pov Lisa
'Daar zijn we dan.' Matthy parkeert zijn auto voor de deur. 'Heb je zin om nog even wat te drinken?' vraag ik. Hij kijkt me aan met zijn mooie glimlach, wat mij ook doet glimlachen. 'Ja, gezellig.' Samen stappen we uit de auto en lopen naar het huisje toen. Terwijl ik de sleutel omdraai van de deur geeft ik de deur nog een stoot en dan schiet hij los. 'Kom binnen in mijn ouders paleis.' zegt ik en laat Matthy voor op naar binnen lopen. Ik doe de deur op slot. 'Schrik niet, ik ontvoer je niet. Maar heb graag voor de zekerheid de boel op slot, hier in het bos.' Matthy lacht. 'Wat wil je drinken. Ik heb nog geen boodschappen gedaan, dus ik heb cola en koffie.' 'Doe maar een Cola dan.' Ik trek de koelkast open en haal een fles wijn te voorschijn. 'Ik heb ook wijn!' Matthy kijkt op. 'Nee, dankje, ik moet ook nog rijden straks.' Ik kijk hem lief aan. 'Aah kom op. Je mag hier blijven slapen. De bed van milo staat er nog wel.' 'Weet je het zeker?' hij kijkt me vragend aan. 'Anders stel ik het niet voor.' ik lach en show de wijn fles. 'Oke, Schenk het maar in.' Ik schenk de wijn in twee wijnglazen en plof op de bank naast Matthy. 'Proost.' ik hef mijn glas en hij tikt zijn glas tegen de mijne aan. 'Heb je nog plannen voor morgen?' vraagt Matthy aan mij en kijkt me diep in mijn ogen aan. Ik voel dat ik wat begin te blozen. 'Ik ga wat rond solliciteren. Ik moet toch wat geld binnen halen. Als ik niks ga doen raakt me spaargeld op.' 'Wat voor werk heb je in Amerika gedaan?' Hij neemt een slokje uit zijn glas en legt zijn arm over de leuning van de bank. 'Ik zorgde ervoor dat kinderen met een ongeneeslijke ziekte de dag van hun leven hadden.' Matthy kijkt verbaasd. 'Wauw, je hebt een hart van goud.' Voor mij gevoel begin ik nog meer te blozen. 'Ik ga even naar het toilet.' Ik wijs naar een deur en loop daar snel naar toe. Ik bekijk mezelf in de spiegel, snel giet ik wat water in mijn gezicht. Hoe kan ik zo snel weer wat voelen voor een andere jongen. Nouja snel? Ik heb eerst nog twee maand daar gewoond voordat ik alles had geregeld om weer naar Nederland te kunnen. Snel doe ik even een makkelijke broek aan en loop terug. 'Ik hebben even wat comfortabels aan gedaan.' ik geeft een glimlach en ga weer naast hem zitten.
Pov Matthy.
Zag ik het goed. Kreeg ze nou rode wangentjes van mij. ik grinnink. Nee, ze had het vast warm. Ze komt terug lopen in een een pyjamabroek en glimlacht naar me. 'Heb je zin om een film te kijken?' vraagt ze dan. 'Jahoor, kies maar wat uit.' antwoord ik. Terwijl we eindelijk na lang scrollen door Netflix een film hebben gevonden haalt ze een deken op en gooit het over ons heen. In mijn oog hoeken zie ik haar knikkebollen. 'Ben je moe?' vraag ik lachend. 'Huh?' Ze kijkt mij slaperig aan. 'Of je moe bent?' Ze schud haar hoofd en stort zich weer op de film. Van binnen voel ik een lachje en stort me dan ook op de film. eventje later voel ik dan toch echt een hoofd op mijn schouder vallen. 'Lies?' fluister ik dan en krijg geen reactie van haar. Ik leg haar rustig neer op de bank. met een kussentje onder haar hoofd. Nog even streel ik met mijn hand de pluk voor haar gezicht naar achteren en zet de tv uit. 'Slaap lekker.' zeg ik dan en loop naar de slaapkamer van milo toe.
In de ochtend wordt ik wakker van wat muziek. Snel kleed ik me om en probeer mijn haar wat in model te brengen en loop naar de woonkamer en zie Lisa dan in de keuken. 'Hey, Goedemorgen.' Zegt Lisa en kijkt naar me met een glimlach. 'Goedemorgen.' zeg ik terug en ga bij de kookeiland zitten. 'Zin in een gebakken eitje.' Lisa wijst naar de pan waar ze al de eieren aan het bakken was. 'Lekker, wat word ik verwend door jou.' ze lacht en pakt een bord en legt daar de boterhammen op. 'Ik kan wel eens lief zijn.' Ik lach. 'Heb je ook nog niet anders mss gemaakt.' de eieren glijden uit de pan op de boterhammen en geeft ze mij een bord en komt met een eigen bord naast mij zitten. 'Heb jij nog plannen voor vandaag?' vraagt ze dan aan mij. 'Vandaag niet zoveel. Misschien even een filmpje opnemen voor mijn eigen kanaal.' 'Je hebt ook nog een eigen kanaal?' vraagt ze dan. 'Ja, daar upload ik zo nu en dan ook wat op. en volgens mij wouden de jongens en meiden vanavond nog bowlen. Heb je zit om mee te gaan anders?' Ik zie een klein glinster in haar ogen. 'Ja, lijkt me heel gezellig.' 'Zal ik je ophalen?' Vraag ik. 'Stuur maar een adres. Ik kom daar dan wel heen. Hoef je niet zo om te rijden.' ik knik. 'Waar ga je solliciteren vandaag?' Ze houd haar schouder op. 'Ik zag een bij de kinderopvang een factuur open staan en ik zag nog dat er nog een factuur open stond voor Maatschappelijke medewerker bij de ouder te huis.' 'Je houd wel van om met mensen te werken hé?'Ze knikt. 'Het geeft me een voldaan gevoel als ik wat goeds heb kunnen doen voor een ander. Maar ja jij doet de mensen ook wat goeds met zulke filmpjes opnemen.' Ik kijk verbaasd naar haar, gaf ze me nou een compliment. 'Vind je?' ze lacht. 'Vaak worden mensen toch echt blij als ze hun idool zien. Met mijn werk in Amerika was de dag van hun leven toch vaak dat ze hun idool konden ontmoeten.'
'Bedankt voor het lekker ontbijt. Maar ik ga nu echt even naar de Casa. Dan kun jij gaan solliciteren.' Ik loop naar Lisa en geef haar een knuffel. 'Geen dank, ik kook graag.' Ze geeft een knuffel terug en even houden we elkaar vast. Mijn neusvleugels gaan oprn van de heerlijke parfum wat ze op heeft. 'Tot vanavond!' 'Stuur je het adres?' Ik knik en loop naar mijn auto toe en gooi mijn jas op de bijrijders stoel.
Aangekomen bij de Casa loop ik naar binnen en de jongens kijken allemaal op van hun telefoon. 'Waar was jij vanacht?' vraagt Raoul ongerust. 'We hebben je allemaal geappt en gebeld!' brabbelt Robbie er achteraan. Ik laat ze mijn telefoon zien. 'Sorry, Batterijen waren leeg.' 'Was je bij Lisa?' vraagt Raoul dan. 'Ja, we hebben even samen een wijntje gedronken en even een film gekeken.' zeg ik zo luchtig mogelijk. 'En wat heb je nog meer met haar uitgespookt.' vraagt Koen dan. 'Niks, ik heb netjes op de kamer van Milo geslapen en zij op haar eigen kamer.' Waarschijnlijk op de bank, maar hoeven de jongens niet te weten. 'Jaja.' Koen kijkt hem plagend aan. Ik rol met mijn ogen. 'Is het goed als ze vanavond mee bowlen gaat?' 'hoe meer vreugde, hoe meer gezelligheid.' beantwoord Robbie zijn vraag.
Die avond op de bowlingbaan heb ik al een paar keer op mij horloge gekeken hoelaat het was. Maar Lisa was nog niet te bekennen. 'Matt, het is jou beurt.' roept Koen en knipt een keer met zijn vingers voor mijn ogen. Ik loop naar de baan en gooi de bal. Nog 1 en dan heb ik strike. Ik gooi de bal en hoor dan gejuich achter mij. 'STRIKE!!!' Die stem ken ik en met een grote glimlach kijk ik om. Lisa is er eindelijk. Ik loop naar haar toe. 'Hey' Ze glimlacht en haar ogen glinsteren. 'hoii, sorry dat ik laat ben, had een gesprek en ik ben aangenomen!' Ze kijkt me stralend aan. 'Echt? Wat goed, ben je bij de opvang aangenomen.' ze schud haar hoofd. 'Nee, bij de ouderenzorg.' 'Top zeg! Daar trakteer ik op. Wat wil je drinken?' 'Doe maar een wijntje. Daarna neem ik fris, ik moet nog rijden.' Ik knik en loop naar de bar toe.
JE LEEST
Best Friends Brother (fanfic bankzitters)
Hayran KurguLisa komt naar een breakup weer terug wonen in Nederland naar een lange tijd en besluit haar leven weer op te pakken en een mooie tijd te herbleven met haar broer Milo. Maar snel wordt ook haar breakup vergeten als ze weer spontaan verliefd wordt op...