Duyduklarım karşısında gözlerim fal taşı gibi açıldı.Teoman Tuncay Abi'nin öz kardeşiydi ve benim babam gibi gördüğüm Tuncay Abim bir kaç saat önce öz kardeşini kaybetmişti.Gerçekten yürek acıtan bir durumdu.
Metin Abi şaşkınlığımı yüzümden anlamış olmalı ki zaman geçirmeden derin bir nefes alarak olayı en baştan anlatmaya başladı.
"Tuncay ile Teoman'ın babaları çok zengin bir iş adamıydı Koray.Yıllar önce bir meyhanede tanışmıştım babalarıyla.Boylu poslu oldukça iri bir adam.Sert görünümlüdür ama oldukça iyi muhabbeti vardı o zamanlar.Adı Kazımdı. Adanalıdır bunlar.Ceyhan ilçesinde Kazım Demirel desen kime sorsan tanır,çok saygın adamdır.
Bir gün bizim Kazım Abimiz arabasıyla İzmir'e giderken yolda genç bir kız buna otostop çekmiş.Elinde bir sürü valiz olan ve oldukça uzun boylu bir kızmış.Kazım Abi'den onu İzmir'e kadar götürmesi için rica etmiş,Kazım Abi'de kızın güzelliğinden etkilenip kabul etmiş.""Yaa bak sen"diye tepki verdim.
"Ne zaman oluyor peki bunlar Metin abi? Kaç senesi yani, ve sen nasıl öğrendin bu hikayeyi?"40 sene önce falan aslanım,Tuncay daha doğmadan.Kazım Abi o kadar bilindik bir insandı ki cümle alemin gözü onun üzerindeydi.Bütün özel hayatı milletin ağzında dedikodu olmuştu adamın.Daha sonradan olayın ayrıntıları Tuncay'da anlattı bana tabi.Teoman'dan sonra gelişen şeyleri ise bizzat kendi gözlerimle gördüm."
"Daha da meraklandım şimdi.E sonra noldu peki Metin abi kız arabaya binince?"
"Kız arabaya binince sekiz saatlik bir yola koyuldular.Canandı kızın adı.Bildiğimiz kadarıyla yirmi yaşını bile doldurmamıştı daha.Kazım Abi ise kırklarındaydı."
"İlişkileri mi oldu bunların? Tuncay Abi ile Teoman'ın annesi mi yoksa bu Canan? "
"Evet Koray.Kazım Abi ilk görüşte tutulmuş Canan'a.Yolculuk sırasında kendine aşık etmiş resmen kız adamı.Tanışmalarından 2 ay sonrada Canan hamile kalmış."
"Her şey bu kadar hızlı gelişmiş yani.E sonra evlenmişler mi peki ne yapmışlar hamile kalınca?"
"Hayır,Kazım Abi ile Canan hiç evlenmedi.Çünkü Canan'ın hayat kadını olduğunu herkes sonradan öğrendi"
"Ne öyle miymiş? İnanamıyorum.Yani Tuncay Abi'nin annesi bir..."
"Evet Koray.İşin aslı ortaya çıktıktan sonra da kızın yüzüne karşı yoldan geçen insanlar fahişe demeye başladı.Eminim ki çok rezil bir durumdur. Kazım Abi'nin ise neler hissettiğini tahmin bile edemiyorum"
"Peki Tuncay Abi'yi nasıl dünyaya getirmiş?"
"Canan karnında Kazım Abi'nin öz çocuğunu taşıdığı için bebek doğana kadar Kazım Abi'nin yanında kalmış.Kazım Abi'nin ailesi ise aile itibarlarının böyle bir durumda fena bir şekilde sarsılacağı için ne Canan'ı ne de bebeği evlerine kabul etmemişler.Üstüne Kazım Abi'yi de duruma karşı geldiği için evlatlıktan reddetmişler.
"Yapma ya çok kötü bir durum"
"İnanılır gibi değil bu olanlar Koray.Kazım Demirel Canan'ın hayat kadını olduğunu öğrendiği halde ondan vazgeçmedi.Üstelik bu kız için ailesini karşısına aldı.Peki bütün bu olanların sonucu neye çıktı dersin?"
"Kötü bişeye değil inşallah?"
"Canan üst derecede uyuşturucu bağımlısıymış,bu da sonradan ortaya çıktı.Hamileyken kullandı mı bilmiyorum,ama sigara içtiğine sık sık şahit oluyorduk ki bu da bebeğe fazlasıyla zararlı.Tuncay'ın bu kadar kötü şartlar altında sapa sağlam dünyaya gelmiş olması gerçekten mucize."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ADA
AventureOn sekiz yaşındaki Koray'ın hayattaki en büyük hayali bir gün geçmişte çok iyi bir kaptan olan babası gibi denizlere açılabilmekti.Peki Koray'ın bu hayalini kısıtlayan en büyük şey neydi ? Koray çocukluğundan beri kurduğu bu hayali gerçekleştirebile...