رجعت البيت وهي كلها غضب من يلي بعملو ابن عمها.
غدير بغضه: مالك يافتون هدومك متبهدلة كدا ازي وايه الدم يلي جبينك دا.
فتون: مشتغليش بالك ياامي وقعت بس وانا طالعه من عند المعفن حسام اتكعبلت وققعت بميه على لارض اصلي رحت عندو ازت هداياه بوجهو يعني ياماما عاجبك كدا من يلي بعملو المغفل دا ياماما.
غدير: معلش يابنتي استحملي فش عايزين نعمل مشاكل مع عمك انتي ضلي تجاهلي وهوي هيزهق ويروح.
فتون: اوف والله بعمرو ما راح يزهق البني ادم دا وقحتو زادت عن حدها المردي المرة الجاي لا تقليلي عمك ولا بتاع انا هفرجيه ان الله حق. ثم دخلت غرفتها ورزعتها بكل قوة جلست على السرير ثم تذكرت الشخص يلي زقها.
فتون: اوف كان نقصني دا المتعفن كمان. حطت راسها على لمخدة ثم ابتسمت وهيي تذكر جمالة الساحر مثل لاميراء بعضلاته القوية.
فتون بهيام: والله عسل على قشطه كدا... ايهئ ايه الهبل يلي بقولو دا اروح اشطف نفسي احسنلي بلا قلة ادب.
"" "" ""
ثاني يوم كانت قاعدة مع مامتها على لافطار.غدير: فش عايزة تشتغلي وتحلي عن خلقتي اشويا.
فتون: والله يانبع الحنان هفضل قاعدة على قلبك كدا هو ولا هتحرك من مكاني.
غدير: اوف بلا غلظاه بقى انا بتكلم بجد.
فتون: ومين قلك اني بهزر اصلا فش هشتغل واكون بنفس الوضيفه مع حسام دا مستحيل.
غدير: طب شفيلك شي شغلة ثانيه اشتغليها.
فتون: حكيتلك من قبل فش هينفع عارفه اني بحلم بس بوضيفه الكلية الشرطه من صغري وحلفت ما اشتغل شي غيرها يالبيت ياالشرطه ودفعت عليها فلوس كثيرة عليها وبالاخير يطلع المعفن دا بنفس المجال وبدون ما حتى يقلنا فخليني بالبيت احسن ولا اشوفو.
غدير: اوف يامصبر للعقل والدين يارب انتي هبلة يابت!.
فتون: امين يانبع الحنان واه انا هبلة ومريضة كمان المهم تحبي تشربي اية اعملك معايا واروح اكمل حلقة مسلسل كوشي وارناف.
غدير ببسمه واسعه: بجد يابت حلقه ارناف وكوشي طب ما قلتي ليا ليه.
فتون ببسمه وهيي عارفة كديش امها بتحب المسلسلات الهندية كثير وبالاخص كوشي وارناف: اه ياماما يلا انتي اسبقيني عمال ما انا مجهزة الفشار والمشروب وجاية.
غدير: ماشي ما تتطوليش.
"" "" ""
عدى اسبوع وكانت كل مرة فتون تتقابل مع حسام يتخانقو الحد ما في يوم كانت قاعدة فتون مع امها بتكلمو لقو الباب بخبط قامت فتون تفتح التنصدم عندما رأت حسام وعمهاواقفين على الباب واقفين معاهم بكيت ورد وعلبة شوكلاطه.غدير باستغراب: اهلا اهلا اتفضلو نورتونا وشرفوتنا امال متجش معاك زوجتك ليه ياحسن.
حسن: والله تعبانه مقدرتش تيجي معانا.
غدير: الف سلامه عليها اتفضلو جوا.
بعد وقت تكلم والد حسام.
حسن: والله احنا جايين نطلب ايد بنتك لابني حسام واضني البنت ابن عمها اولى فيها من الغريب.
غدير بصدمه: بنتي انا.
حسام بضحك: ايوا امال بنت مين انتي عارفة اني بحبها وبنتك مطنشاني فقلت اجوزها ومثل ما بقولو الحب بيجي بعد الزواج.
غدير كانت بتحبش حسام لانها عارفة بتاع نسوان وبسهر كثير بالكابرهات فماكانتش تحب يكون بنتها ليه بس تعمل ايه بنفس الوقت فش عايزة تخسر علاقتها مع مرات حسن فهيها ست طيبه وغلبانه ولا تخسر علاقه لاخوة في بعضها فكنتش عارفة تعمل ايه.
فتون بغيظ: بس انا فش موافقه وانته عارف كدا اكويس ياعمي.
حسن بغضب: ومالو نخليكي غصب عنك توافقي انتي مين اصلا عشان ترفضي واحد زي ابني فش كفاية ابوكي بشتغل مكانيكي وانا خجلانه احكي انو اخويا وانتي قاعدة بلا شغل ولا شي نافع منك احمدي ربك انو وافقت اوخذ لابني واحد زيك لولو ابني عايزك اجيت لو مني عندي ارميكي بالشارع ولا اعطيكي لابني.
بصلو بصدمه من كلامه.
غدير: انته بتقول ايه ياحسن.
حسن: بدون نقاش رني على زوجك المصون يجيب معاه شيخ نكتب الكتاب والليلة دخلتهم واحسبي حسابك انا هجوز بعد فترة ابني كمان وحدي غنية واحسن من بنتك بكثير وهيكمل على اربع زوجات ودا دين ربنا والشرع حلل اربعه لكان مفيش اي نقاش.
أدهم من ورأهم: مستحيل وانا فش موافق بنتي تروح العيلة معفنه زيكم روحو ربو حالكم بالأول بعدين تعو ربونا.
حسام وقف بغضب: غصب عنكم فتون هتكون ليا وهجوز عليها اربعه كمان واشوف مين فيكم هيرفض والله لو ما كنتش دخلتي الليلة على فتون هنيكم على وجهه لارض.
ادهم: ولا تقدر تعمل اي حاجه روح يابابا صلي ركعتين الله بلكي يشفعولك بالأخرة.
شدو مع بعضيهم بالكلام وغدير بتعيط وفتون تحاول تبعدهم عن بعض لتصفع حسام على وجهه بقوة ليمسكها بقوة من شعرها يوقعها على لارض.
حسام: كيف الك عين تضربي زوجك على وجهه.
هجم عليه ادهم يبعدها عنها ليدعه حسام بقوة ليغرز فجاة من خلفة حسن السكين بضهرة لتصرخ فتون وامها بقوة.
ادهم ببطئ: تقتلني يااخويا. كان وقتها حسن الكره والغضب والغيرة ماليه عينيه بالرغم انو اغنى من اخوة لكن اهله كان يفضلو ادهم دايما عليه فكانت الغيرة منه عميه.
فتون بصرخ: بابا لا فيق بترجاك.
غدير بعياط: ادهم حبيبي بترجاك ما تروح. لكن ادهم غمض عيونه وراح عند يلي خلقة. صرخو عليه بصراخ. احسو بالجيران عم تتلم. فاسرع حسن الداخل سريعا مسك جرة الغاز فتحها ورمها على لارض بالمطبخ وخرج واخذ يد حسام سريعا وقفو على الشباك وقف حسن اشعل كبريت ورماه على الجرة يلي كانت تسرب غاز وقبل ان تنفجر رمى نفسه مع ابنه من شباك الورى بدون ما حدا ينتبه وبعد ما نزلو انفجرت بالشقة حتى صراخ الجميع.
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" ""
أنت تقرأ
الظابط والغامضة
Misterio / Suspensoأسد شاب يبلغ من العمر 28 بكلية بالشرطة معروف ببرودة مع الجميع جاد جدا بعملة كل حياتو عبارة عن شغل وبس لم يدخل بأي علاقة حب من قبل فهو يعتبر الحب مجرد سخفات لا اكثر قوي جدا قاسي مع المجرمين لا يرحم يكرة الكذب كثيرا الحد ما تضهر بحياتة فتاة غامضة تبل...