Proloog

726 47 64
                                    

Zo snel als mijn benen het maar aankunnen ren ik door het bos. Ik moet op tijd zijn, ik moet het kunnen. In de verte zie ik Derek al staan met zijn stopwatch in zijn handen, het verwonderd mij dat hij weet hoe hij het moet gebruiken. Ik ben er bijna. 

Nog een klein stukje. Net wanneer ik dacht dat ik het gehaald had komt Peter ineens vanachter de bomen springen. Een glimlach komt op mijn gezicht tevoorschijn en ik geef hem een klap in zijn gezicht.

 "Niet slecht." kreunt hij wanneer hij terug gaat rechtstaan. Hij laat zich veranderen naar zijn weerwolvenvorm en ik zie hoe zijn ogen blauw oplichten. Ik bal mijn vuisten en ik hoor Derek schreeuwen. "Nog één minuut!" Wanneer ik dit hoor weet ik dat ik geen tijd te verliezen heb. Ik haal mijn messen uit mijn broekzak en klem er stevig mijn vingers omheen. 

"Oh, shh." begint Peter maar ik zwaai één van de messen recht in zijn been en hij schreeuwt het uit van de pijn. Vervolgens probeert hij weer op te staan maar ik duw hem met mijn handen naar achteren zodat hij weer op de grond valt. Ik kijk hem nog even na en loop dan zo snel als ik kan naar Derek toe. Nieuwsgierig draai ik mijn hoofd om naar Peter en ik zie dat hij alweer rechtstaat. Mijn looppas gaat nog sneller en blijft hetzelfde ritme behouden.

Je kan dit , Christina. Doe het voor Stiles.

Ik ben bijna bij Derek maar net voordat hij de stopwatch stilzet stop ik met rennen. Ik draai me om en sta oog in oog met Peter. "Je moet niet wegrennen van je problemen. Je moet ze laten verdwijnen." zeg ik en ik zwaai mijn been recht tegen Peter zijn borstkas. Een schreeuw verlaat mijn mond wanneer ik dit doe en Peter valt tegen een boom aan. Ik ren naar hem toe en neem hem bij zijn kraag vast. 

"Zozo, je bent beter geworden in dit." zegt Peter en een glimlach vormt zich op mijn gezicht. "Ik weet het." antwoord ik trots. Ik schop tegen zijn voeten waardoor hij met één klap op de grond terechtkomt. "Nog dertig seconden!" schreeuwt Derek en ik stap op mijn gemakje naar hem toe. 

"Christina!" schreeuw Derek en wanneer ik me omdraai zie ik Peter met zijn scherpe klauwen achter mij staan. Ik neem vlug een tak van de grond en klop ermee op zijn hoofd. 

Peter zakt door zijn knieën en ik ren naar Derek toe. Hij drukt op een knopje van de stopwatch en een grijns komt tevoorschijn op zijn gezicht. "Je hebt nog tien seconden over." zegt Derek en een opgeluchte zucht verlaat mijn mond. Peter komt naar ons toe gestapt en hij klopt het vuil van zijn witte T-shirt af. "Ik heb iemand hier verkeerd ingeschat." zegt hij. "Je bent er klaar voor, Christina. Je bent geslaagd in je laatste test."

Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. Na zoveel trainen is het mij eindelijk gelukt. Ik ben sterk genoeg om de bijt te krijgen. Je vraagt je nu vast af waarom ik in godsnaam de bijt wil hebben? 

Er zijn verschillende redenen waarom. Ten eerste omdat ik niet de enige wil zijn in onze groep die een mens is. Maar dat is niet de voornaamste reden, ik wil ook sterk zijn. Mijn vechttechnieken zijn enorm gevorderd maar de belangrijkste reden waarom ik de bijt wil is om Stiles uit zijn coma te krijgen. Twee maanden heb ik eraan gedaan om zo goed te kunnen worden in het vechten. 

Een hele zomervakantie lang. En jullie vragen je ook vast af hoe ik in godsnaam een weerwolf kan worden. Ik ga de Alpha zoeken die Stiles heeft gebeten en ervoor zorgen dat ik ook de bijt krijg. 

Mijn plan word misschien wel een beetje duivels maar ja, je moet er toch iets aan over hebben om sterk te zijn? Toch? Nou ja, hier is het vervolg van mijn plan; ik ga de Alpha zoeken die Stiles heeft gebeten en zorgen dat ik van diezelfde Alpha ook de bijt krijg. 

Daarna ga ik er alles aan doen om Stiles die Alpha laten te vermoorden zodat hij de Alpha word. Best goed plan, toch? Het is heel simpel. Behalve als het plan verkeerd loopt.

En wat Christina dus niet wist, is dat het plan alles behalve goed verlopen. Want deze Alpha is niet zomaar een Alpha. Het is er één van de vroegere Alpha pack die Scott en zijn vrienden hebben verslaan toen Christina twee jaar in het bos heeft geleefd. Maar blijkbaar hebben ze niet heel de Alpha pack verslagen. Want er is één van hun die het overleefd heeft.

Be Your Own Leader ➳ Teen Wolf [3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu