21.

26 1 0
                                    

POV LISA.

Het is half negen en ik loop de dagbesteding van mijn werk binnen. In mijn linkerhand heb ik een cappuccino en in mijn rechterhand een munt thee voor Marleen. Marleen is nog niet te bekennen dus neem ik alvast plaats achter de computer om mij te verdiepen in de laatste week dat ik niet aanwezig was. Patrick komt dan binnen gelopen en geeft een knuffel. 'Hoe gaat het?' vraag hij aan mij. 'Goed en met jouw?' Hij knikt en wrijft met zijn hand door mijn haren. 'Binnenkort even bij praten. Ik moet zo echt naar de bewoners toe om hun klaar te maken.' 'Is goed.' snel loopt hij weer verder en geeft een lucht kus en ik doe alsof ik hem opvang. 'Hey.' zeg ik tegen Marleen als ze naast me komt zitten. Ze kijkt me aan en blijft stil. 'Wat is er?' vraag ik dan bezorgd. 'Ben je een fan girl van One Direction?' vraagt ze dan en pakt haar thee. Ik kijk haar vragend aan. 'Hoezo?' 'Liam Payne is overleden en jij bent er opeens een week lang niet.' Ik  schud mijn hoofd. Nu moet ik haar ook nog de waarheid vertellen. Ik neem een diepe zucht. 'Ik heb zes jaar een relatie gehad met Louis Tomlinson en ja, ik ben een week bij hem geweest om hem te steunen.' Marleen begint te lachen. 'Ja en ik ben getrouwd met de Paus.' 'Ik meen het serieus.' 'Stel dat jij een relatie zou hebben gehad met Louis, dan zou heel de wereld dat toch weten.' Ik pak mijn telefoon erbij en laat haar wat foto's van mij samen met Louis zien. Haar mond valt open van verbazing. 'Fuck. Nee. Wow.' meer komt er niet uit haar mond. Ze lijkt sprakeloos. 'Kende jij Liam dan ook goed.' 'Af en toe een keer gezien. Maar de jongens hebben het allemaal druk. Dus we zagen ze eigenlijk bijna nooit. Behalve Harry, dat is mijn beste vriend.' 'Nee ga weg. Dat was echt wel mijn favorietje. Maar je loopt dus eerst met Louis en nu met die ene van de Bankzitters? Je gaat wel achter de beroemde jongens aan zeg.' Ik begin te lachen. 'Hoe gaat het trouwens met die van de bankzitters? Als iets gebeurd tussen jullie?' 'Matthy bedoel je? Ja, we daten een beetje.' zeg ik zachtjes. 'Matthy bedoel ik zeker.' zegt ze lachend. 'Ik ken ze niet zo goed hoor.' 

Ik zet een krukje naast de piano neer waar Meneer Harms liedje op aan het spelen is. Ik geniet van de klanken en begin zachtjes mee te zingen met het liedje wat hij speelt. 'Wat zing je toch prachtig, jonge dame.' zegt meneer Harms als hij klaar is met het liedje. 'Dank u. Jij kan ook dit liedje perfect spelen zeg.' Ik kijk hem aan met een glimlach. 'Mag ik eens?' vraag ik en wijs naar de piano. 'Tuurlijk.' Meneer staat op en we verwisselen van plaats. Ik begin met het liedje en zing mee. Ondertussen komen de andere ouderen ook bij de piano staan. Ze applaudisseren als ik klaar ben. Ik kijk naar de deuropening en zie Matthy daar staan. Hij kijkt met zijn stralende ogen in mijn ogen. Ik sta op en loop naar hem toe. 'Wat doe jij hier?' vraag ik zacht, zodat de andere mensen het niet kunnen horen. 'Ik ben wat vergeten bij je thuis en ik ben het echt nodig zo.' Zegt hij zacht terug. 'Alweer?' 'Erg hé?' ik lach en loop naar mijn tas toe om de sleutel te pakken. 'Wil je de sleutel in de bloempot leggen naast de deur.' 'Komt goed.' Hij geeft super snel een kusje op mij mond en gaat er vandoor. Voor mij gevoel loop ik helemaal rood aan en draai me om en kijk naar Marleen. o my god. zie ik haar lippen bewegen en ze trekt paar keer haar wenkbrauwen op. 

Aangekomen thuis pak ik mijn sleutel uit de bloempot en open de deur. Zacht hoor ik een muziek je op staan. Ik hang mijn jas op aan de kapstok en ik loop naar de keuken. Ik zie dat de tafel netjes gedekt is en er branden kaarsje. Er komt spontaan een glimlach op mijn gezicht. Zo lief dit. Ik kijk naar de aanrecht en zie dan Matthy achter de gasfornuis staan en roert in de pan. Hij kijkt op en loopt naar me toe en slaat zijn armen om mijn nek. 'Hey lieverd, hoe was het op je werk?' Zijn ogen blijven mijn ogen aan kijken. 'Goed, maar dit maakt mijn dag helemaal goed.' Ik geef hem een kus. 'Maar je was niet wat vergeten?' Matthy begint te lachen. 'Ik wilde gewoon je verrassen. Hopelijk vind je het niet erg dat ik erover gelogen heb.' Ik trek mijn neus op en begin dan ook te lachen. 'Hierom zou ik nooit boos worden.' We belanden in een lange zoen. 'Hmm, ik moet nu echt even bij het eten kijken. Neem je alvast plaats aan tafel?' 'Ja, meneer.' Genieten kijk ik naar hoe Matthy zich heen en weer beweegt in de keuken. Hij opent de koelkast en komt met een wijnfles naar de tafel lopen. 'Ik heb een nieuwe gekocht.' zegt hij en kijkt me aan met een scheve glimlach. 'Ben benieuwd hoe deze smaakt!' Hij schenkt twee glazen aan en zet dan de pannen op tafel neer en schept onze borden vol. 'Ziet er goed uit.' zeg ik terwijl ik hem aan kijk in de ogen. 'Nu hopen dat het ook goed smaakt.' zegt hij twijfelend. We toosten onze glazen en genieten van het lekker eten.  'Je klonk echt geweldig op de piano. Ik snap nu wel waarom Milo ook best wel goed kan zingen.' We beginnen te lachen, maar ook begin ik een beetje te blozen. 'Vond je het echt goed?' vraag ik dan toch wat onzeker. 'Ja, je kan ook echt mooi zingen.' 'Dankje?' zeg ik dan toch vragen. 'Lisa, ik zou nooit tegen je liegen. Als ik vond dat het vals was had ik gewoon niks gezegd.' Matthy kijkt me serieus aan. 'Dan had je het ook moeten zeggen! Dat is dan het aller eerlijkste.' 'Daar heb je gelijk in. Maar vaak komt zo iets toch onaardig over.' Ik haal mijn schouders op. 'Stel, ik zing erg vals en ik wil me opgeven voor the voice, zou je daar nooit wat van zeggen dat ik niet zingen kan. Maar dan zet ik mezelf echt voor schud.' Matthy lacht. 'Ja, oké, ik zou dan wel zeggen dat dat niet echt een goed idee zou wezen. Zou je daar aan mee willen doen dan?' 'Zou je het me aanraden?' stel ik de vraag terug. 'Jou wel. Je bent echt goed!' ik lach. 'Nee, ik zou nooit mee doen aan een programma. Ik hou niet eens om zo beroemd te zijn. Laat mij maar gewoon rustig mijn eigen ding doen.' Matthy knikt begrijpend. 'En er zijn echt wel meiden of jongens die beter zingen dan mij.' 'Voor mij, zing jij het allerbeste.' Ik rol een keer met mijn ogen. 'Grapjas.' 

Na dat ik gedoucht heb, heb ik een heerlijke dikke sweater aangetrokken en een sportbroek. Mijn haar heb ik gefrommeld in een knot en heb dikke wolle sokken over mijn broek gedaan. Ik zie Matthy op het bed liggen. Hij scrolt een beetje op zijn telefoon. Ik loop naar het bed toe en ga naast hem liggen. Ik sla een arm en een been om hem heen en rust mijn hoofd op zijn borst. Matthy slaat een arm om me heen en legt zijn telefoon weg om mij te knuffelen. Ik voel hoe Matthy mijn gewassen haar ruikt. Ik kijk omhoog en we beginnen elkaar te kussen. 'Ga je zo lekker slapen? Morgen moet je werken.' Vraagt Hij en ik knik. We geven elkaar nog een kus en proberen dan allebei te slapen. 

heyy,

hier is weer een nieuwe deel. Morgen moet ik werken waardoor de volgende deel pas vrijdag weer online komt. 😊

Best Friends Brother (fanfic bankzitters)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu