[<<• Rozdział 21 •>>]

11 2 1
                                    

Był już ranek, a Wronia Łapa żegnał się z przywódczynią. Gdy to zrobił, koty zabrały kotkę, i ją pochowały. Kocur wstrząśnięty wstał, i ruszył do nowej przywódczyni, która właśnie wróciła od księżycowego kamienia.
- Poranna Gwiazda! Poranna Gwiazda! - Zawyli Wojownicy Klanu Mgły. Gdy kotka przywitała się z nimi, odrazu wskoczyła na Wysokie Drzewo.
- Niech wszystkie koty zdolne polować, zbiorą się pod Wysokim Drzewem na zebranie Klanu! - Zawołała, jednak jej ogon i głowa dalej były spuszczone w dół. Gdy wszystkie koty podeszły do Wysokiego Drzewa, łącznie z nim, usiadły i czekały.
- Niestety, jak wiecie Lodowa Gwiazda umarła, broniąc Klanu. Poświęciła się, jak prawdziwa Wojowniczka, i teraz moim obowiązkiem zająć jej miejsce. - Ciągnęła. - Dlatego, chciałabym wybrać nowego zastępcę. Mam nadzieję, że Klan Gwiazd uszanuje mą decyzję, nowym zastępcą przywódcy zostanie Świerkowy Nos!
Gdy zakończyła, Świerkowy Nos skłonił się przed przywódczynią.
- To wielki zaszczyt, Poranna Gwiazdo - Miałknął z szacunkiem. - Obiecuję, że będę bronić Klanu, oraz kodeksu Wojownika do swej ostatniej kropli krwi.
Kocur wypowiadając te słowa, wypiął pierś, i stanął prosto, patrząc kocicy w oczy. Gdy zakończył, Klan zaczął wiwatować:
- Świerkowy Nos! Świerkowy Nos!
Wronia Łapa w końcu wstał, i zmęczony tym dniem, wolno pokierował się do legowiska. Przeszkodziła mu jednak przywódczyni, gdy usłyszał jej głos.
- Muszę też, pochwalić jednego z kotów, i mianować go na Wojownika - Miałknęła, patrząc na niego zachęcająco. Kocur kiwnął delikatnie głową, i stanął na środku polany, przed przywódczynią. - Wronia Łapa okazał wielką odwagę, atakując Nocną Gwiazdę. W walce walczył jak prawdziwy Wojownik, i zasługuje na nową rangę.
Poranna Gwiazda omiotła spojrzeniem całą polanę, po czym kontynuowała:
- Ja, Poranna Gwiazda, przywódczyni Klanu Mgły wzywam naszych Wojowniczych przodków by spojrzeli na tego ucznia. Uczył się pilnie, by zrozumieć wasz szlachetny kodeks, i ja polecam wam go jako Wojownika. Wronia Łapo, czy obiecujesz przestrzegać kodeksu Wojownika, i bronić go nawet ceną życia?
- Obiecuję! - Odpowiedział bez wahania.
- A zatem, Wronia Łapo, od dzisiaj będziesz zwany Wronim Ogonem. Klan Gwiazd ceni twą lojalność i odwagę, a my witamy cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Mgły!
- Wroni Ogon! Wroni Ogon!...
________________________________
Książka zawiera 21 rozdziałów, i w przeliczeniu na strony, ponad 105 stron.

WOJOWNICY NOWE POKOLENIE TOM 1 // UCIECZKA SAMOTNIKAOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz