Setelah berjaya keluar dari pusat operasi musuh, Haris dan Iskandar kembali ke pondok mereka dengan membawa maklumat penting yang diperoleh. Namun, perjalanan mereka belum selesai. Dengan Farid yang kini ditawan, mereka perlu segera bertindak untuk menghalang serangan besar-besaran yang dirancang oleh organisasi musuh.
Di dalam pondok, Haris meneliti peta dan dokumen yang mereka curi dari markas musuh. Maklumat itu sangat berharga—ia mendedahkan lokasi beberapa pusat operasi lain yang diatur untuk melancarkan serangan serentak. Jika mereka tidak bertindak segera, banyak nyawa akan terancam.
"Kita tak ada banyak masa," kata Haris dengan nada tegas. "Serangan mereka dirancang berlaku dalam masa 48 jam. Kita perlu hubungi pasukan kita dan bersedia untuk bertindak."
Iskandar mengangguk sambil memeriksa peralatan komunikasi mereka. "Aku akan cuba hubungi mereka sekarang. Tapi kita perlu berhati-hati. Musuh mungkin sedang memantau frekuensi kita."
Sementara Iskandar sibuk berusaha untuk menghubungi pasukan mereka, Haris mendekati Farid yang duduk terikat di sudut bilik. Walaupun Farid telah mengkhianati mereka, dia masih menjadi kunci penting dalam memahami bagaimana organisasi musuh beroperasi.
"Kau mungkin telah menjual kita," kata Haris dingin, "tapi sekarang kau tak ada pilihan lain. Beritahu kami segalanya yang kau tahu tentang operasi mereka. Jika kau ingin selamat, ini satu-satunya jalan keluar kau."
Farid, yang kini tampak keletihan dan sedikit menyesal, mengangguk perlahan. "Aku akan beritahu kalian semuanya. Aku tak punya pilihan lain. Mereka adalah musuh yang lebih besar dari apa yang kalian sangka."
Farid mula menceritakan dengan lebih terperinci tentang hierarki dalam organisasi musuh, taktik yang mereka gunakan, dan bagaimana mereka merancang untuk melancarkan serangan besar itu. Informasi tersebut semakin membuka mata Haris dan Iskandar mengenai betapa seriusnya ancaman yang mereka hadapi.
Sementara itu, Iskandar berjaya menghubungi pasukan mereka. Dia dengan cepat memberi laporan mengenai situasi dan memohon bantuan segera. Pasukan mereka, yang telah bersiap sedia untuk bergerak, menerima maklumat itu dengan serius dan bersiap untuk melakukan serangan balas.
"Kita akan bertemu dengan mereka di titik pertemuan," kata Iskandar setelah menamatkan komunikasi. "Mereka akan bergerak dari beberapa arah untuk mengepung lokasi utama musuh. Tapi kita perlu bergerak sekarang jika mahu tiba di sana sebelum serangan bermula."
Haris mengangguk, mengambil senjatanya dan bersiap untuk berangkat. "Kita akan buat ini bersama-sama. Farid, kau akan ikut kami dan tunjukkan jalan. Jangan cuba apa-apa yang bodoh, atau kau akan menyesal."
Farid hanya diam, mengikuti arahan tanpa bantahan. Dia tahu bahawa dia tidak mempunyai banyak pilihan dan terpaksa mematuhi mereka jika dia mahu terus hidup.
Dalam perjalanan mereka menuju ke lokasi pertemuan dengan pasukan, Haris tidak dapat menghilangkan rasa resah yang menyelubungi dirinya. Musuh yang mereka hadapi adalah lebih besar dan lebih kuat dari apa yang mereka jangka, dan risiko yang dihadapi dalam operasi ini sangat tinggi. Namun, dia tahu bahawa dia tidak boleh mundur. Terlalu banyak yang dipertaruhkan.
Ketika mereka mendekati lokasi pertemuan, Haris dan Iskandar melihat tanda-tanda bahawa pasukan mereka telah tiba lebih awal. Mereka segera bertemu dengan ketua pasukan, Kapten Rizal, yang memimpin operasi balas mereka.
