الليلة مرعبة Bu gece korkunç

47 6 4
                                    

ليبعدها عنه بغضب فصرخ بوجهها.

اسد: كيف تجراتي تعملي كدا.

فتون بعصبية: حضرتك يلي وقعتني مو مني السبب.

بصلها بكل غضب وحدة وكات قلبة ينبض بقوة لا بعرف سبب نبضة بطريقة دي.

اسد ببرود: اخرجي لان.

خرجت بقوة ورزعت الباب ورأها.

فتون: رجل متخلف. رفعت عينيها فرأت حسام امامها ينظر لها فاشتعلت النار بعيونها قربت منه فاحس بالخوف حسام عندما تقدمت نحوة بطريقة دي.لتمسكه بقوة من بلوزته وتقربة اليها وهيي تنظر له بكل رعب.

فتون بهمس مخيف: هدفعك انته وابوك الثمن غالي اوي لخسارتي ابي وامي بسببكم انا فيني بالحظه دي اخليهم يقبضو عليكم بس انا عايزة انتقم منكم بنفسي عايزة اعذبكم واجعلكم تشوفون النجوم بعز الضهر بعدها اخلص عليكم بأيدي مثل ما خلصتو على امي وابي.

حسام كان يرتجف من كثر الخوف ولم ينطق بكلمه.

فتون بسخريه: الله يرحم ايام ما كنت تعمل فيها علي سبع رجال وانته واحد خروف لا اكثر ولا اقل لسه الخروف بكون احسن منك ياحقير.

خرج بالحظه دي اسد فرأهما مقربين بالشكل دا من بعضهم وفتون ماسكه بحسام. فأشتعلت عيونه بغضب احس بنار بداخله لا يعرف سببه فصرخ بهم.

اسد: ايه يلي عم بصير هنا.

فابتعدت عنه فتون فقالت ببرود.

فتون: لا شيء راح اروح وارجع بكرا الصبح على الموعد مثل ما اتفقنا. ثم ذهبت.

بص اسد على حسام بعيون غاضبة.

حسام بتوتر: لدي بعض لاعمال يافندم تامر بحاجة قبل ما اروح.

اسد: روح من خلقتي.

حسام: حسنا. ثم ذهب يمشى بسرعه.

تنهد اسد فقال بنفسه: اهدى يااسد مالك اليوم فش على بعضك.
"" "" ""
بالليل كان حسام بغرفته يتحدث مع نفسه.

حسام: اهدأ ياحسام دي مجرد بنت عادية ولا تقدر تعمل حاجه انته خايف كدا ليه اسمع كلام ابوك وخليك شجاع انته ما كنتش كذا.

فجأة انطفئت كل لانوار بالمنزل.

حسام بغضه: سلام من قول الرحيم طب انا عايز اروح الحمام هروح الحمام كدا ازاي.

حاول يمشي على كشاف تلفون ينادي على والدة لكنه لم يرد عليه ثم دخل الحمام فانصدم من يلي شافو على المرايا.

*سأقتلك*

اتغض حسام فصرخ بخوف اتى اليهرب من الحمام فأسكر الباب بوجهه التفت الوراء فرائ فتاة مخيفة بشعر طويل اسود مغطى ولابسها ابيض واسنانها حادة مخيفه وملابسها محروقة وحروق بيدها وجهها وارجلها.

قالت بصوت مخيف وهيي تتقرب منه: سوف اقتلك سوف احرقك مثل ما حرقتني انا وعيلتي سوف احرقك سوف احرقك.

صرخ حسام بأعلى صوته ثم اغمى عليه.

حين فتح عيونه كان يصرخ: لا لا بترجاكي ما تقتلني بترجاكي.

حسن بغضب: كفاية بقا تخلف في ايه مالك.

حسام: باب شفت يلي حصلي.

حسن: حصل ايه يعني.

حسام حكالو على كل حاجه.

حسن بضحك: ايه للتخلف دا انا شفتك مغمى عليك بغرفتك لا رحت حمام ولا حاجه وانا من اشويا فتت الحمام مفهوش حاجة ولا انقطعت كهربا ولا شي و اضاهر كدا كنت بتحلم.

حسام بخوف: ازاي مستحيل انا حاسه انو كان حقيقي لا حلم ولا حاجه.

حسن بحدة: فش عايزة تخلف على الصبح يلا بينا نجهز نروح الشغل فس ناقصين السيد واسد يفشو غلهم فينا.
"" "" ""
كان اسد يضرب احد المجرمين بقسوة واصواته علت المكان والموجودين امام الزنزانه ينظرون بخوف دخلت فتون فكانت نظرتها باردة.

عندما راها اسد استغرب جدا انها لم تشعر باي خوف وتنظر بكل برود.

بعد اشويا قرب منها: امنيح انكي لما تخافي من مناظر دي عشان يبقى تعليمي اسهل ليكي.

فتون ببرود: متى نبدأ بالتدريب.

اسد: لان تعي ورأي.

بعد ساعتين من تدريب كانت فتون متسطحه بتعب على لارض تشعر بكل جسمها يوجعها.

فتون: بدي شهر ما اتحرك من سرير.

ابتسم عليها اسد وهوي مستغرب جدا من نفسه لانها يتعامل معها هكذا ويتحدث فهو لم يعبر اي فتاة من قبل ولم يدخل اي علاقة من قبل فالبارحه كانت اول قبلة له الذي لم تجعلة ينام طوال الليل وهو يفكر بها لكنه لم يضهر فقال ببرود.

اسد: كفاية كسل عنا لسه تدريبات كثيرة.

فتون: بالله عليك سيبني ارتاح اشويا والله انا بشرية زيكم.

اسد ببرود: ولا ثانيه يعني ما بتخافي من المناظر المرعبه بس تخافي من تدريب ازاي عايزة تقوي وانتي كدا.

فتون بحدة: مين قلك ما بخاف هيني قايمه وهفرجيك. قامت بكل غضب من مكانها ثم رجعت جلست مكانها.

فتون: اخ فش قادرة مين حكى ما بخاف وربنا انا بخاف ياعم.

لم يستطع اسد كتم ضحكته فضحك عليها بصوت عالي عليها.

سرحت فيه فتون من جمالة وجمال ضحكته فكان ولا بالأحلام.

فتون ببسمه حب: الله انته يساحر كدا ازاي ضحكتك عسل يخرب جمال امك ايه الحلوة دي ايه القشطه دي ياخراشي ياناس على جمالو وحلاتو انا مفتش كدا قبل كدا.

انتبه ليها اسد فاوقف ضحك فنظر اليها بتوتر ثم سرحو ببعض بحب بدون وعي.
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "

الظابط والغامضةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن