باقى[8]أتنين في واحد🔥♥

9.7K 873 272
                                    

#حواء_بين_سلاسل_القدر_باقى_ح_8
#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيم
ــــــــ🎸
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺]
ـــــــــ
بـحجرة [جواد] فستيقظت[ريحانه] فـوجدت نفسها تغفوا فوق الإريكه'و'جسدها مغطا بالكامل'فالتفتت للجهة التخت'فرئتهُ يغفوا مكانها'فـالقت الغطاء'من'فوقها'و'نهضت ثمَ صارت إليه'و'جلست بجوارهِ على حافة الفراش'تناظرهِ بستفهام'
أنتَ ليه مش بتقرب منىِ هو أنا وحشه'و'الا مش عجباك'و'الا البنت أم أحمر شغله بالك أوي كدا'ساعات بحس أنك بتكرهنى'و'ساعات بحس أنك بداري حبك ليا'حاجه غريبه أوي مش قادره أكتشفها حسه إنى ئدام كيان بحاول إستكشفهُ

فـتحَ عينيه بعدما إيقظتهِ بكلماتها الشائكه بـالإستفهام'و'قالها بـستفسار'
أنتِ إيه بالظبط أزي بتتكلمى بعقل كدا'

نبض قلبها بـحزناً'فرغ المياه لتصير لمجري عينيها'
أنا بنت عاديه أوي أقل من أي بنت ممكن تقابلها في حياتك'كل الحكايه أن اللى عشته خلانى غريبه عن الباقين'

جلس أمامها يحاورها ليكشف لغزها'
أنتِ أسمك إيه'

تبسمت بصفاء'
[ريحانه]

أنتِ فعلاً متجوزه من الواد التانى'؟

تـحركت مقلتيها برتجاف'
[ياسر] أنتَ مش ناوي تطلقنى بقا'و'ترجعنى ليه'[نسمه] قالتلى إنى لما البسلك البس دا هتقرب منى'و'تعملى حاجات وحشه'

فرك مدمع عينيه بسخطاً'
رجعنا للجنان تانى'أدخلى عليا بالمصايب'السنيوره قالت إيه [لنسمه]

أجابتهُ بعفويه'
قولتلها أنك مش عاوز تقرب منى'و'تعملى حاجات وحشه'عشان كدا لبستنى البس دا'و'عملت فيا كدا'و'قالتلى أنك أول ما هتشوفنى كدا هتتلوح'و'مش هتقدر تقاومنى'و'هتنحرف'و'نقضي لليلة عالميه'

كادت الضحكه تفر من بين شفتاه'لكنهُ كبلها بداخلهِ'بسبب عفويتها القاتله'و'أكمل إرتداء قناع الصرامه'
[ريحانه] إتكلى على الله من قدامى'و'روحى غيري اللبس دا'و'إنسى كلام [نسمه] نهائي'

وقفت بتزمت'
هـو إيه اللى إنسا كلام [نسمه]أنا مش فاهمه متلوحتش لي زي ما قالتلى'

فرك جبهتهِ'و'نهضا واقفاً أمامها'بعدما أخذ الروب من فوق التخت'و'البسها إياه ليخبئ مفاتنها من عينيه التى تطالبه من التشبع بها''تزامناً معا حديثه الجاد'
عشان الحاجات دي هتحصل بمزاجى مش بمزاجك'

'و'أمتا بقا هيجيلك مزاجك دا'

لما يعرفنى هبقا ابلغ ساعتك'

أنتَ ليه بتاخدنى علي قد عقلى'و'بعدين أنتَ بتلبسنى ليه بقا أنا مش عايزه البس'

نزعت الروب'و'القت به علي الإرض'فناظرها [جواد] بتعصب'
إنتِ عايزه إيه في لليلتك دي ما تتهدي يابت'

مش هتهد غير لما تـعملى حاجات وحشه'

فرك شعرهِ بفقدان صبر'
إنتِ مش فاهمه إنتِ بتقولي إيه أستهدي بالله كدا'و'البسي الزفت دا'و'نامى'

 حواء بين سلاسل القدرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن