Jag var helt omskakad efter M&G'en, allt snurrade. Jag fattar inte att jag faktiskt fått träffa dem! Och skrivit ett emotionell brev till Luke... Men kunde inte tänka mer på det nu. För nu skulle vi in i arenan för konserten.
Vi hade Golden Circle i Globen, stockholm. Vi stod nästan längst fram, konserten var fantastisk, allt var perfekt.
LUKES PERSPEKTIV
Jag såg henne, hon som gett mig dedär brevet. Hon stod nästan längst fram och jag såg hennes tårögda ögon och hur hon skrek tillbaka våra texter. Hon är vacker. Hon såg ut att vara lika gammal som mig ungefär och kanske lite kortare. Våra blickar möttes, vilket gjorde så att hon hoppade o skrek mitt namn.
Efter konserten låg vi inne i vår buss och bara snackade.
"Svenska tjejer är fan de bästa" sa Ashton och killarna instämnde, jag bara mumlade. Jag kunde inte sluta tänka på tjejen... Med blondt hår och blåa ögon.
Jag fimlade i fickan, brevet. Brevet var vikt fint och det var ungefär ett och ett halvt A4 skrivet.
BREVET
Lukas Robert Hemmings, jag vet inte vart jag ska börja. Du och 5 seconds of summer har förändrat mitt liv. Ända sen jag hörde er första gången har jag älskat er. Ni är mina sunshines, ni gör mig alltid gladare och lyckligare. Och du Luke, du är speciell... Jag liksom tycker att vi passar och jag älskar dig. Mer än allt på jorden, vill inte vara läskig nu men så är det, jag är typ kär i dig. Jag vet inte om du kommer läsa dehär brevet men jag hoppas det. Jag vill så gärna lära känna dig, och de andra killarna. Jag vill dejta dig, men jag antar att jag bara är i en fanzone...
Mitt namn är i alla fall Maria & jag är 18 år, så åldern är inget problem! Jag älskar att spela fotboll och jag är sämst på musik... Tyvärr heh. Jag hoppas verkligen du läser dehär brevet. Om du läst brevet please skriv på twitter om det eller något. Skulle betyda allt för mig!
I brevet stod det allt, de stod hennes telefonnummer, Kik, snapchat, Instagram osv...
Wow, det där kan vara det gulligaste ett fan skrivit till mig.
"Cal, kastaru hit min telefon är du snäll?" Jag fångade telefonen lätt i handen, jag kollade ner i brevet, och slog numret.
MARIAS PERSPEKTIV
Det började vibrera i min bakficka.
"Haha, Lollo, det är säkert Luke nu som vill säga att han ska gifta sig med mig" skämtade jag och Lollo skrattade och himlade med ögonen.
"Hej det är Maria" svarade jag och stelnade till när jag hörde vem det var.
"Ditt brev var fantastiskt" sa mannen i luren. Mina ögon blev stora som golfbollar.
"Öhh, taack..." Stammade jag fram.
"Haha, du behöver inte vara nervös, du verkar super gullig, dessutom ser du sjukt bra ut" sa Luke och jag hörde nästan hur han log.
Jag skrattade
"Och det ska komma från typ den snyggaste killen på jorden, jag kan inte fatta att du ringde mig. Varför?" Frågade jag lite blygt och bet mig i läppen i väntan på ett svar, jag var helt yr, kunde inte fatta att jag faktiskt pratade med honom.
"Du är speciell" svarade han enkelt och jag kände fjärilarna i magen.
"Vill du träffas?" Frågade han och jag stelnade till och det kändes som att hjärtat skulle hoppa ur bröstet.
"Såklart!" Svarade jag och berätta vart jag var, vid slussen.
"Vi kommer och hämtar dig" sa han och jag satte mig ner, alldeles för yr för att stå upp.
Luke Hemmings, kommer för att hämta mig.
YOU ARE READING
5 Seconds of summer Brevet
FanfictionGår det verkligen att dejta ett fan? Luke Hemmings och Maria blir kära i varandra under en konsert i Sverige. Men förhållandet börjar ostadigt och Maria, som innan var störtkär i bandet, kan hon motstå de andra killarna?