«13»شرارة الكراهيه🔥♥

8.8K 871 479
                                    

#سلسلة_حواء_بين_سلاسل_القدر_ح_13
قلبى عليه محرم
#الكاتبه_لادو_غنيم
ــــــــ
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺»
"

مبقاش «بارون الغنيمى» أن مجبتك الإرض يا ابن الهلالى'و'خدتها منك بعد ما خليك تعشقها'

ذكرَ إسمهُ الحقيقى الذي يخفيه عن البعض'فدخلت إليه "غنوه" تُلقى عليه سؤالها الحائر'
أنتَ ليه مستخدم إسم "ياسر"

إغلق الخزانه'و'التفت إليها يُناظرها بـجفاء'
عايزانى أقولهُم إنى "البارون" عشان يكشفونى'و'يقدرهُ يلاعبونى'؟

"غنوه" مُتسائله'
بمُناسبة"ياسر"هـو فين من ساعة ما ساب البيت من سنه'و'نص لما إتخانقت معاه'و'هو مرجعش تانى'و من يوم ما رجعت من الصعيد و كل ما سألك عنه تقولي حجه جديده'!! فين "ياسر" يا "بارون"

مات'

إتسعت مقلتيها بـرتجاف لبؤبؤهَ'
إيه مات إمتا'و'أزي'و'ليه محدش يـعرف'؟

جلسَ على مقعدهُ بقلباً قاسى قائلاً'
لإن محدش غيرى يعرف'و'الإهم من كُل دا إنى كُنت محتاج لأسمُه'و'شخصيتهُ فى لاعبتنه'عشان كدا أخفيت خبر موتُه؟

إنتابها الشك حيالهُ'و'زعمت بقولاً'
أزى كُنت عايز إسمُه فى لاعبتنه'و'إصلاً وقتها مكنش فى حاجه لسه حصلت'و'الا أنا كُنت سافرة الصعيد'وقتها  محدش سافر الصعيد غيرك'

بطلى أسئله يا "غنوه" أنا مبحبش وجع الدماغ'و'بعدين أنتِ ملكيش إنك تسالينى غير فى اللي يخصك'و'بس"

"ياسر" يخُصنى متنساش أنُه أبن عمى زي ما أنتَ كمان أبن عمى'

"ياسر" أنتها خلاص'و'مش عايز أسمع أسمُه تانى'و'الأهم من كل دا أن لوله موت "ياسر" مكُنتش هقدر الاعب "جواد" متنسيش أن أنا و "ياسر" تؤام'و'الشبه اللي بنا ساعدنى أوي فى أن محدش يعرف حقيقة أن اللي بيلاعبهم أبقا أنا"البارون"

عقدت حاجبيها بـشكاً"
حتى لو كلامك صح بس أنا مش مصدقه موضوع موت"ياسر"و'متاكده أن الموضوع فيه حاجه أنتَ مخبيها عنى يا"بارون"!و'أنا بقا مش هسكُت غير لما أعرفُه؟ عن إذنك'

التفت'و'ذهبت من مكتبهُ عازمه أمرها لكشف لُغز أختفاء أخاهُ'أما هُو فقطب جبهتهُ بـكراهيه ممتزجه بـالتوعُد قائلاً'
شكلك كدا عايزه تحصليه يابنت عمى'

مثل الثور البشري لا يأبه بـالخلاص من أي دخيل يقف في طريق أنتقامُه'
ـــــــ📌
اللهم لك الحمد و الشكر كما ينبغى لچلال وچهك و عظيم سُلطانك🌼للتذكره🌿
"
بنهار اليوم الجديد كانت تقف "ريحانه" أمام مرأتها تُمشط شعرها البُنى' بعدما خرجت من الحمام بعدما أغتسلت'أرتدت عبائتها البيضاء ذات النقوش الورديه'
و خلفها عند حافة التراث كانَ يجلس"جواد"علي مقعدهُ أمام طاولتُه التى عليها لاب توب يُتابع عليه بعض المُعاملات البنكيه لإنهاء حسابات صفقة المزاد'
و أمامهُ سيجارتهُ يستنشق دخانها بين الحظه'و'الأُخري منها ثمَ يضعها داخل إناء الإطفاء' ظلا علي هذا الحال لبضع دقائق حتى لإحظت "ريحانه" أنُه تعاطى أكثر من سيجاره فى أقل من نصف ساعه'مما جعلها تترك الممشطه'و'تقترب خطواتً منُه تعاتبهُ بـرزانه'
السجاير غلط عليك دي بدمر الرئه'عارف كام واحد بيموت بسبب القرف دا؟'

 حواء بين سلاسل القدرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن