15.

46 2 0
                                    

Pov Matthy.

Met alle verbazing stap ik uit mijn auto. Wauw, ik heb de echt Harry Styles ontmoet. Wat ongemakkelijk ook, zo uit het niets en ik moest er ook nog zo snel vandoor. Ik schud even mij hoofd. 'Hé Matt, je bent in dromenland.' Milo zwaait voor zijn ogen. Ik kijk op naar hem. 'Thanks, dat je mij eruit haalde.' Milo lacht. 'Waar dacht je aan man?' Ik haal mijn schouders op. 'uhm, Ik was net bij je zusje' verder kom ik niet omdat Milo mij onderbreekt. 'Wat deed je bij mijn zusje?' Ik rol met mijn ogen. 'Ik had mijn microfoon nog bij haar liggen. Maar Harry was daar?' zeg ik dan weer verbaasd. 'Ja, dus. Heb ik je dat niet verteld gisteren dan?' Milo kijkt mij vragend aan. 'Ik heb jullie helemaal niet gesproken gisteren. Gisteren was ik de hele avond op kantoor.' 'Oh' zegt hij dan. 'Nee klopt, ik heb het ook eigenlijk aan niemand vertelt.' zegt hij dan lachend. 'Hey boys' Koen komt eraan gelopen. 'Klaar voor de eetwedstrijd? Robbie en Raoul zitten er al klaar voor.' 'Tuurlijk, ik ben bereid om dit keer te gaan winnen.' zegt Milo vol overtuiging en we lopen Koen achterna en nemen plaats aan tafel. 

'Oh sorry jongens, deze moet ik even opnemen.' Zegt Milo dan. Gelukkig is het net het moment dat we wachten op het eten. Hij loopt weg en na een kort gesprek hangt hij op en komt weer terug lopen. 'Nou was het belangrijk?' vraag Koen dan. 'Zou jij wel willen weten hé.' antwoord hij terug. 'Ik weet graag alles, dat weet je toch.' Ik lach. 'Wat ben jij stil vandaag, gaat het wel goed met jou?' vraag Koen dan aan mij. 'Mag ik niet een keer een dag wat stiller zijn.' Kat ik terug. 'Oh nou sorry hoor.' Hij houd verontschuldig zijn handen omhoog. Milo opmerkelijk met zijn ogen. 'Slecht nacht gehad?' vraag Raoul dan aan mij. 'Matthy heeft Lies met een andere jongen gezien. Hij is een beetje Jaloers.' zegt Milo dan en kijkt mij aan uitdagend aan. Hij houd er wel is van op de boel op te fokken. Ik zucht. 'Ik ben helemaal niet jaloers.' 'Lisa met een andere jongen.' vraagt Robbie dan verbaasd. 'Ach er is gewoon een goede vriend uit Amerika bij haar op bezoek. Niks jaloers om op te worden. Ze doen jaren lang leuke dingen samen.' 'Nou, niks mis mee toch?' vraag Robbie dan aan mij en kijkt mij aan. 'Ik ben ook niet Jaloers.' herhaal ik nog een keer. Milo lacht om alle opmerkingen en schud dan lachend zijn hoofd.  'Het was maar een grap jongens.' 

Pov Milo

Na de opnames sta ik nog even in het kantoor en Koen is ook nog aanwezig. 'Hé Koentje, heb je het druk vanavond?' Ik loop naar hem toe en we geven elkaar een boks. 'Nee hoezo?' 'Ik heb zo een etentje bij Lisa, heb je misschien tijd om mij vanavond op te halen. Ik heb wel even zin om  een wijntje bij het eten te drinken.' Koen knikt. 'Prima kerel.' 'Thanks.' Ik loop naar mijn bureau toe en zet mijn zonnebril op. 'Rond 10 uur?' vraag ik hem nog. 'Jahoor.' Ik loop naar de lift toe en ga met de lift naar de garage toe en stap in mijn auto.  Aangekomen bij het vakantiehuisje van mijn ouders loop ik naar binnen. 'Hallooo!' Roep ik dan en loop de keuken binnen. Waar een mooi gedekte tafel staat met kaarsen erop en een flesje wijn. 'Hoii Miel.' Lisa geeft me een knuffel en dan komt Harry ook te voorschijn. 'Hallo Milo, leuk je eindelijk eens te ontmoeten.' Zegt hij met een brede glimlach. Natuurlijk komt hij me erg bekent voor, niet alleen van zijn beroemdheid, maar ook van de facetime calls die ik zo af en toe met Lisa deed en ook dan Harry bij haar was. 'Eens gelijk.' We schudden elkaar een hand en geven ook een knuffel. 'Eindelijke en keer in levende lijven.' lach ik dan. 'Wat voor lekker eten hebben jullie gemaakt. Het ruikt hier heerlijk.' Lisa schud zijn hoofd. 'Ben je ook binnen.' Ik kijk haar vragend aan en ze geeft me een duwtje. 'Hoe gaat het, leuke opnames gehad vanmiddag?' vraagt Harry als ik aan tafel ga zitten. 'Jazeker, we hebben een eetwedstrijd gedaan.' 'En heb je gewonnen.' vraagt Hij nieuwsgierig. 'Raoul heeft als gewoonlijk weer gewonnen.' Lisa komt met een pan aangelopen en zet hem op tafel neer, terwijl Harry ondertussen in alle 3 de glazen wijn schenkt. 'Heb je dan nog wel trek.' Vraag Lisa dan. 'Ik heb maar niet te veel gegeten voor dit etentje, anders had ik natuurlijk wel gewonnen.' 'Jaja.' lacht Lisa dan. 'Hoe is je tour gegaan?' vraag ik om de onderwerp te veranderen aan Harry. 'De tour was geweldig, maar ook blij dat het weer achter de rug is. Even weer wat rust.' Ik knik begrijpelijk. 'Lijkt me erg vermoeiend.' Harry geeft me gelijk. 'Maar Milo, vertel mij is wat meer over Matthy? Lisa vertelt mij er niet veel over.' Ik verslik me in het slokje van mij wijn en begin te hoesten. 'Matthy, Ja Matthy. Matthy is een hele lieve rustige jongen. Hij is zeker wel een beetje gek, maar hij is ook echt wel een huismus. Beetje mensenschuw. Maar als hij met zijn echte vrienden is, kan hem niks te gek.' Harry luistert genieten hoe ik het vertel en dan kijkt hij Lisa aan. 'Zo Lisa, echt een ander persoonlijkheid dan Louis.' Lisa begint te blozen. 'Ja, Hij is zeker heel anders dan Louis.' zegt ze dan.  Ik begin ook te lachen. 'Hij is echt 100 procent anders dan Louis.' zeg ik erachter aan. 'Maar ik denk dat iemand die rustiger is ook wel goed is voor Lisa. Die kan haar misschien wat meer in bedwang houden.' Harry lacht. 'Ohja zeker. Dat denk ik ook' antwoord hij dan. Ik schenk mijn glas opnieuw vol en Lisa kijkt me verbaasd aan. 'Heb je je glas nu alweer leeg.' 'De wijn smaakt echt heerlijk.' ik nip er nog een slokje van. 'Hoe ga je naar huis?' vraagt ze dan. 'Koentje haalt mij op.'  

Na een super gezellig avond gaat dan toch de bel. 'Dat zal Koen wel zijn, is het goed als die even binnen komt?' vraag ik ze en kijk naar beiden. 'Tuurlijk.' zegt Harry. Ik loop naar de deur en Koen staat er zeker voor. 'Kom maar even binnen. Ik heb mijn drinken nog niet op.' Koen stapt achter mij aan en kijkt met een open mond als hij ziet wie er aan tafel zit. 'Nou snap ik dus dat Matthy jaloers is.' zegt hij dan lachend. 'Zie ik dit nou goed.' Harry kijkt ons vragend aan, want hij verstaat natuurlijk niks van Nederlands. 'Jaloers?' vraag Lisa dan. 'Ja Koen, dit is Harry.' zeg ik dan in het Engels. Harry staat op met een glimlach en stelt zich voor aan Koen. 'Ja, volgens Milo was Matt een beetje jaloers.' zegt Koen en ik begin te lachen. 'Ik zei het als een grap hoor, hij zei dat hij niet jaloers was.' probeer ik Lisa maar op gemak te brengen, voor ze zich echt zorgen gaat maken. 'Nouja, als hij bij Roxy was, dan zou ik dat misschien wel zijn hoor.' Geeft Koen eerlijk toe. 'Koen, ik had met zijn best vriend Louis, heeft Milo dat nooit verteld. Tuurlijk zal ik niet iets met Harry hebben' vraagt Lisa dan. 'Ja laatst hoorden we dat pas voor het eerst.' Lisa kijkt mij vragend aan.  'Ja, hallo, ze vroegen er ook nooit om.' Verontschuldigd Milo zich. 'Het is toch elk meisjesdroom om bevriend te zijn met iemand van One direction. Jij hebt het gewoon.' zegt Koen dan. 'Maar uh, Harry zit hier gewoon hé. Hij verstaat geen hol van wat jullie hier allemaal over hun loopt te praten.' zegt Lisa dan en wijst naar hem. 'This stupid idiots.' zegt ze dan en schud haar hoofd naar Harry. Hij moet lachen. 'Thanks Lisa.' zegt Koen dan.  

Pov Lisa. 

Als de jongens weg zijn zit ik nog samen met Harry aan tafel en hij schenkt nog een wijntje in. Zal Matthy echt jaloers zijn. Ik heb ook nog de hele dag niks van hem gehoord. Ik kijk een keer op mijn telefoon, maar ook geen appje van hem. 'Waar denk je aan?' vraag Harry dan. Ik haal mijn schouders op, moet ik dit wel met hem bespreken. 'Je kan alles vertellen hé tegen mij. Is het Matthy?'  Ik kijk naar Harry. 'Sinds hij jou heeft gezien, heb ik niks van hem gehoord. De jongens hadden net over dat hij jaloers zou zijn.' Harry pakt mijn handen vast. 'Lieverd, ga morgen naar hem toe, praat met hem, ga wat leuks met hem doen. Dat ik hier een week ben en vrij voor je heb geregeld, is niet gezegd dat je hele tijd bij me moet zijn.' Ik kijk hem aan en kijk hem met een bedankelijke glimlach. 'Het is ook niet niks voor mensen. Hij is misschien in Nederland heel beroemd, maar ik over de hele wereld. Iedereen kent mij, dus het is heel gek om zo iemand tegen te komen.' Ik zucht, Harry heeft gelijk. Het was in het begin ook ontzettend moeilijk voor mij om te beseffen dat ik in hun wereld terecht ben gekomen.  'Dankjewel Harry, je bent de beste.' In de tijd dat ik moeite had met het leven in het leven van een beroemdheid had Harry mij er ook echt doorheen gesleept. Ik sta op om hem een knuffel te geven. 'Laat zien dat je wat om Matthy geeft. Ik zie alles aan jou, dat je niks liever wilt dan hem.' Ik krijg spontaan een glimlach en geeft hem nog een knuffel. 'Je kent mij ook veelste goed, Hazza.' 

Best Friends Brother (fanfic bankzitters)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu