MARIAS PERSPEKTIV
Jag vaknade ensam. Solen lyste in i rummet och jag mindes gårdagen. Wow. Jag lyfte huvudet.
"Luke?"
Inget svar. Han kanske bara var i arenan och övade eller nått. Jag la ner huvudet i kudden igen och log. Tänk att det där brevet funkade. Jag låg och väntade på honom. Efter minst 10 minuter klev jag upp och drog på mig jeansen och linnet från gårdagen. Jag gick fram till spegeln. Oj, mitt hår var ruffsigt och sminket rejält utkletat. Jag suckade och drog av mig kläderna igen och gick in i badrummet. Det var ganska stort och en dusch stod i hörnet, jag klev in och lät det varma vattnet skölja över mina axlar och håret. Min kropp slappnade sakta av. Det fanns något som liknade hotelltvål i korgen i duschen. Jag tog lite och gnuggade i ögonen.
"Ahh" stönade jag av den svidande känslan. Men allt utkletat smink försvann i alla fall. Jag klev ur duschen och drog en handduk runt mig. Jag gick ut ur badrummet och såg att mobilen lyste.
"Wtf?! Du och luke?"
"RING MIG NU MARIA"
"HALLÅ MARIA?"
"MARIA?!!!!"
Minst 15 sms från min bästis Jessica.
Jag orkade inte svara just nu.
Jessica hade antagligen sett videon från igår kväll i parken.
Än en gång drog jag på kläderna, borstade igenom mitt hår med händerna och tog lite tandkräm på tungan. Sedan öppnade jag dörren.
"Oh, hej Maria! Jag visste inte att du redan var vaken. Jag gick och tog lite frukost till oss från resturangen" Luke höll upp en påse.
"Men jag visste inte vad du gillade så tog ganska mycket" fortsatte han och pussade mig på kinden och smet in i
rummet.
"Det är lungt, gulligt av dig" sa jag och satte mig på sängen.
"Har du duschat?" Frågade han och han nickade mot mitt blöta hår.
"Aaa, jag hade smink i hela ansiktet och så" sa jag och hoppades att det var okej att jag duschat.
"Och då duschade du utaaan mig?" Luke satte sig bredvid mig och hängde med läppen och gjorde puppy eyes.
Jag skrattade åt hur gullig han såg ut.
Det knackade.
"KAN JAG KOMMA IN?" Det var Ashton. Fler knackningar.
Luke hoppade upp och öppnade.
Där stod Ashton med armen om Lollo, jag och Lollos blickar möttes och vi båda fnissade lite.
"Såå, konserten är ju inte för än ikväll så vi undrade om ni skulle vilja följa med oss och killarna till stranden?"
"Men då måste vi ju hem och hämta bikinis, visst Lollo?"
Lollo nickade
"Men vi skjutsar er dit då" Sa Ashton, väldigt nöjd.
"Okej, visst. Men låt oss käka upp först" Sa Luke och tryckte ut Ashton ur rummet.
"Jag hoppas ni inte tror det är typ... Varmt på stranden?" Sa jag och tog en bit av mitt bacon.
Luke bara skrattade, han trodde jag var ironisk. Det är ju inte direkt varmt på svenska stränder.
Vi åt all frukost vi orkade, sen bytte Luke om och tog på sig turkosa badbyxor och ett vitt linne bara.
"Är du redo?" Frågade jag och kramade han.
"Aaa"
Sedan gick vi ut ur arenan och in i bussen där de andra väntade på oss.
Calum började hosta.
"Sååå... Ni kunde inte varit lite tystare igår?" Calum lyfte på ögonbrynen och kollade runt i rummet. Oh.
Jag rodnade antagligen ganska mycket nu.
"Du är bara avis" sa Luke och räckte ut tungan. Alla skrattade.
Bussen var otroligt mysig, allt var mysigt. Killarna också. De är mycket mysigare än vad de verkar vara. Även om vi bara känt varandra i några timmar så betedde vi oss som vi varit bästa vänner sen flera år tillbaka. Under bussturen satt Luke lutad mot mig och pillade i mitt fuktiga hår och Calum och Michael diskuterade om varför man flöt bäst i saltvatten. Ingen av de hade särskilt bra argument.
Jag och Luke satt tysta i soffan och tittade på killarna. Lollo och Ashton skrattade och fnissade varannan sekund.
"Du luktar gott" sa Luke i mitt öra och jag kände han dra in min naturliga doft. Jag hade ingen parfym på mig.
"Du med" sa jag och kramade om hans arm.
Bussen stannade utanför vår lägenhet.
"Stanna här medan jag och Lollo springer upp och hämtar grejerna, det tar kanske 10 minuter" sa jag, gav Luke en puss och sprang av bussen med Lollo.
Vi började skrika och prata i munnen på varandra direkt.
"Okej. Börja du" sa jag och Lollo hoppade runt av upphetsning.
"Asså han är så fantastisk!!
Allt med honom är perfekt. Vi är perfekta tillsammans, det var så mysigt igår. Vi låg och kollade på film och han smekte min kind och vi snackade nästan hela natten och sen höll han om mig när vi sov!" Orden forsade ur Lollos mun.
"Awwww" sa jag och kramade henne. Vi var inne i lägenheten nu. Mamma var antagligen på jobbet.
"Hur gick det med Luke?"
"Jaaa, han är också helt gudomlig! Vi satt och pratade i parken sen kom killarna och hämtade oss. Sen när vi kom tillbaka... Så.."
"HADE NI SEX?!" skrek Lollo och jag hoppade till.
Jag mumlade och fnissade lite. Vad barnslig jag var.
"Oh my god" Lollos haka hängde.
Jag bara log och gick in i rummet och tog min svarta bikini. Lollo var mållös.
"Men Lollo jag vet inte om vi är typ tillsammans eller dejtar eller vad jag och Luke är så kan vi snälla inte göra en sån stor grej av det här?"
Sa jag. Vilket var sant. Jag hade ingen aning om vad jag och Luke var, om vi var tillsammans eller inte alltså.
"Jag och Ashton pratade om det inatt, och vi kom överens om att vi skulle dejta" sa Lollo stolt.
"Åhh, ska kanske prata med Luke senare då" jag och Lollo låste dörren till lägenheten och tog hissen. Vi klev på bussen igen och Luke la armen om mig.
Sedan åkte vi till stranden.
YOU ARE READING
5 Seconds of summer Brevet
FanfictionGår det verkligen att dejta ett fan? Luke Hemmings och Maria blir kära i varandra under en konsert i Sverige. Men förhållandet börjar ostadigt och Maria, som innan var störtkär i bandet, kan hon motstå de andra killarna?