3 bulan telah berlalu
Hubungan freen dan rat semakin akrab sehingga menimbulkan gosip mereka bercinta.
Becky juga masih belum sedar dari komanya, tuan dan puan Amstrong setia menemani becky, urusan kilang dan pejabat tuan Amstrong menyerahkan kepada Richie abang kepada Becky.
Freen masih tidak mengetahui keberadaan becky, dia juga berkali kali datang ke kilang, pejabat dan rumah keluarga Amstrong untuk menemui Becky namun dia tetap tidak menemuinya seolah² Becky hilang tanpa jejak.
Freen cuba untuk membuat dirinya sibuk dengan pelajarannya untuk melupakan Becky dia sudah terlalu sakit hati dengan Becky yang pergi meninggalkan tanpa memberitahu keberadaannya.
Di kolej
"Freen jom kita ke kantin" ajak rat.
Freen hanya mengangguk rat memegang tangan freen, freen membiarkan saja rat memegang tangannya.
Semua mata tertumpu ke arah mereka.
Mereka bercinta ke?
Macam mana hubungan freen dan Becky?
Diorang sesuai juga kalau diorang betul² couple
Begitulah agak² gosip dari pelajar² melihat rat dan freen.
Rat tersenyum mendengar gosip namun tidak dengan freen dia seperti tidak menyukai gosip itu.
Walaupun dia sedang dekat bersama rat namun hatinya masih mencintai becky perempuan yang telah menghilangkan diri selama tiga bulan.
Dia masih menunggu kekasihnya sehingga kekasihnya kembali walaupun dia tidak mendapat update dari sang kekasih.
"Oii korang berdua ni seperti kekasih, meluat aku tengok" kata nam.
"Ala kau jealous ke aku dekat dengan freen?" Tanya rat.
"Sorry ye tak ada masa aku nak jealous pada kau, by the way freen macam mana dengan Becky kau dah dah tahu keberadaan dia dekat mana?" Tanya nam, freen menggeleng
"Belum nam, aku rindu sangat² dekat dia dah lama aku tak jumpa dia peluk dia, aku tak tahu lah dia apa salah aku pada dia sehingga kini dia belum munculkan diri" kata freen sedih.
Nam memegang tangan freen.
"Dahlah jom kita makan kejap lagi loceng akan berbunyi" rat mengubah topik apabila melihat muka freen berubah.
Walaupun hatinya panas mendengar nama Becky disebut² oleh nam dan freen.
"Freen nanti kau balik dengan aku okay" kata rat saat ini mereka bertiga sedang berjalan ke kelas.
Freen mengangguk.
"Rat kau boleh masuk ke kelas dulu tak aku nak bercakap dengan freen berdua" kata nam. Rat mengangguk lalu dia pun pergi meninggalkan freen dan nam.
"Freen kau tak rasa ke yang rat tu suka kan kau?" Tanya nam.
"Apa masalahnya biarlah dia"
"Freen kau ni bodoh ke ataupun buat² bodoh kau tak rasa ke yang perhatian rat bagi dekat kau tu menunjukkan kau ni special dimata dia aku cuma nak pesan dekat kau je freen jauhkan diri kau dari rat aku tak nak Becky dapat tahu pasal ni" pesan nam
"Nam kau tahu sendiri becky menghilangkan diri entah kemana, dia macam mana sihat ke? Dia buat apa? Selama ni akan tunggu update dari dia tapi aku tak dapat apa² aku call aku mesej semuanya tidak dijawab oleh dia" kata freen panjang lebar.
"Tapi kau dengan dia masih dalam hubungan lain lah kalau kau dengan dia dah berakhir kau jangan bagi muka dekat rat aku risau dia akan buat sesuatu untuk pisahkan kau dan Becky, aku bukan tak sokong hubungan kau dengan rat tapi aku tak nak salah satu daripada korang terluka aku harap kau faham maksud aku" kata nam.
Freen hanya diam lalu dia pergi meninggalkan nam.
Freen merebahkan badannya diatas katil kata² nam bermain difikirannya.
Apa yang diberitahu nam itu ada betul juga, dia menghembuskan nafasnya panjang lalu dia bangun dan membersihkan dirinya.
Di hospital
Tuan Amstrong sedang memujuk sang isteri untuk makan.
"Sayang awak makan lah nanti awak sakit" kata tuan Amstrong
Puan Amstrong melihat kearah anaknya yang masih terbaring lalu dia melihat kearah tuan Amstrong. Dia mengangguk dan memakan makanan itu.
"Awak tak masuk office lagi? Dah 3 bulan awak tak masuk nanti apa dikatakan staf" tanya puan Amstrong.
"Pasal tu awak tak payah risau saya dah suruh Richie yang uruskan" kata tuan Amstrong
"By the way awak tak bagitahu freen Becky eksiden saya yakin dia pasti mencari becky sebab dah tiga bulan Becky tak datang menemui dia" kata puan Amstrong.
"Saya memang nak bagitahu freen tapi saya tak ada nombor dia rumah dia pun saya tak tahu awak tahu sendiri yang anak awak tu jenis berahsia pasal hubungan diorang pun dia rahsia kan daripada pengetahuan kita kalau dia tak terkantoi dengan kita hari tu mungkin sampai sekarang anak awak tu berahsia" kata tuan Amstrong.
FLASHBACK
Freen dan Becky sedang berasmara dalam bilik Becky tanpa mereka sedari pintu bilik itu tidak berkunci.
"Ehem ehem"
Dengan reflek freen dan Becky memandang kearah suara, Becky menolak lembut badan freen apabila melihat mama dan daddynya tercegat di depan pintu sambil menyilangkan tangan.
FLASHBACK END
Puan Amstrong tersenyum mengingatkan kejadian dimana freen dan Becky tertangkap basah sedang berasmara dalam bilik Becky sewaktu mereka tiada di rumah.
"Tapi agak² kita pun dah lama tak berhubungan badan, rasa nak berhubungan badan balik" usik tuan Amstrong.
Puan Amstrong yang sedang meminum air tersedak mendengar usikan dari tuan Amstrong dia mencubit lembut pinggang tuan Amstrong.
Tuan Amstrong ketawa kecil sudah lama dia tidak melihat muka sang isteri yang merah seperti buah tomato.
"Awak jangan nak mengada erk kita dah tua ingat umur tu sikit" kata puan Amstrong.
"Dah tua erk saya rasa kita berdua masih muda lagi umur saya baru 54 dan awak 40" kata tuan Amstrong.
"Dah lah malas saya nak layan awak"
"Kalau tak dapat jatah cium mulut pun jadi lah buat obat hilang kan rasa mengidam" kata tuan Amstrong
"Ishhh awak ni" puan Amstrong cuba untuk memukul tuan Amstrong tapi ditahan oleh tuan Amstrong.
"Cepatlah kiss sini"
Tuan Amstrong mengusik sang isteri dengan meletakkan jarinya di bibir.
Puan Amstrong tidak melayan kerenah suaminya. Mereka berdua saling bergurau senda tanpa mereka sedari seseorang tersenyum melihat kelakuan dua pasangan tersebut.
'Ya tuhan akhirnya aku telah kembali dalam dunia ni terima kasih kau masih memberi aku peluang untuk hidup setelah kejadian ngeri dalam hidup ku' Guman becky dengan menitiskan air mata.
Ya Becky sudah tersedar dari komanya.
"Eh becky kamu dah sedar sayang"
Tuan Amstrong terkejut anak perempuannya sudah sedar dari koma.
Becky tersenyum lalu tuan Amstrong keluar untuk memanggil sang doktor.
Puan Amstrong menangis apabila melihat anaknya sudah tersedar. Dia menggenggam tangan Becky lalu mengucupnya.
Bersambung...
TQ 😊 sorry kalau kurang memuaskan hati semua