"Sınıfa yeni bi çocuk geliyomuş"dedi arkadaş grubumuzdaki Seda.
"Duyduğuma göre onu hiç sevmemisler"diyerek güldü Gazel.
Kaşlarımı çattım ve Gazel'e döndüm.
"Sevilmediği için güldün mü gerçekten Gazel"
Bu gibi şeylerin yapılmasından hoşlanmadığımı bilirdi.Onlarla çok çok yakındık fakat bazen böyle demelerini doğru bulmuyordum.
"Okey sustum"dediğinde gülümsedim.
Seda anlatmaya devam etti. "Çocuk robot gibiymis konusmazmış etmezmiş bir ara dilsiz bile sanmislar cidden ama kendi konusmak istemiyormuş nedenini kimse bilmiyor.Bazen kafasına esince konusuyomus."
"Niye konuşmuyor acaba"dedim kısık bir sesle
"Ayyy"diye endişeyle baktı yüzümüze Bahar. "Kim konuşmak istemez ki ya"
"Tabi sen dedikodu anlatmadan duramadığın için bı gün bile dayanamazdın Bahar"dedi gülerek.
Herkes gülmüştü bu dediğine.
Bahar bizim grubun dedikoducusuydu.
Bu işlerle pek aram yoktu ama anlatmaya başladığında dinliyordum.
Gazel'in kavgalı olduğu kız yanımıza geldi.
"Şu yeni gelen çocuğun adı ne söylesene"dedi bana bakarak.
Gazel yanıma oturarak elini omzuma attı "noldu ilk günden vermeye mi karar verdin Eda"dediğinde Eda çok sinirlenmişti.
Genelde bunları takmazdı ama Gazel dediğinde baya sinir oluyordu anlamıyordum.
Bir aralar çok yakın arkadaşlardı.
"Kes sesini Gazel!"
Gazel "Noldu anıların mı canlandı hayatım"diyerek ayağa kalktığında hoca geldi.
Eda hocayı gördüğünde son kez sinirli bı şekilde Gazel'e bakarak yerine geçti.
Bende kendi yerime gecerek oturdum.
Gazelle beraber oturuyorduk fakat önüm boştu.Fazla konuştukları için Bahar yüzünden yerleri değişmişti ikisininde.
Hocanın yanında bir çocuk vardı yüksek ihtimal sınıfa yeni gelicek olan çocuktu.
Kumral uzun boylu biriydi.Sınıfa girişi bile bir değişikti.Onda değişik birşeyler hissettim.
Hoca "eveet kendini tanıt bakalım"dediğinde bir sessizlik oluştu.Herkes ona döndü ve kendini tanıtmasını beklemişlerdi.
Fakat o konuşmadı.
Benim önümdeki sıraya baktığında boş olduğunu gördü ve kimseye bakmadan oraya oturdu.
Kokusunu soludum.Çok güzeldi.Çok güzel kokuyordu.Sapık gibi çocuğu kokladığımı farkederek hocaya döndüm.
Umarım o bunu farketmemiştir.
Hoca boğazını temizledi "evet çocuklar arkadaşınız sanırım konuşmak istemedi.Olabilir böyle şeyler.İsmi Aksel.Ben söyleyeyim.Çok iyi anlaşacağınıza eminim sadece biraz alışmanız lazım birbirinize diyerek gülümsediğinde adının Aksel olduğunu öğrendiğim çocuğa baktım.
"Bu çocuk net dilsiz hocam bizimle nasıl konusucak"dediğinde siniftakiler gülmüştü.
"Çocuklar arkadaşınız dilsiz değil sadece konuşmak istemiyor.Her neyse biz derse geçelim"diyerek konu anlatmaya başladığında Aksel'e üzülmüştüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NÖTR
Teen FictionGüneş, sınıfa yeni gelen sessiz sakin bir çocuğun hakkında dedikodular duyar. Onun daha önce hiç sevilmediğini duyan Güneş, bunu kabul etmek istemez çünkü bu dünyada sevilmeyecek kimsenin olmadığına inanır. Yanına giderek onunla konuşmaya çalıştığın...