اسد شعر بتوتر: احم مفيش وقت عندي قضية لازم اشتغل عليها نكمل بكرا. ثم خرج دون ان ينظر ردها علية.
فتون بضحك: الله على الحلوة ياجدعان هوي فيك كدا عاصفة وتكتسف كمان دا ولا بالأحلام.
خرجت بعد بمدة فرأت حسام اقبلها.
فتون اختفت ابتسمتها وبصت بغضب: يافتاح يارزيق ياعليم عايز اية بتبصلي كدا ازاي.
حسام مسكها جامد من يدها بغضب.
حسام بغضب: انتي يلي عملتي كل دا البارح فيني فش كدا.
فتون بحدة: اعملت اية يعني وبعدين شيل ايدك لأكسرها.
حسام قربها اكثر بغضب: واقسم بالله لو عرفت انك انتي يلي بتعملي كل دا الخوف فينا هحرقك مثل ما حرقنا اهلك.
فتون ونار للغضب بعيونها امسكت يدة بحركه سريعا ولوتها خلف ضهرة عصت عليها بقوة.
حسام بتألم: سيبي ايدي والله لأربيكي.
فتون بحدة بصوت مخيف: روح ربي نفسك بالأول ياواطي اذا اتعرضتي مرة ثانية صدقني هندمك.
اتى اسد من الخلف فرأها ماسكه يدة ومقربين من بعض فأشتعلت عيونه غضب وقبض على كف يدة بقوة.
اسد قرب منهم: والله عال سايبين شغلكم كالعادة وجاينين تسرمحو هون.
ابعدت عنه فتون فنظرت لاسد بغضب: احترم نفسك ياحضرة للظابط اي تسرمحو دي هوي انت شايفنا اية.
اسد بحدة: اتكلمي باحترام مع معلمك واياكي تتجرأى مرة ثانيه تكلميه بطريقة دي وانا ما قلت غير الحقيقية وواضحه قدام عيوني.
فتون: لكان المرة الجاية جيب معك نظارة البسها عشان تعرف تشوف صح.
بصلة بعصبية وكان لسه بدو يتكلم رأها تتركهم وتذهب دون ان تننظر اي رد منه.
بص امامه اسد فرأ ايضا حسام قد ذهب فضرب يدة بالحيط بغضب وراح مكتبو رزع الباب وراة وهوي لا يعرف سبب غضبة الدرجه دي عندما رأهم مع بعض.
قعد على مكتبة اخذ نفس عميق.
اسد بنفسة بغضب: بس بدي افهم حسام المعفن دا في اية فش موجود فيني عشان تقرب منه بطريقة دي..... لا لا يااسد مالك في اية متكنش حبيتها.
ارتجف جسمه من الكلمه دي فهو لم يشعر بطعم الحب من قبل ولا يعرف كيف هوا فقال بتوتر: انا متوتر وقلبي بنبض بقوة كدا ليه لا مستحيل اكون حبيتها في يوم والليلة لسه ملهاش يومين عنا لا لا ما اظن اكيد متعصب لانهم فقط تاركين شغلهم واقفين بتكلمو اكيد بس كدا.
طق علية الباب. فاعتدل بجلسته.
اسد ببرود: اتفضل.
دخل علية صاحبة وصديق عمرة من صغر.
أنت تقرأ
الظابط والغامضة
Mystery / Thrillerأسد شاب يبلغ من العمر 28 بكلية بالشرطة معروف ببرودة مع الجميع جاد جدا بعملة كل حياتو عبارة عن شغل وبس لم يدخل بأي علاقة حب من قبل فهو يعتبر الحب مجرد سخفات لا اكثر قوي جدا قاسي مع المجرمين لا يرحم يكرة الكذب كثيرا الحد ما تضهر بحياتة فتاة غامضة تبل...