Before baca tu vote dulu okey, maceh <3
Tengku Isaac Mateen
&
Dianne FeloraDianne tersedar dari tidur nyenyaknya. Matanya terasa amat sukar untuk dibuka. Kalau dia terus lajak tidur sampai ke petang pun seronok juga ni! Comforter semakin ditarik hingga ke leher. Sejuk dari aircond menyampaikan rasa dingin.
"Anne, wake up!"
Wajah Dianne berkerut, tidak suka dengan panggilan itu. Telinganya dipekakkan, pura-pura tidak dengar.
"Anne!"
"Take your breakfast first!"
Sepi.
"Baby, don't make me count!"
Dianne mendengus geram. Kakinya yang berada di dalam gulungan comforter tebal itu, bergerak-gerak menghentam tilam. Rasa nak menangis bila tidurnya diganggu. Sudahlah dia tiada kelas harini! Maknanya tiada keperluan untuk dia bangun awal.
"Five minutes, Anne!"
Mendengarkan itu, Dianne bangun mendadak. Rambutnya yang terurai panjang itu diramas-ramas kasar. Macam nak teriak, marah!
Comforter ditolak ke tepi lalu kakinya melangkah masuk ke kamar mandi. Dia mahu cuci muka dan gosok gigi sahaja. Kalau nak tunggu Dianne mandi, nanti tak pasal-pasal ada singa liar terlepas masuk dalam bilik.
Wajah baru bangun tidurnya yang terpantul di cermin bilik mandi itu, ditatap lama. Sedar tak sedar, dua bulan telah berlalu. Dan di dalam tempoh itu, tidak banyak yang berubah dalam hidup Dianne.
Hubungannya bersama Isaac masih seperti dulu. Adakalanya lelaki itu tiba-tiba muncul di rumahnya dan tidur di situ. Kadangkala jejaka itu meminta Dianne menemaninya di penthouse Isaac, seperti keadaan sekarang.
Ada saatnya mereka keluar berjalan-jalan, shopping ataupun makan di luar. Pernah beberapa ketika Isaac melayannya dengan dingin dan marah-marah kerana Dianne berada dekat dengan lelaki lain.
Terkadang Dianne ikut marah sama, tetapi selebihnya dia biarkan saja Isaac menghamburkan marahnya sehingga lelaki itu sudah tenang lalu mencarinya semula.
Jika hendak dibandingkan dengan awal perkenalan mereka dahulu, Dianne boleh katakan sekarang mereka lebih rapat. Mereka semakin mengenali antara satu sama yang lain. Apa yang disuka dan sebaliknya.
Sejujurnya, kadang-kadang Dianne rasa bahagia berada di samping lelaki itu. Isaac melayannya seolah dia adalah wanita istimewa dalam hidup Isaac. Dia sukakannya. Dianne enggan menipu dengan diri sendiri.
Tetapi, seringkali juga Dianne ingatkan pada diri sendiri bahawa di antara dia dan Isaac ada satu jurang pemisah yang Dianne tidak boleh masuki. Jikalau boleh, Dianne tidak mahu melibatkan sebarang perasaan dalam hubungan mereka.
Kerana dia masih sedar dengan perjanjian yang telah dia tandatangan bersama Isaac.
Keluhan terlepas dari seulas bibirnya.
Dianne tidak boleh membiarkan hal ini berterusan. Maksud Dianne, lihatlah sekarang. Dia dan Isaac sering melanggar batas, tidur bersama, peluk dan cium. Dianne tidak pernah berlaku secuai itu bersama sugar daddy yang sebelum ini. Paling pun pun sekadar berpegangan tangan.
Risau esok lusa mereka terlanjur...
Ah, Dianne tidak mampu bayangkan jika hal itu benar-benar berlaku. Dianne perlu letakkan sempadan!
YOU ARE READING
Attraction (SU)
RomanceTertarik pada pandangan pertama hanya kerana rupa paras, itu definisi mudah untuk perkataan ATTRACTION. DIANNE FELORA, miliki aura itu. Ironinya hanya dengan satu sentuhan, TENGKU ISAAC MATEEN terbuai dalam pangkuan. Tetapi, berada di bawah kawala...