Capitolul 4

187 16 1
                                    

Patt a ajuns la birou la șapte dimineața. Tânărul asistent a reușit să-și depoziteze lucrurile personale în sertar, apoi s-a așezat să reflecteze la ceva în tăcere, înainte de a scoate un oftat mare și de a se ridica pentru a merge spre biroul șefului său. Era însoțit de o senzație persistentă de rău de care nu se putea debarasa, care îl deranjase toată noaptea. 1 Când ușa mare s-a deschis, biroul, care fusese odată organizat, părea mai haotic decât de obicei. Mai multe obiecte erau scoase din loc, iar lucrurile de pe birou fuseseră măturate într-o parte. Uitându-se la podea, un prespapier mare zăcea strâmb, ca și cum ar fi fost aruncat acolo.

  În ciuda greutății din inima sa, Patt a continuat să organizeze lucrurile. Își îndeplinea în continuare îndatoririle fără greșeală.  

- E ca o mini-zonă de război aici. Probabil că s-au distrat mult, nu? a murmurat Patt în timp ce ridica cu grijă fiecare obiect și îl punea la locul lui.

Un zâmbet amar îi apăru în colțul gurii, iar ochii săi, de obicei strălucitori, se întunecară ușor. Curând, ușa biroului s-a deschis din nou, iar sunetul ritmic al pașilor a indicat cine era.  

- Bună dimineața, șefule.

   Tânărul asistent l-a salutat cu eticheta adecvată, îndepărtându-se de birou pentru a-i face loc superiorului său.  

-Ai terminat cu biroul?

- Ați găsit ceea ce căutați?

- Da, mulțumesc oricum pentru atenționare.

   Tonul lui Elis avea o ușoară notă de sarcasm, dar Patt a decis să nu prelungească conversația.   Nu avea rost să se certe la prima oră a dimineții.  

- În regulă, oricum... vrei niște cafea chiar acum? a întrebat Patt cu indiferență.  

-- Hmm, a mormăit pur și simplu Elis cu un zâmbet, cu mâinile dezinvolt în buzunarele pantalonilor.

  Patt a ieșit din cameră și s-a întors la scurt timp după aceea cu cafea și două felii de pâine prăjită cu marmeladă de portocale și unt proaspăt, micul dejun preferat al șefului său. A pus micul dejun jos și a plecat la fel de liniștit cum intrase. Patt și-a petrecut dimineața recuperând restanțe și raportându-i meticulos șefului său despre diverse întâlniri. Atmosfera dintre ei era tensionată și rece, lipsită de obișnuitele glume sau întrebări despre bunăstarea celuilalt, care fuseseră obișnuite de-a lungul anilor. Era pur și simplu comportamentul unui șef și al unui subordonat.   Asta e bine!   Doar un șef și un subordonat.  

- Patt... era să ne arzi pe toți. Elis aproape că ne-a dat foc tuturor.

   Em s-a apropiat de birou și a șoptit în timp ce răspundea la un e-mail intern. Tânărul l-a ascultat compătimitor, bănuind că vocea aspră caracteristică lui Elis trebuie să-i fi făcut pe toți să aibă părul pe cap.  

- Îmi pare rău, a spus Patt, părând cu adevărat vinovat.  

- E în regulă. Șeful este mereu așa. Dar tu, Patt, te pricepi atât de bine să te descurci cu el indiferent de situație, a spus Em cu admirație, apoi a continuat să discute, ca și cum ar fi avut nevoie să se descarce pe cineva.

- Când ți-a sunat telefonul de la birou, am răspuns eu pentru tine. Atunci a început Elis să vocifereze. Când i-am spus că ai plecat, a explodat, făcându-i pe toți cei de la etaj să se strâmbe.

   Patt a zâmbit slab, imaginându-și cum trebuie să fi arătat și să fi acționat Elis. Elis era o nucă greu de spart, mai ales când era nemulțumit. De multe ori părea fioros, ca să nu mai vorbim de vocea lui profundă și răgușită care dădea fiori pe șira spinării.   Acesta a fost momentul în care Em a început să pară incomod, pe măsură ce atmosfera devenea rece. Patt s-a întors și și-a dat seama că Elis se apropia de conversația lor.   Em și-a redus rapid la tăcere bârfa despre șef, respirația și panica ei fiind evidente în timp ce îl saluta pe șeful impunător înainte de a se scuza rapid la vederea privirii lui terifiante.    

Iubesc un tip rău 🩵Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum