Vi hade planerat att bowla ikväll, vilket var ganska kul då jag själv tyckte att jag var hyfsat duktig på bowling. Vi brukade spela det ganska mycket med min förra klass.Vi började sakta gå mot bowlingstället och luften kändes lätt och alla var på ett bra humör. Ashton kom hastigt och ryckte tag i min arm för att dra bak mig tillsammans med honom och Lollo.
"Aj!" Utbrast jag.
"Vad är det frågan om?" Suckade jag sen och spände blicken i Ashton.
Han drog ett djupt andetag och sparkade till en grussten som studsade iväg i en väldig fart tills den studsade i tegelvägen av en H&M butik.
"Du borde hålla koll på Elin" sa han till sist och mitt hjärta dunkade till av en liten gnutta stress. Ashton fortsatte innan jag han svälja klumpen jag hade i halsen.
"Hon vet hur man gör för att få Luke" sa han och jag knöt min hand det hårdaste jag kunde. Jag tog blicken framåt, där Elin gick, hennes shorts hade glidit upp över rumpan och blottade nu en del av hennes skinka. Jag fnös och skakade på huvudet.
"Luke skulle aldrig göra så, eller hur?" Frågar jag och skäms nästan lite över att jag inte vet det själv.
Nu hoppade Elin upp på Lukes rygg och Luke stapplade till innan han återfann balansen. De båda skrattade medan Luke höll Elins ben hårt med händerna och jag kokade av ilska."Nej det skulle jag tvivla på. Men Elin är girig och jag tror inte hon är rädd för att göra vad som krävs för att Luke ska få intresse för henne" sa han hårt och jag hörde nästan hur han svalde. Han var lika irriterad på Elin som jag var.
"Det låter som om ni har en plan" sa jag lättat och Lollo nickade ivrigt.
"Luke är inte dum, han kommer förvänta sig att du ska bli arg på honom och svartsjuk. Men vi tycker att du bara ska vara normal och istället försöka ta Lukes uppmärksamhet på något annat sätt" sa Ashton och Lollo fortsatte.
"Min erfarenhet av sånna tjejer är att de tröttnar efter ett tag, en riktig bitch verkar hon vara. En sån som hundar efter killen bara för hans status" Lollo log mot mig och jag visste vem vi både tänkte på.När jag gick i åttonde klass fanns det en tjej i min parallellklass som såg riktigt bra ut, fin kropp, många följare på Instagram och de flesta killarna var tokiga i henne. Men hon var aldrig intresserade i de killarna som redan var helt galna i henne. Hon ville ha de killar hon inte fick ha. Jessicas dåvarande kille, Rasmus, han var inget märkvärdigt och absolut inte en sån kille som den tjejen skulle vara intresserad av i vanliga fall. Men tanken på att hon kunde ta något ifrån Jessica gjorde så att hon, i desperata försök, gjorde allt för att ta Rasmus ifrån Jessica. Det gick till slut så långt att Jessica slogs med tjejen och lyckades få henne att byta skola, för ingen var längre intresserad av en sån tjej.
Vi misstänkte att Elin var ungefär likadan, även fast hon redan haft sin tid tillsammans med Luke, innan han blev så känd, så ville hon nu bara ta honom ifrån mig. För att hon kan.
VOCÊ ESTÁ LENDO
5 Seconds of summer Brevet
FanficGår det verkligen att dejta ett fan? Luke Hemmings och Maria blir kära i varandra under en konsert i Sverige. Men förhållandet börjar ostadigt och Maria, som innan var störtkär i bandet, kan hon motstå de andra killarna?