12

676 42 9
                                    

Tengku Isaac Mateen
&
Dianne Felora

"So you kawan Isaac? Kenapa I tak pernah nampak you post apa-apa tentang friendship korang?" Dianne bertanya. Ketika ini mereka sedang santai menerima rawatan manicure pedicure oleh dua orang pekerja yang telah dibayar oleh Isaac.

Lupa Dianne nak bagitahu, malam nanti dia akan ikut Isaac ke sebuah majlis, jemputan daripada salah seorang rakan bisnes lelaki itu.

Mulanya, Dianne menolak sekerasnya kerana tidak mahu menimbulkan sebarang gosip liar tetapi Isaac meyakinkannya bahawa majlis itu merupakan private event yang mana tiada rakan media akan dijemput.

Makanya, Isaac mengupah beberapa servis mencantikkan diri buat Dianne hari ini. Rawatan yang pertama adalah manicure. Sebentar lagi, akan tiba stylist dan juga MUA untuk menyiapkan Dianne.

Sementelah itu, dia ajaklah Sean buat kuku sekali. Sudah hampir setengah jam dia mengenali Sean, dan sejujurnya dia suka berbual dengan lelaki itu! Seronok macam berborak dengan kawan perempuan.

"Haah, I memang sudah lama kenal Isaac dari zaman belajar dulu. The reason why I tak pernah exposed tentang ni adalah kerana I hormat privasi Isaac. Dia kalau boleh taknak orang tahu lebih-lebih tentang hidup dia ataupun circle dia." Jelas Sean.

"Lagipula, kalau tahu dek orang lain, memang dah lama I jadi arwah, babe!" Sambung Sean lagi, menerbitkan tawa halus di bibir Dianne. Dia setuju dengan kata-kata Sean!

Lelaki itu, A katanya maka wajib A.

"Oh ya, Isaac bisnes apa je sampai boleh jadi jutawan muda? Bapa ayam eh?" Dianne ingin tahu. Mana tahu lelaki itu buat kerja haram? Manalah tahukan?

Sean tertawa besar mendengar sangkaan Dianne.

"No lah, babe! Isaac itu jadi jutawan sebab dia banyak aset dan bisnes. I tak suka nak puji dia sebab dia tak pernah puji I tapi, otak Isaac itu memang geliga kalau bab-bab bisnes. Dia ada bisnes perhotelan serta resort dalam dan luar negara.

And at the same time dia pun laburkan duit buat bisnes sampingan macam sewa yacht dan lain-lain. Dan semestinya, semua itu hasil usaha dia sendiri tanpa bantuan parents dia."

Wow, Dianne kagum! Lelaki itu benar-benar memenuhi definisi kaya-raya.

Sean merapatkan bibirnya pada telinga Dianne ingin berbisik.

"Aset Isaac di luar negara lagi banyak dari Malaysia, tau. So, better you pujuk dia bagi sikit pada you." Bisik Sean kemudian tergelak besar sekali lagi.

Tangan Sean menampar-nampar meja dihadapan sehingga bergegar perkakas rawatan kuku. Kesian pula Dianne melihat nasib pekerja yang sedang membuat kuku Sean. Dari tadi kerjanya terganggu dek kerana olahan Sean yang tak reti nak duduk diam itu.

Dianne turut tergelak seraya menggeleng kecil. Haih Sean, kerjanya nak pedajalkan orang sahaja!

Jeda seketika. Dan tiba-tiba muncul lagi satu pertanyaan di minda Dianne.

"Parents Isaac ada lagi?" Soal Dianne bernada rendah.

Dia ingin tahu lebih dalam berkenaan Isaac. Sepanjang berkenalan dengan lelaki itu, tidak pernah sekalipun dia tahu apa-apa tentang Isaac. Cuma Isaac yang tahu banyak tentang Dianne. Itupun bukan dari mulut Dianne sendiri melainkan Isaac yang mengupah orang untuk mendapatkan banyak maklumat tentangnya.

Attraction (SU) Where stories live. Discover now