"Bagus, kau berjaya keluar hidup-hidup," kata Kapten Rizal dengan senyuman lega. "Apa situasi terkini?"
Haris segera memberikan laporan terperinci tentang apa yang mereka dapati di pusat operasi musuh, sambil menyerahkan dokumen dan peta yang mereka bawa. Kapten Rizal mendengar dengan penuh perhatian sebelum mengarahkan pasukan untuk segera bersedia.
"Kita akan serang serentak di semua lokasi ini," kata Kapten Rizal sambil menunjuk peta yang menunjukkan pusat operasi musuh. "Kita perlu menghentikan mereka sebelum mereka dapat melancarkan serangan. Ini adalah misi hidup atau mati."
Haris dan Iskandar mengangguk, bersiap untuk mengambil peranan mereka dalam operasi tersebut. Mereka tahu bahawa serangan ini akan menjadi pertempuran sengit yang tidak boleh gagal.
Malam semakin larut ketika pasukan mereka mula bergerak ke lokasi-lokasi yang telah ditetapkan. Setiap detik yang berlalu semakin mendekatkan mereka kepada pertempuran yang tidak dapat dielakkan. Haris merasakan degupan jantungnya semakin laju, tetapi dia mengekalkan fokusnya. Dia tahu bahawa dalam beberapa jam mendatang, nasib mereka akan ditentukan oleh keberanian dan kecekapan mereka dalam melaksanakan misi ini.
Ketika mereka tiba di lokasi pertama, Haris, Iskandar, dan pasukan mereka dengan hati-hati mengintai kawasan tersebut. Mereka dapat melihat pengawal-pengawal musuh berjaga-jaga, bersedia untuk melancarkan serangan besar yang telah dirancang.
"Ini adalah saatnya," kata Haris dengan suara tegas. "Kita akan berikan segala-galanya dalam misi ini. Tiada jalan kembali."
Dengan isyarat dari Kapten Rizal, serangan mereka pun bermula. Dalam kegelapan malam, pasukan Haris menyerbu masuk, menyerang musuh dengan segala kekuatan yang mereka ada. Tembakan mula meletus, dan pertempuran yang dahsyat berlangsung.
Haris dan Iskandar bertarung dengan penuh keberanian, bergerak cepat dari satu posisi ke posisi lain, menembak tepat ke arah musuh yang mereka hadapi. Pertempuran ini bukan hanya mengenai siapa yang lebih kuat, tetapi juga mengenai ketahanan mental dan keberanian untuk menghadapi maut.
Dalam kekacauan pertempuran itu, Haris melihat Farid, yang dibawa bersama mereka. Meskipun terikat, Farid berusaha untuk membantu dengan memberikan maklumat tentang posisi musuh yang dia tahu. Mungkin, dalam saat-saat terakhir ini, Farid menyedari bahawa dia tidak boleh terus hidup dalam bayangan pengkhianatan.
Pertempuran berlangsung selama berjam-jam, dan ketika fajar mula menyingsing, pasukan Haris akhirnya berjaya menundukkan musuh di lokasi pertama. Namun, mereka tahu bahawa ini baru permulaan. Masih banyak lagi pusat operasi musuh yang perlu mereka serang sebelum ancaman besar ini dapat dihapuskan sepenuhnya.
Ketika matahari mulai terbit, Haris memandang ke arah horizon, merasakan rasa lega seketika. Tetapi dia tahu bahawa peperangan ini belum berakhir. Mereka masih perlu terus berjuang, menghadapi musuh yang lebih besar dan lebih licik. Namun, dengan tekad yang kuat dan kesetiaan yang tak tergoyahkan di antara mereka, Haris yakin bahawa mereka akan berjaya menempuh apa sahaja yang menanti mereka.
YOU ARE READING
Antara Hidup dan Mati
ActionHaris Seorang bekas tentera upahan yang berpengalaman luas dalam pertempuran, Haris terkenal dengan kemahiran tempurnya yang luar biasa dan keberanian yang tidak berbelah bahagi. Setelah bertahun-tahun berperang di pelbagai medan di seluruh dunia, d...