Pov Lisa.
'Ben je klaar?' hoor ik Harry door mijn deur roepen. 'Ja, kom maar binnen.' Harry komt binnen en begint te lachen. 'Wauw, jij ziet er prachtig uit.' lacht hij sarcastisch. Maar ook ik schiet in de lach als ik Harry zie. Harry heeft een blonde pruik opgezet en zit er zeker uit als iemand ander. 'Jij ziet er ook prachtig uit.' Lach ik. 'Kom we gaan een borreltje drinken.' Samen lopen we naar beneden en beginnen wat te drinken tot de taxi voor de deur staat. Samen lopen we naar de taxi en stappen in.
Samen lopen we door Utrecht heen en gaan in een rij staan van de discotheek. Al snel kunnen we door lopen naar binnen en bestellen gelijk een drankje aan de bar en gaan op de dansvloer staan. Samen zingen we hard mee met de liedjes en staan we te dansen als een paar stelletje gekken. Dit voelt zo goed, om weer even helemaal gek te doen, terwijl niemand je kent. Niet dat veel mensen mij kennen, beroemd ben ik toch niet. Ik voel de ogen op mij branden van de andere mensen, maar het kan me nu echt helemaal niks schelen. 'Ooooh, ik ben zo blij dat je hier bent.' schreeuw ik in zijn oor. 'Ik ook' schreeuwt hij terug. Ik sla mijn arm om zijn schouder en samen bewegen we heen en weer op de muziek. Terwijl ik hard mee zing kijkt Harry mij lachend aan. 'Je bent nog steeds zo goed in zingen.' zegt hij lachend, ik geef hem een duwtje tegen zijn arm. 'Niet overdrijven hoor.'
Later op de avond lopen we met zijn tweeën door de centrum van Utrecht en zie dan het kantoor van de jongens. De lampen schijnen nog. Zal die arme Matt nu nog aan het werk zijn? vraag ik me dan af. 'Waar kijk je naar?' vraagt Harry die achterom kijkt aangezien ik gestopt ben met lopen. 'Dit is het kantoor van Milo. Ik denk dat ze de lampen aan hebben gelaten.' verzin ik ter plekken. 'Zullen we zo maar naar huis gaan? Ik ben wel een beetje moe van die lange reis van vandaag.' Vraagt Harry en ik knik.
Iemand schud aan mijn arm. 'Lies? We zijn thuis.' Ik haal mijn hoofd van Harry zijn schouder af. 'Huh?' vraag ik verward. 'We zijn thuis.' Zegt Harry dan wat harder. Ik schrik en haal mijn portemonnee uit mijn zak om de taxichauffeur te betalen. We stappen uit en slingerend lopen we naar binnen. Ik pak een chips uit de kast en ga daar mee aan tafel zitten. 'Je moet Milo wel even uitnodigen morgen. Ik wil nu toch wel die toffe broer van je ontmoeten.' Ik lach. 'Ik zal hem morgen vragen.' zeg ik dan en kijk hem met een knijpende oog aan. Harry slaat zijn arm om mij arm heen. 'Kom schat, het is tijd om naar bed te gaan.' Ik knik. 'Je hebt gelijk lieverd.' Samen lopen we naar boven en zet Harry mij op mijn bed neer. 'Slaap lekker Lies.' 'Slaaplekker haz.' Ik laat mij achterover vallen en kijk op mijn telefoon en open een berichtje.
Matthy: Zo ben nu pas klaar met de edit, het zat maar niet mee. Hoe was jouw dag?
Mijn lippen beginnen te glimlachen van oor tot oor. Ik kijk naar de tijd. Het is inmiddels alweer 2 uur later dan dat ik het berichtje van heb gekregen. Maar toch besluit ik er nog om er antwoord op te geven.
Ik: Mijn dag was geweldig.
In de ochtend wordt ik wakker van de deurbel. Ik sta op en doe snel een huisbroek aan en kijk snel in de spiegel. Snel probeer ik mijn haar wat te fatsoeneren en loop dan naar de deur toe. 'Matthy?' ik schrik een beetje, waarschijnlijk zie ik er vreselijk uit. Hij kijkt op en glimlacht. 'Hey, ik heb je een berichtje gestuurd. Maar ik kreeg niks terug. Ligt toevallig mijn microfoontje hier nog? Ik ben hem namelijk straks nodig voor de opnames.' Ik kijk slaperig aan en stap op zij. 'Kom binnen, ik ben net wakker. Heb je hem hier neergelegd dan?' kijk ik hem vragend aan. Hij geeft een kus op mijn voorhoofd. Gelukkig niet op mijn mond, mijn ochtendgeur zal hem echt niet goed doen na al die drank. 'Volgens mij had ik het op de keuken neergelegd.' Samen lopen we naar de keuken en hij showt hem mij als hij zijn microfoon gevonden heeft. 'Heb je gisteren een feestje gevierd zonder mij?' vraag hij dan en kijkt naar de troep wat in het huis rondslingert. Ik lach als ik even terug denk aan gisteren en de shotglaasjes op tafel zie staan. 'Zullen we even stukje lopen?' vraag ik hem dan. Hij stemt in. 'Even snel eerst mijn tandenpoetsen.'
Samen lopen we naar buiten. Naast het vakantiehuisje zit een stukje bos en daar lopen we naar toe. 'Ehm, Ik weet niet als Milo ooit vertelt heeft wie mijn ex is.' Ik kijk Matthy aan die onder het lopen naar beneden kijkt. Hij kijkt dan op naar mij en samen stoppen we met lopen. 'Louis van one direction?' zegt hij dan vragend. Ik knik. 'Harry, van one direction is echt mijn beste vriend geweest in de tijd dat ik in Amerika heb geleefd. Als Louis op tour was en hij had zelf geen optredens kwam hij mij vaak gezelschap houden.' terwijl ik aan het praten ben zijn mijn vingers met elkaar aan het spelen van de zenuwen. Ik heb echt geen idee hoe hij dit op gaat pakken. 'Harry Styles?'vraag hij dan aan mij. 'Ja, hij is gisteren als verassing bij mij gekomen. En nu slaapt hij een weekje hier, tot hij weer naar huis gaat.' Matthy kijkt me verbaasd aan. Het is even stil. 'Hij is nu hier?' Ik knik. 'Serieus?' totaal kan ik niet de emotie van Matthy achterhalen. 'Vind je het erg?' vraag ik dan aan hem. 'Nee, tuurlijk niet. Ik kan gewoon even niet geloven dat mijn vriendin Harry Styles thuis heeft.' ik grinnik. Noemde hij mij nu echt zijn vriendin. Ik laat het langs mij heen gaan. 'Kom hier.' Matthy trekt mij naar zich toe in een knuffel en wrijft op mijn rug. 'Zullen we zo terug gaan, anders kom ik zo nog te laat bij mijn opnames.' Ik knik en laat me los uit de heerlijke knuffel. Hand in hand lopen we terug en stoppen voor zijn auto. 'Heb je je microfoon.' Hij voelt aan zijn zakken. 'Nee, volgens mij ligt hij nog binnen.' Samen lopen we naar binnen en dan staat Harry ook in de keuken en kijkt ons verbaasd aan. 'Hey, jij bent dus Milo?' Harry wrijft zijn haar uit zijn gezicht en wil zich voorstellen aan Matthy. Die nog net niet met zijn mond open staat van verbazing. 'Dit is Milo niet. Dit is Matthy.' Matthy en ik kijken elkaar aan. 'Hello Matthy, ik ben Harry.' 'Hoi Harry.' is het enigste wat uit Matthy zijn mond komt. 'Sorry, ik moet echt gaan.' zegt hij als hij op de klok kijkt. Ik loop met Matthy naar buiten. 'Succes vanmiddag.' 'Dankjewel, jij ook veel plezier vandaag.' Matthy buigt zijn hoofd naar voren en we geven elkaar een kus.
'Zo en wie is Matthy?' vraagt Harry als ik de keuken weet binnen kom lopen. 'Matthy. uh, Matthy zit bij mijn broer in de Bankzitters. Hun youtube channel. Een vriend van mij.' Hij kijkt met met rollende ogen aan. 'Een vriend.' lacht hij. 'Nou, we zijn elkaar gewoon aan het leren kennen. Daten misschien.' Ik haal verontschuldigend mijn schouder op. Harry komt naast me staan en pakt met zijn handen mijn armen vast. 'Lies, het maakt mij echt niet uit, dat je verder bent gegaan. Ik ben misschien ook de goede vriend van Louis, maar jij net zo goed. Het leven gaat gewoon door.' Ik kijk hem dankbaar aan en dan geven we elkaar een knuffel. 'Dankjewel Harry.' Hij trekt zicht terug en kijkt me dan met een gefronst hoofd en een glimlach aan. 'Nodig je anders je broer uit voor eten vanavond. Gaan we samen koken.' Ik rol met mijn ogen. 'Ik zal hem uitnodigen. Maar wat wil je voor eten maken?' 'Pasta a la Harry natuurlijk.' Ik pak mijn telefoon erbij en tik Milo aan. 'Hey zus. Wat is er?' vraagt hij. 'Hey Miel. Heb je zin om vanavond bij mij thuis te eten. Harry is gekomen en wil jou graag een keer ontmoeten.' Ik hoor hem tegen de jongens praten. 'Sorry, we zaten in de opnames, wat zei je.' Ik herhaal nog een keer wat ik aan hem vroeg. 'Ja, tuurlijk kom ik.' zegt hij enthousiast.
JE LEEST
Best Friends Brother (fanfic bankzitters)
FanficLisa komt naar een breakup weer terug wonen in Nederland naar een lange tijd en besluit haar leven weer op te pakken en een mooie tijd te herbleven met haar broer Milo. Maar snel wordt ook haar breakup vergeten als ze weer spontaan verliefd wordt op...