Kapitel 14 Pappa

270 12 2
                                    

Marias perspektiv
Nästa dag var vår sista dag i Italien, då vi skulle flyga hem morgonen därpå och nu sken solen in på vår hud och jag kände hur jag njöt. Vi satt på en uteservering på ett café inne i stan, jag, Luke, Michael och Calum. Ashton och Lollo var på shoppingcentret.
"Det här är helt sjukt" mumlade jag och drack av mitt iskaffe.
"Vadå?" Michael tittade upp från sina svarta solglasögon och log vänligt.
"Allt, att jag ens vågade skriva ett brev till Luke och att han faktiskt läste det" jag gav Luke en snabb titt och han iakttog mig hänfört. Jag log.
"Jag e sjukt glad att jag gjorde det älskling" sa han och skrapade sin stol i asfalten för att komma närmare mig och ge mig en puss.
"Jag vill också ha tjej" suckade Calum och drog handen i sitt hår.
"Det är ju bara att välja" sa Luke och skrattade till. Calum rynkade ögonbrynen och skakade på huvudet.
"Ska vi slå vad?" Frågade jag exalterat och satte ner mitt kaffe.
"Men lägg av, hörrni!" Suckade han och lutade nacken bakåt.
"Jag håller med de, kan vi inte gå ut ikväll! Snälla, det vore så kul" utbrast Michael och lutade sig framåt mot vårt bord. Jag ville också gå ut men bilder av kvällen då jag och Jessica gick ut flög framför mina ögon och jag svalde hårt för att inte ögonen skulle tåras. Jag hade inte berättat för Luke om Daniel än, och jag hade inte bestämt mig för om jag skulle det heller.
"Ja, det kan vi väl?" Frågade Luke mig och jag nickade fundersamt och nu kom Ashton och Lollo skuttandes mot vårt bord.
"Tja!" Hälsade Lollo glatt, hon hade tre shoppingpåsar, en från Abercrombie, en från Victorias secret och en från forever 21.
Killarna och jag och Lollo skildes åt. Jag behövde köpa kläder till ikväll och Lollo höll mig sällskap. Vi vandrade genom butikerna. Jag letade efter något sexigt men inte slampigt, inte som förra gången.
Vi gick in i butik efter butik, inget var tillräckligt fint... Tills jag såg en ganska kort, men inte för kort, klänning. Den var svart med en öppen rygg och dragkedja. Lollo hade pratat entusiastiskt om hur det skulle vara att flyga vidare på turné med 5sos. Jag hade stannat upp vid klänningen men Lollo hade knappt märkt det och fortsatt gå.
"Lollo, titta!" Ropade jag och höll upp klänningen och hon vände sig om och suckade.
"Äntligen" log hon och följde med mig till provrummet.
Klänningen satt perfekt limmad mot min kropp. Jag drog av mig den fantastiska klänningen och tog på mig mina slitna jeans och min skjorta innan jag skuttade ut för att betala.

Lukes perspektiv
Senare

Tjejerna hade gått för att shoppa och jag hängde nu med killarna på hotellet, det var länge sen vi hängt alla fyra sen Lollo och Maria kom.
"Jag tror jag och Lollo ska göra det... Ikväll" sa Ashton generat och petade på soffkanten. Alla killar blev tysta ett tag innan vi började garva lite.
"Vadå, så ni har inte gjort det än?!" Utbrast Michael och höll sig för skratt. Ashtons kinder blev klarröda och jag drog armen om hans axlar och viskade i hans öra.
"Du Ashton, jag tycker det är bra att ni har väntat. Jag och Maria gick för fort fram och som tur är löste det sig men du är stark som respekterar väntan" Calum och Michael hade inte märkt att jag viskat då de var fullt upptagna med att skämta om att Ashton och Lollo ska vänta tills de gifter sig.
Jag hade fortfarande inte bett ordentligt om ursäkt åt Maria för den natten och det var något jag absolut behövde göra. Ikväll.

Lite senare så hade vi alla nyduschade och i full färd att fixa vårt hår och kläder.
Jag skulle ha på mig ett par svarta jeans och en svart skjorta i bomull. Maria och Lollo hade kommit hem för ungefär en timme sen och hade direkt gått in på deras rum så hade inte ens hunnit krama om Maria innan hon var borta igen. Men nu kom de båda tjejerna in i vårt rum och jag tappade hakan och glömde bort hur man andades. Maria hade på sig en svart klänning och hennes hår låg över hennes vackra kropp och jag upptäckte mig själv med att stirra intensivt. Jag drog ett djupt andetag och gick upp till Maria vid dörröppningen. Jag drog henne intill mig.
"Jag har aldrig sett någon så vacker som du är" sa jag till sist och log. Maria började direkt rodna och jag gav henne en puss på kinden för att inte förstöra hennes sminkade läppar.
"Om ni turturduvor är klara nu, så är vi andra redo att ge oss av?" Ashton skrattade åt mig och Maria medan han hade Lollo runt armen och vi alla började lämna hotellet med glatt humör.

Marias perspektiv

Jag tittade ner på min klocka på handleden, 22:40.
Vi var inne på en nattklubb i innerstan och jag satt i baren och väntade på att Luke skulle komma tillbaka från badrummet. Calum kom gåendes mot mig.
"Lycko dig som har Luke, jag vill också ha någon" suckade han och jag log snällt mot han. Om jag inte hade haft Luke så hade Calum definitivt varit min nummer två. Jag tog hans hand vänskapligt och nickade mot en tjej lite längre bort. Hon hade en lila klänning och stod ensam, hon hade haft ögonen på Calum hela kvällen utan att han märkt det.
"Den där tjejen har kollat in dig hela kvällen, gå dit!" Sa jag och försökte putta iväg honom.
Calum skrattade nervöst och gav mig en kram.
"Tänk på att du har minst 5 miljoner fans där ute, en tjej blir enkelt Calum" viskade jag i hans öra under kramen och han skrattade igen innan jag såg hur han gick fram och presenterade sig. Jag log för mig själv och drack försiktigt ur en mojito.
"Hej älskling" Lukes händer kom bakifrån runt min midja och jag fnissade och snurrade runt.
Luke satte sig ner och tog sina händer på mina knän. Jag kysste hans läppar.
Men Luke avbröt kyssen och tittade fundersamt på mig.
Jag skrattade lite stelt.
"Vadå?" Frågade jag och drog mig bakåt lite.
"Jag vill bara att du ska veta att jag ber om ursäkt över första kvällen och jag ville inte att det skulle bli så och jag vill börja om. Låtsas som det aldrig hänt, okej?" Lukes röst var gäll pågrund av all musik inne i klubben, men hans ord var beslutsamma.
"Ja, tack för allt Lukas" sa jag och kysste han på riktigt innan jag drog med han ut på dansgolvet där Calum var i full fart med att dansa med den snygga tjejen. Jag var inte full, bara lagom berusad, både på alkohol men också av lyckan som fyllde mig och min dansande kropp.
"Maria, din mobil!" skrek Luke innan jag fattade att min mobil vibrerade i min ficka och lyste upp den.
Dolt nummer var det.
Jag trängde mig ut ut klubben och ställde mig en bit bort ute på gatan. Natten var kolsvart och enstaka lampor lyste upp Italien.
"Hallå?" Svarade jag och frös till is när jag hörde den bekanta rösten.
"Maria" sa han tungt.

Pappa.


{FÖRLÅT, för att det tagit så lång tid och för att detta var ett väldigt luddigt kapitel men aja, puss}

5 Seconds of summer BrevetWhere stories live. Discover now